useless useless skrev:
Paketet kanske var på den här lastbilen som råkade åka fel när den skulle till Sofia församling...

[länk]
Jag vet inte om det är jag som är konstig,men om jag hade haft mitt företags logotyp på en lastbil,så hade jag tagit bort den innan försäljning...

• Gilla
Bjober
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag vet inte om det är jag som är konstig,men om jag hade haft mitt företags logotyp på en lastbil,så hade jag tagit bort den innan försäljning...
Det kanske är företaget/bilskroten som skulle ta bort märkningen på lastbilen som inte fullföljt sitt uppdrag? Tror inte att postisarna själv gör det innan de avyttrar ett slutkört fordon. Eller så har de snott skåpet nånstans, hytten är ju vit.

engs
pacman42 pacman42 skrev:
När jag var i Afrika (Kenya & Tanzania) såg jag en hel del lastbilar och bussar med loggor från bl.a. svenska företag. Även t.ex. kommunaltrafikbussar som fortfarande skyltade med nästa stop i typ "Askersund" med kommunal eller länstrafikens alla loggor kvar. (Kommer inte ihåg exakt vilka fd. svenska kollektivtrafikbussar jag såg, lite olika).

Redigerat:
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Cheesen
pacman42 pacman42 skrev:
Brukar ingå i kontraktet att den som köper ombesörjer att ta bort dekalerna. Svenska företag tror nämligen att ingen är så dum så att man vill ha en pågenbil när man kör potatis till lokala marknaden. Vi hade ett kriminellt gäng i Norrbotten för en 15 år sedan som satt i system att köpa sådana bilar för att använda när dom Smugglade diesel. Min företagsbil blev misstänkt och jag blev stoppad vid flertalet tillfällen av Tullverket för dom ville se min anordning. Det var en av våra gamla bilar som användes, den målades sedan om till en postbil och även en Coop bil.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Själv skulle jag aldrig få för mig att sälja en bil med företagsnamnet kvar eller tro att köparen skulle ta kostnaden för att ta bort det…….

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
för dom ville se min anordning.
Hmmm. 😂

• Haha
  • Gilla
Immobil och 4 till
  • Laddar…
Cheesen
Alfredo Alfredo skrev:
Hmmm. 😂
Bilen som sedermera blev beslagtagen av polis och tull hade en anordning som gjorde att chauffören såg ut att tanka dom vanligt men det satt en ganska kraftig pump i "tanken" som pumpade upp dieseln i ibctankar som stod på skåpet. Bilen var även utrustad med utrustning för att kunna fylla på villa tankar och liknande om man får tro snacket på byn.

Cheesen Cheesen skrev:
Konstig borste....
  • Biltillbehör
  • Tillbehör för vinterväder
  • Skrapor och Borstar
  • Snöborstar
[bild]
Brukar inte du använda sådana borstar till bilen?

MultiMan
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Upptäckte imorse att batterierna (AA) var slut. La en beställning under förmiddagen. Beräknad ankomst med Airmee runt 21.00.

• Gilla
Cheesen och 6 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Upptäckte imorse att batterierna (AA) var slut. La en beställning under förmiddagen. Beräknad ankomst med Airmee runt 21.00.
Har dom lager i Stockholm? Kanske har flera över landet?

nino nino skrev:
Har dom lager i Stockholm? Kanske har flera över landet?
Eskilstuna och Rosersberg bland annat.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Står det att det är sålt av amazon och kommer från Sverige är det Eskilstuna. Flera andra lager i Sverige har prylar som säljs av (främst) svenska handlare via amazons site. Om inget nytt hänt senaste månaderna.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Kom dom i tid?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.