Se: www.amazon.se
Tydligen krävs det hela 229kr för att få fraktfritt i Sverige.
Taffligt automatöversatta annonser (bättre att köra på engelska om man vill förstå vad det handlar om). I praktiken har vi fått den tyska butiken med leverans till Sverige (även om vissa lager finns i Sverige också).
Tydligen krävs det hela 229kr för att få fraktfritt i Sverige.
Taffligt automatöversatta annonser (bättre att köra på engelska om man vill förstå vad det handlar om). I praktiken har vi fått den tyska butiken med leverans till Sverige (även om vissa lager finns i Sverige också).
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Det ska bli spännande att se hur det går för dem....
Verkar vara konkurrenskraftigt. Kollade två prylar som jag nyss beställt från Proshop som då hade klart bästa pris.
Proshop 2657:-
Proshop 2614:-
Proshop 2657:-
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Proshop 2614:-
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det skiljer ett par hundralappar är så lär det inte motivera mig för eventuellt krångel vid garantiärenden. Jag har handlat mycket från duab, proffsmagasinet och Swedol och har aldrig haft problem med något garantiärende. De är inte alltid billigast men de ligger ofta i det bättre prissegmentet.Alfredo skrev:
Då har Amazons svenska site öppnat.
En mycket snabb titt på alla vårt favoritmärke bland batteridrivna verktyg säger att priserna ser ut att vara väldigt bra. Detta blir tufft för svenska handlare.
En mycket snabb titt på alla vårt favoritmärke bland batteridrivna verktyg säger att priserna ser ut att vara väldigt bra. Detta blir tufft för svenska handlare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 8 312 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 695 inlägg
Jag skriver här istället för i "Dagens verktygsinköp".
Även jag funderar lite på hur priserna hos de svenska handlarna kommer påverkas, jag köper ju redan idag från nätbutiker för att komma billigare undan, kommer de svenska nätbutikerna kunna förhandla med sina leverantörer eller blir de slängda under Amazon-tåget?
Även jag funderar lite på hur priserna hos de svenska handlarna kommer påverkas, jag köper ju redan idag från nätbutiker för att komma billigare undan, kommer de svenska nätbutikerna kunna förhandla med sina leverantörer eller blir de slängda under Amazon-tåget?
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
- Amazon är inte lika välstädat. Ibland finns samma vara flera gånger och med olika pris. Antar att det är olika partners som säljer. Mer osäkerhet om vem som levererar och hur bra.
Sökte runt lite och det finns stora hål i utbudet. Inga systemkameror, inga träffar på ordet Exxact, däremot 100:- billigare för en Eltako dosdimmer. Samtidigt finns det plötsligt gott om skruvmejslar och bits för JIS
Renoverare
· Uppsala
· 2 173 inlägg
Priserna ser bra ut, men sidan är otroligt rörig. De har uppenbarligen kört den tyska sidan genom ett översättningsprogram med i princip obefintlig korrläsning. Det gör det nästan omöjligt att söka och jämföra produkter på ett vettigt sätt.
Verktygstokig
· Halland
· 8 312 inlägg
Sen är frågan om man vill handla där. Att handla allt via internet hör så att de fysiska butikerna försvinner. Åtminstone jag vill kunna känna på verktygen innan jag köper dem..
Köper man redan allt via nätet är det väl mer än icke-fråga dock
Köper man redan allt via nätet är det väl mer än icke-fråga dock
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 695 inlägg
Man får ställa sig frågan vad man tycker det är värt att kunna klämma på nått i butik.Frustrator skrev:
Handlar som sagt mest på nätet, men skulle jag vilja klämma på nått i butik så tycker jag att man också bör köpa det i butiken.
Silver78 skrev:
Känns som...? Kanske bättre att prova. Jag köper kanske 10 artiklar i veckan i deras tyska site. Är det något som ska returneras, anger man orsak och får retursedel att skriva ut. Alt, kommer mail från säljaren inom 48 timmar.
Jag har inte haft något strul de åren jag handlat. Ej heller med andra nätbutiker för övrigt.
