253 362 läst ·
1 784 svar
253k läst
1,8k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Hobbyelektriker
· E
· 15 412 inlägg
Då får du ge dig ut och boxas med studenterna på cykel! Enda stan jag varit i som varit värre än Linköping när det gäller cyklister med dödsförakt!
För ett par år sedan (något längre än var det nog) fick jag ett paket från Byggahus som planerades att levereras den 22:a. Men alla ombud i min närhet (jag har 6km till det närmaste) hade fullt i dina lager så jag hänvisades till ett ombud i grannkommunen 3,5 mil bort, i fel riktning jämfört med jobbet. Men det var det värt, jag fick ju en airfryer gratis efter att ha vunnit en tävling...
Jag har en tävlingsvinst borta med frakten... Vann en såndär dörrklocka från Google som aldrig kom fram...pacman42 skrev:
För ett par år sedan (något längre än var det nog) fick jag ett paket från Byggahus som planerades att levereras den 22:a. Men alla ombud i min närhet (jag har 6km till det närmaste) hade fullt i dina lager så jag hänvisades till ett ombud i grannkommunen 3,5 mil bort, i fel riktning jämfört med jobbet. Men det var det värt, jag fick ju en airfryer gratis efter att ha vunnit en tävling...
GAAAAAAAAAAH! Förihelvete!
Verkar som jag blivit scammad av Airmee's förare.
Jag köpte en pryl från Amazon som skulle levereras idag, och när vi sitter i huset så hör jag det karakteristiska ljudet av Airmee's elbilar (låter som en elvisp). Precis då jag kommer ut till vår entré ser jag bilen försvinna ur sikte, men utan att något paket ligger på trappan. Väl inne ser jag mailet med "Vi har levererat" och en taskig bild på något suddigt paket som hålls upp framför min entre.
Jag ringde direkt till Amazon och anmälde detta, men det verkar inte som att de kan få fatt i föraren "live". Nu ska de starta en utredning så vi får väl se hur det går. Men skitstörigt är det i alla fall. ¤#%"¤#%¤#"%¤#"&%¤#
Jag köpte en pryl från Amazon som skulle levereras idag, och när vi sitter i huset så hör jag det karakteristiska ljudet av Airmee's elbilar (låter som en elvisp). Precis då jag kommer ut till vår entré ser jag bilen försvinna ur sikte, men utan att något paket ligger på trappan. Väl inne ser jag mailet med "Vi har levererat" och en taskig bild på något suddigt paket som hålls upp framför min entre.
Jag ringde direkt till Amazon och anmälde detta, men det verkar inte som att de kan få fatt i föraren "live". Nu ska de starta en utredning så vi får väl se hur det går. Men skitstörigt är det i alla fall. ¤#%"¤#%¤#"%¤#"&%¤#
Uppdatering: Nu kom en granne med mitt paket och sa att Airmee lagt det vid deras dörr.Anders243 skrev:
GAAAAAAAAAAH! Förihelvete!
Men-vad-i-helvete... det är skitläskigt att leveransbolaget tar en bild på paketet utanför MIN dörr och sedan INTE lägger paketet där (utan lägger det hos grannen). Det tyder ju på att alla form av leveransbilder är helt värdelösa.
Låter väldigt märkligt och som du säger läskigt.
Kan föraren varit stressad och fått hjärnsläpp? Fokuserade på att ta bilden för att sen skynda sig till bilen och åka iväg, för att då upptäcka att paketet var kvar i handen?
Hade även grannen paketleverans, eller dumpades det bara där ändå?
Kan föraren varit stressad och fått hjärnsläpp? Fokuserade på att ta bilden för att sen skynda sig till bilen och åka iväg, för att då upptäcka att paketet var kvar i handen?
Hade även grannen paketleverans, eller dumpades det bara där ändå?
Ja, jag förstår inte. Det måste ju nästan vara något sådant. På bilden ser man dessutom två paket (jag hade bara beställt ett). Så det är ju något som inte står rätt till. På sätt och vis är jag glad att paketet inte var stulet, men allt förtroende för kvittensfri hemleverans är ju som bortblåst.J JFrisk skrev:
Grannen hade bara fått mitt paket. Så vad som hände med det andra på bild vet jag inte.... *suck*J JFrisk skrev: