253 266 läst ·
1 783 svar
253k läst
1,8k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Tycker själv att hemleverans av småpaket fungerar bra. Tar alltid hemleverans från Amazon (prime) och har alltid fått paketen levererade så att de är skyddade från vädret i carporten eller under entrétaket.
När vi ska byta postlåda blir det nog en paketpoatlåda så paketen också ligger lite säkrare.
/Krille
När vi ska byta postlåda blir det nog en paketpoatlåda så paketen också ligger lite säkrare.
/Krille
Hemleverans av Amazons småpaket är mycket bra, tycker jag. De flesta läggs i postlådan och ifall det skulle vara en lite större försändelse hamnar den på farstubron under tak.
Det enda smolket i den glädjebäraren är om Amazon valt citymail som leverantör, för då kommer garanterat inte försändelsen på lovat datum då citymail bara kör var fjärde dag i mitt område.
Har en försändelse på gång, skulle varit här igår 30/4, Amazon har idag ändrat datum till 2/5 och citymail skickade ett sms i förrgår om att den kommer den 5/5.
Posten kör Amazons paket och varubrev varje dag så finns möjligheten att välja vid beställning så tar jag dem. Fast ibland kan man ju inte välja, tyvärr.
Det enda smolket i den glädjebäraren är om Amazon valt citymail som leverantör, för då kommer garanterat inte försändelsen på lovat datum då citymail bara kör var fjärde dag i mitt område.
Har en försändelse på gång, skulle varit här igår 30/4, Amazon har idag ändrat datum till 2/5 och citymail skickade ett sms i förrgår om att den kommer den 5/5.
Posten kör Amazons paket och varubrev varje dag så finns möjligheten att välja vid beställning så tar jag dem. Fast ibland kan man ju inte välja, tyvärr.
H HenrikHuslöse skrev:
Hemleverans fungerar utmärkt för mig. Jag förstår inte alls vad som skulle vara problematiskt med det. Och fördelen är uppenbar. Jag får paketet levererat hem och slipper att själv leverera det hem.useless skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 856 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 856 inlägg
Du ringer dagen efter sista leveransdagen de anger och ber om pengarna åter. Kvittar om det kommer en vecka senare eller senare på samma dag du ringer. Aldrig fått återkrav. Det är trots allt Amazon som sätter exakta datum med Prime, som ska hållas och är ett argument för tjänsten. Det är Amazon som själva skriver att jag kan få pengarna tillbaka.Keiller skrev:
Väntar du att ringa och paketet står som levererat går de inte med på det.
Visst är det så, det är pengarna-tillbaka-garanti "utan frågor" på amerikanskt manér.Alfredo skrev:
Så returpolicyn är det inget fel på (annat än möjligtvis, som noterats tidigare i tråden, att man kan bli svartlistad om man returnerar för mycket). Men se som sagt till att ni får in pengarna på kontot också.
Jo, jag har returnerat tidigare utan problem men inte pga försenad leverans. Det var mest det jag funderade över.Alfredo skrev:
Okej, tack, då vet jag hur det går till. Har visserligen inte Prime men nu när Amazon skriver som de gör så undrade jag lite.MultiMan skrev:
Du ringer dagen efter sista leveransdagen de anger och ber om pengarna åter. Kvittar om det kommer en vecka senare eller senare på samma dag du ringer. Aldrig fått återkrav. Det är trots allt Amazon som sätter exakta datum med Prime, som ska hållas och är ett argument för tjänsten. Det är Amazon som själva skriver att jag kan få pengarna tillbaka.
Väntar du att ringa och paketet står som levererat går de inte med på det.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 856 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 856 inlägg
Du ska inte returnera. Du ska tala om för dem att paketet inte har kommit på den sista utlovade dagen och därför vill ha pengarna tillbaka, enligt Amazons eget meddelande. Väljer du retur kommer du behöva skicka tillbaka, iaf normalt sett om kundtjänst eller AI-boten inte gör ett annat val beroende på vilka varor det gäller.
Flera av företagen som har både ombud och skåp ger mottagaren möjlighet att byta till skåp, när paketet är bokat. Vissa kräver att du har deras app.RoTe skrev: