C
AXS AXS skrev:
6-7 månader måste vara något rekord!
Vissa artiklar (som dessutom finns "i lager") har de leveranstiderna, helt obegripligt.
Beställde för skojs skull en sådan grej, och den kom faktiskt, men ytterligare nån månad efter utsatt leveranstid. Lustiga är att den angivna leveranstiden med Prime bara var några dagar.

Pressade dem också lite grand på en förklaring, men fick inte ur dem något annat än att den fanns i ett amazon-lager i ett annat land. Vilket land, kan man ju undra 😂

• Gilla
AXS
  • Laddar…
Apropå beställa varor, var på Apotek idag och försökte handla. Restat fick jag som svar och åter i lager 16e. Bra då beställer jag de då, "nä det går inte beställa innan varan är i lager" 😮🤯

• Wow
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Om det är en förlustaffär när någon enstaka gör den borde det vara en ännu större förlustaffär om många gör samma affär...
De flest beställningarna har nog väldigt nära noll-marginal. Det ör som IKEA, inte tjänar de mycket på personen i kiosken som kränger varmkorv för 5kr.

Men de dödar all konkurrens, och när de vill skruva på kranen behövs det väldigt små justeringar för att göra stora vinster.

Man kan ifrågasätta om Amazon är bra eller inte. Köper man sådant man inte köpt annars är det inte bra. Själv köper jag bara nödvändiga prylar för hemma fix som jag annars betalar mer för till någon annan. Det har en väldigt stor positiv effekt på inflationen och gör mycket för vår energi. Jag tror fördelarna överväger nackdelarna, det blir mindre jobb på butiker men mer pengar över till att skapa bättre jobb.

”Nostalgin” kring butiksdöd mm är lite perspektivlös. Enormt många butiker har redan dödats av Ikea, Ica, Elgiganten m.fl. Jag är född 1981 i en småstad och kommer ihåg Palmelinds TV, Kejjos Sport, Jala Leksaker osv. Alla butiker i de kategorierna har ju slagits ut för länge länge sen. Varför ska vi nu värna om Elgiganten eller XXL?

• Gilla
gaia och 2 till
  • Laddar…
Cheesen
useless useless skrev:
Nåt jag fascinerats av är att det är möjligt för tre-fyra olika fraktbolag att konkurrera om att dela ut paket med gratis frakt på nätterna här på landsbygden. Man undrar ju om det över huvud taget blir några pengar kvar till chaufförerna?
Om man sett hur dom kör så undrar man hur dom inte sitter inlåsta....
AXS AXS skrev:
Kollade inte leveranstid...
[bild]

gjorde samma blunder för nån vecka sen...
Amazon-beställningsskärm med en produktlista, inklusive en picknickryggsäck och ett nyckelringljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

M Messier1994 skrev:
Varför ska vi nu värna om Elgiganten eller XXL?
Konkurrens är alltid väldigt viktigt. Växer sig Amazon alltför stora så kommer de förstås öka sina marginaler på alla sätt som möjliggör att de tjänar mer. Så, inte bara högre priser, utan även risk för längre leveranstider, sämre kundtjänst, sämre vilkor för returer osv.

• Gilla
Messier1994 och 1 till
  • Laddar…
C
Cheesen Cheesen skrev:
gjorde samma blunder för nån vecka sen...
Ja, där har du precis en sån skum artikel.
För skojs skull - kolla vad det står om leveranstiden när du är inloggad vs. icke-inloggad och vad som gäller om du beställer med Prime. Låter sjukt, men dessa tre kan alltså skilja sig flera månader.

• Gilla
MasMats
  • Laddar…
Nu är kylen i Tyskland så det blir väl leverans onsdag, Jaja bara den inte blev makulerad så är jag nöjd då dom kostar +2000 annars

Farstatjej90
K kniv skrev:
Jo det är det ”senaste”. Bild på att paketen låg vid dörren i 1 sekund blir bevis på ”leverans”. Tråkigt nog börjar porch pirates komma hit nu också
Hos mig lämnas alla paket vid grinden och där är det kameraövervakat. Kanske avskräcker någon.

K kniv skrev:
Jo det är det ”senaste”. Bild på att paketen låg vid dörren i 1 sekund blir bevis på ”leverans”. Tråkigt nog börjar porch pirates komma hit nu också
Fick den här bilden häromdagen.. 😄
En cementkruka med grön växt står på en mörkgrå bänk framför en vägg av bruna plankor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Känns ju väldigt på chans… jag råkade beställa med hemleverans eller om amazon ändrade för någon vecka sen och till min stora förvåning levererades det både på tid, till rätt ställe och helt okej leveransbild. De senaste jättemånga hemleveransförsöken har varit helt misslyckade, men med detta bra utfall kanske man kan våga sig på fler.

De enda problem med hemleverans jag haft är dels postnord som ofta på eget bevåg ändrar hemleverans till hämta på utlämningsställe, ibland med någon påhittad anledning. Och Early bird som ibland hänger paketet på grinden mot gatan istället för vid dörren.
Alla andra sköter det helt klanderfritt 😊

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Fick den här bilden häromdagen.. 😄
[bild]
Det var kanske för din diskretions skull med tanke på avsändaren som ändå skymtar på paketet? 😊

• Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
AXS
AXS AXS skrev:
Kollade inte leveranstid...
[bild]

Uppdatering: Nu skickat och kommer på fredag.

Cheesen
AXS AXS skrev:
Uppdatering: Nu skickat och kommer på fredag.
jag har oxo fått en uppdatering...
Gul Nitecore Tube V2 nyckelringslampa visas med datum "Kommer 4 juni" och knappar för att köpa och spåra paket.
Men om jag ska beställa den idag så kommer den visst i maj..
Gul Nitecore Tube V2 nyckelringslampa, 183,19 kr på Amazon.

Någon som har sett något bra erbjudande på cirkelsåg på amazon? Gärna under 2000kr

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.