K
Tycker själv att hemleverans av småpaket fungerar bra. Tar alltid hemleverans från Amazon (prime) och har alltid fått paketen levererade så att de är skyddade från vädret i carporten eller under entrétaket.

När vi ska byta postlåda blir det nog en paketpoatlåda så paketen också ligger lite säkrare.

/Krille

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Hemleverans av Amazons småpaket är mycket bra, tycker jag. De flesta läggs i postlådan och ifall det skulle vara en lite större försändelse hamnar den på farstubron under tak.

Det enda smolket i den glädjebäraren är om Amazon valt citymail som leverantör, för då kommer garanterat inte försändelsen på lovat datum då citymail bara kör var fjärde dag i mitt område.
Har en försändelse på gång, skulle varit här igår 30/4, Amazon har idag ändrat datum till 2/5 och citymail skickade ett sms i förrgår om att den kommer den 5/5.

Posten kör Amazons paket och varubrev varje dag så finns möjligheten att välja vid beställning så tar jag dem. Fast ibland kan man ju inte välja, tyvärr.

• Gilla
Farstatjej90 och 1 till
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Men, man tar väl aldrig hemleverans från Amazon?
useless useless skrev:
Hemleverans av småpaket är ju bara irriterande och saknar helt fördelar.
Hemleverans fungerar utmärkt för mig. Jag förstår inte alls vad som skulle vara problematiskt med det. Och fördelen är uppenbar. Jag får paketet levererat hem och slipper att själv leverera det hem.

• Gilla
Farstatjej90 och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Någon som vet om man kan få paketen till paketbox? Jag förstår inte varför det bara finns hemleverans och utlämningsställe. Jag har en paketbox 50 meter bort nämligen.

Apropå det, hur fungerar det här?

Skärmdump från en app som visar information om en försenad leverans från Amazon, förväntad den 2 maj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om jag inte får min leverans av citymail i morgon 2/5 kan jag då få en återbetalning även om de de skulle lyckas leverera den 5/5?

Keiller Keiller skrev:
kan jag då få en återbetalning även om de skulle lyckas leverera den 5/5?
Kan du inte alltid/ofta returnera och få en återbetalning? Går jag in på min senaste beställning får jag intrycket av att jag kan returnera den om jag "känner för det" i dryga två veckor till:

Återlämningssida med en lista över returneringsorsaker, som exempelvis "Jag har fått fel artikel" och "Artikeln är defekt eller fungerar inte".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

MultiMan
Keiller Keiller skrev:

[bild]

Om jag inte får min leverans av citymail i morgon 2/5 kan jag då få en återbetalning även om de de skulle lyckas leverera den 5/5?
Du ringer dagen efter sista leveransdagen de anger och ber om pengarna åter. Kvittar om det kommer en vecka senare eller senare på samma dag du ringer. Aldrig fått återkrav. Det är trots allt Amazon som sätter exakta datum med Prime, som ska hållas och är ett argument för tjänsten. Det är Amazon som själva skriver att jag kan få pengarna tillbaka.

Väntar du att ringa och paketet står som levererat går de inte med på det.

• Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
C
Alfredo Alfredo skrev:
Kan du inte alltid/ofta returnera och få en återbetalning? Går jag in på min senaste beställning får jag intrycket av att jag kan returnera den om jag "känner för det" i dryga två veckor till:
Visst är det så, det är pengarna-tillbaka-garanti "utan frågor" på amerikanskt manér.
Så returpolicyn är det inget fel på (annat än möjligtvis, som noterats tidigare i tråden, att man kan bli svartlistad om man returnerar för mycket). Men se som sagt till att ni får in pengarna på kontot också.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:

[bild]

Ja, så har det fungerat för mig

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:

[bild]
Jo, jag har returnerat tidigare utan problem men inte pga försenad leverans. Det var mest det jag funderade över.

MultiMan MultiMan skrev:
Du ringer dagen efter sista leveransdagen de anger och ber om pengarna åter. Kvittar om det kommer en vecka senare eller senare på samma dag du ringer. Aldrig fått återkrav. Det är trots allt Amazon som sätter exakta datum med Prime, som ska hållas och är ett argument för tjänsten. Det är Amazon som själva skriver att jag kan få pengarna tillbaka.

Väntar du att ringa och paketet står som levererat går de inte med på det.
Okej, tack, då vet jag hur det går till. Har visserligen inte Prime men nu när Amazon skriver som de gör så undrade jag lite.

MultiMan
Du ska inte returnera. Du ska tala om för dem att paketet inte har kommit på den sista utlovade dagen och därför vill ha pengarna tillbaka, enligt Amazons eget meddelande. Väljer du retur kommer du behöva skicka tillbaka, iaf normalt sett om kundtjänst eller AI-boten inte gör ett annat val beroende på vilka varor det gäller.

• Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Någon som vet om man kan få paketen till paketbox? Jag förstår inte varför det bara finns hemleverans och utlämningsställe. Jag har en paketbox 50 meter bort nämligen.
Flera av företagen som har både ombud och skåp ger mottagaren möjlighet att byta till skåp, när paketet är bokat. Vissa kräver att du har deras app.

RoTe
Hep Hep skrev:
Flera av företagen som har både ombud och skåp ger mottagaren möjlighet att byta till skåp, när paketet är bokat. Vissa kräver att du har deras app.
Amazon är 100% Postnord och det går bara att få till ombud, ja jag har appen.

Amazon hos mig är 90% Airmee, 5/5% PostNord och andra. Alltid hemleverans och inga problem med det

• Gilla
Coolman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.