253 427 läst ·
1 784 svar
253k läst
1,8k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Appropå leveranser verkar Bring vunnit nån upphandling.
Jag hoppas de var ruskigt billiga för de är sämre än UPS. Vilket är en bedrift
Samtliga leveranser senaste tiden så säger de att de ska komma en dag. Skickar sms om att de är på väg.
Sen dyker de inte upp
Och kollar man spårning står det ”flyttad enligt ök med kund”
Inkompetensnivå i stil med comhem på den.
Samtliga leveranser senaste tiden så säger de att de ska komma en dag. Skickar sms om att de är på väg.
Sen dyker de inte upp
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 866 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 866 inlägg
Det där med "leverans flyttad enl ök med kund" råkar jag ut för också med Bring och har fört riktigt mycket liv om det. Efter utredningar så har de erkänt att det är personal på den lokala terminalen som när de inte orkar köra ut bokar om och väljer detta för att försöka slippa straff/kostnader för försenade leveranser.Appendix skrev:
Appropå leveranser verkar Bring vunnit nån upphandling.
Sen dyker de inte upp
Det jag beställde förra veckan skickade Amazon med Bring igen, som såklart har paketet hos sig på fredagen, som är sista leveransdagen, men i vanlig ordning ska de hem och supa, så ingen körde ut. Extrema undantagsfall de kör ut en fredag. I vilket fall kör de inget som standard mån-tis, och tisdag är deadline för prime, så även detta paket kommer bli gratis. 6 av 8 paket denna månaden med Bring har varit gratis pga deras oförmåga.
Redigerat:
Har Airmee samarbete med Citymail?
Jag hade en försändelse där Amazon uppgav att Airmee har hand om leveransen. Utlovat leveransdatum 29 april hålls inte, istället fick jag ett sms från Citymail att "vi levererar 2 maj" men först den 5 maj blev det utdelat i min postlåda.
Jag hade en försändelse där Amazon uppgav att Airmee har hand om leveransen. Utlovat leveransdatum 29 april hålls inte, istället fick jag ett sms från Citymail att "vi levererar 2 maj" men först den 5 maj blev det utdelat i min postlåda.
Otroligt nöjd med Amazon men gissar att det skiljer sig en del mellan landet.
Leverenstiderna gör ju allt, ofta går det att beställa något så man får det dagen efter.
Köpte en lampa från Chilli som det verkar som att jag får efter typ 24 dagar. Funkar inte…
Leverenstiderna gör ju allt, ofta går det att beställa något så man får det dagen efter.
Köpte en lampa från Chilli som det verkar som att jag får efter typ 24 dagar. Funkar inte…
Medlem
· Uppland
· 2 531 inlägg
Men kära nån, sluta välja hemleverans. Postens lokala utlämningsställe fungerar varje gång.
Här borde staten kliva in och förbjuda hemleveranser till privatpersoner under 10 kg och ge Posten tillbaka monopolet.
Här borde staten kliva in och förbjuda hemleveranser till privatpersoner under 10 kg och ge Posten tillbaka monopolet.
Beställde bla en vattenpump, bränslefilter och en kylbox i fredags.
Pumpen och filtret levererades igår, måndag, kylboxen är inte ens skickad... och den säljs och skickas av Amazon 🤔
Ska förvisso levereras först nästa onsdag 21a, men jag hade en förhoppning om att få den redan nu på fredag 🙂
Pumpen och filtret levererades igår, måndag, kylboxen är inte ens skickad... och den säljs och skickas av Amazon 🤔
Ska förvisso levereras först nästa onsdag 21a, men jag hade en förhoppning om att få den redan nu på fredag 🙂
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Fungerar asbra.H HenrikHuslöse skrev:
Om man har ett lokalt utlämningsställe i närheten och inte typ 8mil bort..
Här får jag hemleverans via Airmee ibland från Amazon, fast jag valt utlämningsställe. Det har gjort mig irriterad, även om jag fått paketen. Andra företag gör dock inte så, bara Amazon.H HenrikHuslöse skrev:
Medlem
· Uppland
· 2 531 inlägg
Fast om man har 8 mil till macken/butiken bor man väldigt ensligt. Jag vet att det kan bli väldigt långt till utlämningsställen hos vissa speditörer. Någon utländsk speditör som kom hade utlämningsställe på Arlanda och sen var listan slut. Posten har dock täckning i hela landet. Därför föreslår jag monopol.Frustrator skrev:
UPS är roliga. Chauffören ringer och så får man möta upp dem någonstans, typ parkeringen bakom industriområdet 15.30. Utlämningsställen verkar de knappt ha.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 866 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 866 inlägg
Gör det? Jag har 4 paket som felsorterats och hamnat någon helt annanstans. PostNord, till ombud, denna veckan.H HenrikHuslöse skrev:
Du gillar struntprat, tycker mest synd om dig faktiskt. Jag väger 125kg, så även med dina extrema åsikter lär jag ju fortsätta få hempaketen. Gott så.