Sen ska man veta att allt som fins på amazon inte är på deras egna lager många säljare har egna lager i dom länderna där dom säljs eller så kommer det direkt från fabriken i china till kunden

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jonas Persson
M maria01 skrev:
Sen ska man veta att allt som fins på amazon inte är på deras egna lager många säljare har egna lager i dom länderna där dom säljs eller så kommer det direkt från fabriken i china till kunden
De varor min bror fick 9 veckors leveranstid på...

Nån som har testat prime i Sverige en? Hur är utbudet av filmer och serier

J
pacman42 pacman42 skrev:
Två olika säljare (Amazon är ju bara front-end).
Var det jag det? Det enda jag är är på båda "Säljs och fraktas av Amazon"..

Henningelvis Henningelvis skrev:
Det ena är A och det andra A++?
Ah, se där. Hittade produkten på Philips hemsida och artikelnumret för den billigare stämde med den som Philips säljer. Det andra artikelnumret verkar bara vara polska och tjeckiska webplatser som säljer.

Det är inte bara en massa grabb-prylar de säljer. Det finns saker även för damerna.

Kompressionsadapter i mässing, 15 mm x 3/8 tum, avsedd för rörinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Enolf och 8 till
  • Laddar…
Köpte en makita 484z och en 153z för 2100 från amazon.de för en månad sen. Samma priser på amazon.se.

På svenska andra siter kostar det runt 3000, det är en ordentlig skillnad.

Sen verkar ju medelsvensson för obegåvad för att klara av en enkel sökning på 484z, och fastnar istället i att uppröras över översättningar, så svenska näthandlare kan ta det lugnt med 33% högre priser i detta fall.

Annars har ebay funkat bra i ca 20 år också.

• Gilla
  • Älska
nissenhj och 5 till
  • Laddar…
Cheesen
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Samtidigt tror jag vanliga Google translate skulle klara av det mycket bättre. Vad håller de på med?

Fynden påminner om när man för 15-20 år sedan skrattade åt tokiga översättningar i olika manualer från Kina. Till och med Kineserna gör det mycket bättre idag.
Amazon kommer nog aldrig att använda Google.. Dom är ju lite som olja å vatten.. Amazon och Google alltså.. They don't mix.

M Mach77777 skrev:
Sen verkar ju medelsvensson för obegåvad för att klara av en enkel sökning på 484z, och fastnar istället i att uppröras över översättningar, så svenska näthandlare kan ta det lugnt med 33% högre priser i detta fall.
Prova att söka på något som inte har en modellbeteckning. Jag provade att leta efter mc-delar. Fick definitivt inte upp det jag sökte. Ändå är jag inte medelsvensson :)

• Gilla
CCPusher och 1 till
  • Laddar…
K
Äntligen finns den i Sverige!

• Vitrex 10 2957 professionell självhäftande fogsvamp på en fogspackel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Enolf och 8 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Cheesen Cheesen skrev:
Amazon kommer nog aldrig att använda Google.. Dom är ju lite som olja å vatten.. Amazon och Google alltså.. They don't mix.
Troligtvis, men Google är långt ifrån ensamma om maskinöversättning. Trots detta har Amazon skakat fram något som är minst tjugo år gammalt.

Jonas Persson
K KjellTimell skrev:
Äntligen finns den i Sverige!
Väldigt mycket könsord. Börjar luta åt att Amazon lider av tourettes syndrom.

• Gilla
  • Haha
kest och 3 till
  • Laddar…
Kanske en underbetald översättare som tillslut sa "Fuck it"?

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Jag tror att de redovisar i produktnamnet vad användaren säger efter några timmars försök att använda prylen. Då känns "kukhuvud" helt normalt...

• Haha
  • Gilla
Sagabo och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.