252 823 läst ·
1 776 svar
253k läst
1,8k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Amazons sökmotor känns sämre än google. T.ex kan man söka i google på ”amazon.se 484z” och få träff på skruvdragaren. Så testa att söka på det du vill i google men lägg till amazon.se.L lordi skrev:
Edit: Funkar inte på svenska siten, kanske den inte blivit ordentligt indexerad än och med taskig pagerank i google pga att den är så ny.
Redigerat:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Skriv så här: 484zM Mach77777 skrev:Amazons sökmotor känns sämre än google. T.ex kan man söka i google på ”amazon.se 484z” och få träff på skruvdragaren. Så testa att söka på det du vill i google men lägg till amazon.se.
Edit: Funkar inte på svenska siten, kanske den inte blivit ordentligt indexerad än och med taskig pagerank i google pga att den är så ny.
Mycket sämre, de vill visa en massa annat som du kanske köper. Lite som när du irrar runt på IKEA och plockar saker du passerar.M Mach77777 skrev:Amazons sökmotor känns sämre än google. T.ex kan man söka i google på ”amazon.se 484z” och få träff på skruvdragaren. Så testa att söka på det du vill i google men lägg till amazon.se.
Jag handlar av dem (eller andra på Internet) de saker som inte finns lokalt. Ofta udda varor som man vill ha tag på (jag letar just nu en udda grafikadapter till en dator, för att ge ett exempel - den behövs för att jag skall kunna återanvända en gammal skärmswitch som jag har).B BAX326 skrev:
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
Håller med din bror 100 %, siten är extremt rörig, samma och liknande produkter dyker upp med olika priser eller märkliga varianter (en fransk Hue-plugg, varför?). Liknelsen med en kakofonisk marknadsgata är slående.Jonas Persson skrev:
Det hela påminner lite om när utländska matkedjor intog Sverige, Netto och Lidl framför allt. Svenskarna är vana vid att handla i städade och prydliga butiker, där allt har sin plats, utbudet är väldigt förutsägbart, personalen hyffsat kunnig. I gengäld har vi betalat mer i våra butiker än de på kontinenten.
In kommer Netto... butikerna ser ut som hundspyor, personalen vet aldrig något, du går in för att handla samma grejer som du handlade förra veckan men det finns inte längre i sortimentet, det mesta är av låg kvalitet och största delen av butiksytan går åt till att exponera tillfälliga "erbjudanden" som ska locka till spontanköp.
M maria01 skrev:
Stämmer detta är den här sverigelanseringen en än mer obegriplig sörja.
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Faktum är att jag tror jag hittat ett tanklock nu till min kina-lövblås... på Amazon av alla ställen! Man får vara litet påhittig i sökrutan bara och anpassa språket en smula 
Måttangivelserna är litet si och så med men även här får man vara litet flexibel:
______
PS. Jag sökte vidare efter koden på en av maskinerna som detta lock skulle passa till, nu hittade jag samma tanklock fast här fick man två för ungefär samma pris och fri frakt ... inga mått angavs iofs men "I feel lucky" idag så jag slog till!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Måttangivelserna är litet si och så med men även här får man vara litet flexibel:
Logga in
Skapa konto
______
PS. Jag sökte vidare efter koden på en av maskinerna som detta lock skulle passa till, nu hittade jag samma tanklock fast här fick man två för ungefär samma pris och fri frakt ... inga mått angavs iofs men "I feel lucky" idag så jag slog till!
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Jag kunde då återanvända mina gamla uppgifter och det fungerade rakt av för mig att logga in och beställa.T tompaah7503 skrev:Håller med din bror 100 %, siten är extremt rörig, samma och liknande produkter dyker upp med olika priser eller märkliga varianter (en fransk Hue-plugg, varför?). Liknelsen med en kakofonisk marknadsgata är slående.
Det hela påminner lite om när utländska matkedjor intog Sverige, Netto och Lidl framför allt. Svenskarna är vana vid att handla i städade och prydliga butiker, där allt har sin plats, utbudet är väldigt förutsägbart, personalen hyffsat kunnig. I gengäld har vi betalat mer i våra butiker än de på kontinenten.
In kommer Netto... butikerna ser ut som hundspyor, personalen vet aldrig något, du går in för att handla samma grejer som du handlade förra veckan men det finns inte längre i sortimentet, det mesta är av låg kvalitet och största delen av butiksytan går åt till att exponera tillfälliga "erbjudanden" som ska locka till spontanköp.
Stämmer detta är den här sverigelanseringen en än mer obegriplig sörja.
De mått angivelserna var ju fina:
Yttre diam. 45 mm (4,5 cm)
Inre diam. 34,5 mm (3,5 tum) gäller att inte blanda enheter.....
Amazon blir mer och mer ett stort skämt
Edit: Kom ett inlägg emellan....
Yttre diam. 45 mm (4,5 cm)
Inre diam. 34,5 mm (3,5 tum) gäller att inte blanda enheter.....
Amazon blir mer och mer ett stort skämt
Edit: Kom ett inlägg emellan....
Medlem
· stockholms län
· 271 inlägg
Jag fattar inte riktigt skillnaden - det mesta levereras från tyskland och det är fri frakt över tvåhundranånting kronor. Det låter exakt som det var att handla på amazon.de?
Planen är i framtiden att svenska företag ska ansluta sig med egna lager eller använda amazon egna lagerdet så dom har gjort i hela världen inte så svårt att förståKim Gyllenhorn skrev:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Som sagt, man får ta en kvällskurs i hur man hittar på Amazon.H Harald Blåtumme skrev:Faktum är att jag tror jag hittat ett tanklock nu till min kina-lövblås... på Amazon av alla ställen! Man får vara litet påhittig i sökrutan bara och anpassa språket en smula
[bild]
[bild]
______
[bild]
Kanske Prisjakt kan hålla den, att indexera detta härke kan inte vara lätt.
Keps, det är noterat
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg