Byggahus.se
Se: www.amazon.se

Tydligen krävs det hela 229kr för att få fraktfritt i Sverige.

Taffligt automatöversatta annonser (bättre att köra på engelska om man vill förstå vad det handlar om). I praktiken har vi fått den tyska butiken med leverans till Sverige (även om vissa lager finns i Sverige också).

• Gilla
karlmb och 4 till
  • Laddar…
Det ska bli spännande att se hur det går för dem....

Verkar vara konkurrenskraftigt. Kollade två prylar som jag nyss beställt från Proshop som då hade klart bästa pris.

Proshop 2657:-
Bosch Professional 12V borrskruvdragare med batterier, laddare och FlexiClick-adapter i L-BOXX.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Proshop 2614:-

Blå och svart Bosch Professional excenterslipmaskin med tillhörande väska och slipplattor.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jag har aldrig varit något fan av amazon. Känns mycket som kan strula vid returer och garantiärenden.

Alfredo Alfredo skrev:
Verkar vara konkurrenskraftigt. Kollade två prylar som jag nyss beställt från Proshop som då hade klart bästa pris.

Proshop 2657:-
[bild]

Proshop 2614:-

[bild]
Om det skiljer ett par hundralappar är så lär det inte motivera mig för eventuellt krångel vid garantiärenden. Jag har handlat mycket från duab, proffsmagasinet och Swedol och har aldrig haft problem med något garantiärende. De är inte alltid billigast men de ligger ofta i det bättre prissegmentet.

• Gilla
  • Haha
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
Då har Amazons svenska site öppnat.
En mycket snabb titt på alla vårt favoritmärke bland batteridrivna verktyg säger att priserna ser ut att vara väldigt bra. Detta blir tufft för svenska handlare.

Makita vinkelslip DGA511Z utan batteri, 18 V visas online med pris och kundomdömen.
Skapa konto

Skärmbild av Makita vinkelslip DGA511Z utan batteri, listad på webbshop med pris och specifikationer.
Skapa konto

Makita sticksåg modell DJV181Z, batteridriven, visas med pris och betygsstjärnor på webbutiksida.

Makita batteridriven sticksåg listad på en jämförelsesida med priser och betyg.
Skapa konto

• Gilla
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
De får öva lite översättningarna..dyksåg?
Festool dyksåg TS 55 R, elektronik, blå och vit färg, med tillbehör och förvaringslåda.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Deduhej och 9 till
  • Laddar…
”Stil - med elektricitet”. Ja, det va tur ;)

• Haha
  • Gilla
shtob och 1 till
  • Laddar…
Jag skriver här istället för i "Dagens verktygsinköp".

Även jag funderar lite på hur priserna hos de svenska handlarna kommer påverkas, jag köper ju redan idag från nätbutiker för att komma billigare undan, kommer de svenska nätbutikerna kunna förhandla med sina leverantörer eller blir de slängda under Amazon-tåget?

Jonas Persson
  1. Amazon är inte lika välstädat. Ibland finns samma vara flera gånger och med olika pris. Antar att det är olika partners som säljer. Mer osäkerhet om vem som levererar och hur bra.

Sökte runt lite och det finns stora hål i utbudet. Inga systemkameror, inga träffar på ordet Exxact, däremot 100:- billigare för en Eltako dosdimmer. Samtidigt finns det plötsligt gott om skruvmejslar och bits för JIS:D

• Gilla
VilkenMatte
  • Laddar…
Priserna ser bra ut, men sidan är otroligt rörig. De har uppenbarligen kört den tyska sidan genom ett översättningsprogram med i princip obefintlig korrläsning. Det gör det nästan omöjligt att söka och jämföra produkter på ett vettigt sätt.

• Gilla
albinroo och 5 till
  • Laddar…
Sen är frågan om man vill handla där. Att handla allt via internet hör så att de fysiska butikerna försvinner. Åtminstone jag vill kunna känna på verktygen innan jag köper dem..
Köper man redan allt via nätet är det väl mer än icke-fråga dock :)

• Gilla
Fadai och 11 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Sen är frågan om man vill handla där. Att handla allt via internet hör så att de fysiska butikerna försvinner. Åtminstone jag vill kunna känna på verktygen innan jag köper dem..
Köper man redan allt via nätet är det väl mer än icke-fråga dock :)
Man får ställa sig frågan vad man tycker det är värt att kunna klämma på nått i butik.
Handlar som sagt mest på nätet, men skulle jag vilja klämma på nått i butik så tycker jag att man också bör köpa det i butiken.

• Gilla
hyggabus och 4 till
  • Laddar…
Silver78 Silver78 skrev:
Jag har aldrig varit något fan av amazon. Känns mycket som kan strula vid returer och garantiärenden.

Känns som...? Kanske bättre att prova. Jag köper kanske 10 artiklar i veckan i deras tyska site. Är det något som ska returneras, anger man orsak och får retursedel att skriva ut. Alt, kommer mail från säljaren inom 48 timmar.

Jag har inte haft något strul de åren jag handlat. Ej heller med andra nätbutiker för övrigt.

• Gilla
  • Älska
nissenhj och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.