Byggahus.se

Amazon Sverige har slagit upp portarna

1. pacman42
    Medlem · Nivå 15
    Se: www.amazon.se

Tydligen krävs det hela 229kr för att få fraktfritt i Sverige.

Taffligt automatöversatta annonser (bättre att köra på engelska om man vill förstå vad det handlar om). I praktiken har vi fått den tyska butiken med leverans till Sverige (även om vissa lager finns i Sverige också).

2. Dan_Johansson
    Medlem · Nivå 17
    Det ska bli spännande att se hur det går för dem....

3. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 22
  4. Silver78
    Medlem · Nivå 10
    Jag har aldrig varit något fan av amazon. Känns mycket som kan strula vid returer och garantiärenden.

5. Silver78
    Medlem · Nivå 10
    Om det skiljer ett par hundralappar är så lär det inte motivera mig för eventuellt krångel vid garantiärenden. Jag har handlat mycket från duab, proffsmagasinet och Swedol och har aldrig haft problem med något garantiärende. De är inte alltid billigast men de ligger ofta i det bättre prissegmentet.

6. Raskus
    Medlem · Nivå 11
  7. S
    Medlem Nivå 6
  8. Frustrator
    Verktygstokig · Nivå 20
  9. JLyck
    Medlem Nivå 13
    ”Stil - med elektricitet”. Ja, det va tur ;)

• Laddar…
  10. 13th Marine
    What have I done?! · Nivå 22
    Jag skriver här istället för i "Dagens verktygsinköp".

Även jag funderar lite på hur priserna hos de svenska handlarna kommer påverkas, jag köper ju redan idag från nätbutiker för att komma billigare undan, kommer de svenska nätbutikerna kunna förhandla med sina leverantörer eller blir de slängda under Amazon-tåget?

11. Jonas Persson
    Intresserad Nivå 8
    1. Amazon är inte lika välstädat. Ibland finns samma vara flera gånger och med olika pris. Antar att det är olika partners som säljer. Mer osäkerhet om vem som levererar och hur bra.

Sökte runt lite och det finns stora hål i utbudet. Inga systemkameror, inga träffar på ordet Exxact, däremot 100:- billigare för en Eltako dosdimmer. Samtidigt finns det plötsligt gott om skruvmejslar och bits för JIS:D

12. Henningelvis
    Medlem · Nivå 6
    Priserna ser bra ut, men sidan är otroligt rörig. De har uppenbarligen kört den tyska sidan genom ett översättningsprogram med i princip obefintlig korrläsning. Det gör det nästan omöjligt att söka och jämföra produkter på ett vettigt sätt.

13. Frustrator
    Verktygstokig · Nivå 20
    Sen är frågan om man vill handla där. Att handla allt via internet hör så att de fysiska butikerna försvinner. Åtminstone jag vill kunna känna på verktygen innan jag köper dem..
    Köper man redan allt via nätet är det väl mer än icke-fråga dock :)

14. 13th Marine
    What have I done?! · Nivå 22
    Man får ställa sig frågan vad man tycker det är värt att kunna klämma på nått i butik.
    Handlar som sagt mest på nätet, men skulle jag vilja klämma på nått i butik så tycker jag att man också bör köpa det i butiken.

15. N
    Medlem · Nivå 7

Känns som...? Kanske bättre att prova. Jag köper kanske 10 artiklar i veckan i deras tyska site. Är det något som ska returneras, anger man orsak och får retursedel att skriva ut. Alt, kommer mail från säljaren inom 48 timmar.

Jag har inte haft något strul de åren jag handlat. Ej heller med andra nätbutiker för övrigt.