252 800 läst ·
1 776 svar
253k läst
1,8k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Var det jag det? Det enda jag är är på båda "Säljs och fraktas av Amazon"..pacman42 skrev:
Ah, se där. Hittade produkten på Philips hemsida och artikelnumret för den billigare stämde med den som Philips säljer. Det andra artikelnumret verkar bara vara polska och tjeckiska webplatser som säljer.Henningelvis skrev:
.....Översättningen verkar spårat ur på vissa produkter
https://www.expressen.se/dinapengar/amazon-har-lanserats-i-sverige-sajten-uppe/
https://www.expressen.se/dinapengar/amazon-har-lanserats-i-sverige-sajten-uppe/
Köpte en makita 484z och en 153z för 2100 från amazon.de för en månad sen. Samma priser på amazon.se.
På svenska andra siter kostar det runt 3000, det är en ordentlig skillnad.
Sen verkar ju medelsvensson för obegåvad för att klara av en enkel sökning på 484z, och fastnar istället i att uppröras över översättningar, så svenska näthandlare kan ta det lugnt med 33% högre priser i detta fall.
Annars har ebay funkat bra i ca 20 år också.
På svenska andra siter kostar det runt 3000, det är en ordentlig skillnad.
Sen verkar ju medelsvensson för obegåvad för att klara av en enkel sökning på 484z, och fastnar istället i att uppröras över översättningar, så svenska näthandlare kan ta det lugnt med 33% högre priser i detta fall.
Annars har ebay funkat bra i ca 20 år också.
Amazon kommer nog aldrig att använda Google.. Dom är ju lite som olja å vatten.. Amazon och Google alltså.. They don't mix.Jonas Persson skrev:
Prova att söka på något som inte har en modellbeteckning. Jag provade att leta efter mc-delar. Fick definitivt inte upp det jag sökte. Ändå är jag inte medelsvenssonM Mach77777 skrev:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Kanske en underbetald översättare som tillslut sa "Fuck it"?