Inte alltid så lätt att se på bilden vad som levererats och var.
Osäker bild med suddig bakgrund, snötäckt mark, och en stövel synlig. Leverans från Budbee.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Ok, just den här leveransen är från Budbee)

• Haha
  • Wow
frause och 5 till
  • Laddar…
K kimpano skrev:
Glöm inte bort vilka arbetsvillkor dessa förare som kör för Airmee har. Stressen som det skapar.
De flesta med ett jobb brukar utföra det bra.

Så ursäkta inte de dåliga och för bort diskussionen från ämnet

• Gilla
Menna
  • Laddar…
Appropå leveranser verkar Bring vunnit nån upphandling.

Jag hoppas de var ruskigt billiga för de är sämre än UPS. Vilket är en bedrift

Samtliga leveranser senaste tiden så säger de att de ska komma en dag. Skickar sms om att de är på väg.
Sen dyker de inte upp

Och kollar man spårning står det ”flyttad enligt ök med kund”

Inkompetensnivå i stil med comhem på den.

• Wow
  • Ledsen
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Så samtliga leveranser här med bring lovade till en viss dag har varit minst två arbetsdagar sena…

MultiMan
Appendix Appendix skrev:
Appropå leveranser verkar Bring vunnit nån upphandling.

Jag hoppas de var ruskigt billiga för de är sämre än UPS. Vilket är en bedrift

Samtliga leveranser senaste tiden så säger de att de ska komma en dag. Skickar sms om att de är på väg.
Sen dyker de inte upp

Och kollar man spårning står det ”flyttad enligt ök med kund”

Inkompetensnivå i stil med comhem på den.
Det där med "leverans flyttad enl ök med kund" råkar jag ut för också med Bring och har fört riktigt mycket liv om det. Efter utredningar så har de erkänt att det är personal på den lokala terminalen som när de inte orkar köra ut bokar om och väljer detta för att försöka slippa straff/kostnader för försenade leveranser.

Det jag beställde förra veckan skickade Amazon med Bring igen, som såklart har paketet hos sig på fredagen, som är sista leveransdagen, men i vanlig ordning ska de hem och supa, så ingen körde ut. Extrema undantagsfall de kör ut en fredag. I vilket fall kör de inget som standard mån-tis, och tisdag är deadline för prime, så även detta paket kommer bli gratis. 6 av 8 paket denna månaden med Bring har varit gratis pga deras oförmåga.

Text som meddelar kunden om försenad leverans och möjlighet till återbetalning om paketet inte anländer nästa dag.

Redigerat:
Har Airmee samarbete med Citymail?
Jag hade en försändelse där Amazon uppgav att Airmee har hand om leveransen. Utlovat leveransdatum 29 april hålls inte, istället fick jag ett sms från Citymail att "vi levererar 2 maj" men först den 5 maj blev det utdelat i min postlåda.

MultiMan
Jag har haft Bringförsändelser i brevlådeformat som hamnat där genom PN försorg, så det verkar finnas samarbeten ibland.

Otroligt nöjd med Amazon men gissar att det skiljer sig en del mellan landet.

Leverenstiderna gör ju allt, ofta går det att beställa något så man får det dagen efter.

Köpte en lampa från Chilli som det verkar som att jag får efter typ 24 dagar. Funkar inte…

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ja, jag är också nöjd med Amazon men kunde man välja att få allt man beställer levererat av det fraktbolag som fungerar bäst där man bor så skulle det vara ännu bättre.

Men kära nån, sluta välja hemleverans. Postens lokala utlämningsställe fungerar varje gång.

Här borde staten kliva in och förbjuda hemleveranser till privatpersoner under 10 kg och ge Posten tillbaka monopolet.

• Wow
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Beställde bla en vattenpump, bränslefilter och en kylbox i fredags.
Pumpen och filtret levererades igår, måndag, kylboxen är inte ens skickad... och den säljs och skickas av Amazon 🤔
Ska förvisso levereras först nästa onsdag 21a, men jag hade en förhoppning om att få den redan nu på fredag 🙂

H HenrikHuslöse skrev:
Men kära nån, sluta välja hemleverans. Postens lokala utlämningsställe fungerar varje gång.

Här borde staten kliva in och förbjuda hemleveranser till privatpersoner under 10 kg och ge Posten tillbaka monopolet.
Fungerar asbra.

Om man har ett lokalt utlämningsställe i närheten och inte typ 8mil bort..

H HenrikHuslöse skrev:
Här får jag hemleverans via Airmee ibland från Amazon, fast jag valt utlämningsställe. Det har gjort mig irriterad, även om jag fått paketen. Andra företag gör dock inte så, bara Amazon.

• Ledsen
HenrikHuslöse
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Fungerar asbra.

Om man har ett lokalt utlämningsställe i närheten och inte typ 8mil bort..
Fast om man har 8 mil till macken/butiken bor man väldigt ensligt. Jag vet att det kan bli väldigt långt till utlämningsställen hos vissa speditörer. Någon utländsk speditör som kom hade utlämningsställe på Arlanda och sen var listan slut. Posten har dock täckning i hela landet. Därför föreslår jag monopol.

UPS är roliga. Chauffören ringer och så får man möta upp dem någonstans, typ parkeringen bakom industriområdet 15.30. Utlämningsställen verkar de knappt ha.

• Haha
cpalm
  • Laddar…
MultiMan
H HenrikHuslöse skrev:

Gör det? Jag har 4 paket som felsorterats och hamnat någon helt annanstans. PostNord, till ombud, denna veckan.

Du gillar struntprat, tycker mest synd om dig faktiskt. Jag väger 125kg, så även med dina extrema åsikter lär jag ju fortsätta få hempaketen. Gott så.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.