A
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Titta igen, alla tre är olika. Screentrycket skiljer
På Ebay t.ex. så är bilden ibland fel och man brukar gå efter vad som skrivs i titeln: EUD51NPN-UC.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jonas Persson
Samtidigt tror jag vanliga Google translate skulle klara av det mycket bättre. Vad håller de på med?

Fynden påminner om när man för 15-20 år sedan skrattade åt tokiga översättningar i olika manualer från Kina. Till och med Kineserna gör det mycket bättre idag.

• Gilla
Enolf
  • Laddar…
Jonas Persson
A ansic skrev:
På Ebay t.ex. så är bilden ibland fel och man brukar gå efter vad som skrivs i titeln: EUD51NPN-UC.
Jo, men texterna är också olika, tex 400 och 500W.

• Gilla
Erixon71
  • Laddar…
B b8q skrev:
En övertro på maskinöversättningar, helt klart.
Japp, och jag hoppas att inblandade konsulter får se sig om efter andra jobb. Fullkomligt löjeväckande lansering av Amazon.se ...

Men jag antar att de kommer att fixa till detta inom kort.

Samtidigt tror jag vanliga Google translate skulle klara av det mycket bättre. Vad håller de på med?

Fynden påminner om när man för 15-20 år sedan skrattade åt tokiga översättningar i olika manualer från Kina. Till och med Kineserna gör det mycket bättre idag.
Ja, sökfunktionen är ju kass om man ska söka på svenska, eftersom nästan allt har fått nya påhittade namn. Man blir både road och irriterad på samma gång :)

Vad tror ni om dessa tabletter då? En förpackning av Kräuterhaus Sanct Bernhard KG avföringstabletter och gyllene kapslar framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Vardagsrum
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Japp, och jag hoppas att inblandade konsulter får se sig om efter andra jobb. Fullkomligt löjeväckande lansering av Amazon.se ...

Men jag antar att de kommer att fixa till detta inom kort.
De har inte haft någon som granskat språket, de trodde nog att AIn skulle fixa det åt dem. Svenska lär vara svårt att översätta till/från enligt Google.

Det får man ge dem, den här marknadsföringen är verkligen fantastisk, rent av genitalisk!

• Gilla
  • Älska
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
Jonas Persson
pacman42 pacman42 skrev:
Vad tror ni om dessa tabletter då? [bild]
Som sagt var, Google translate säger Abführkapsel SN -> Laxerande kapsel SN
Förpackning och kapslar av Abführkapsel SN med laxerande ändamål och ricinolja.
Skapa konto

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Som sagt var, Google translate säger Abführkapsel SN -> Laxerande kapsel SN
[bild]
Tänkte precis kommentera det. Den där översättningen var den mest korrekta jag sett på Amazon.se på hela dagen.

J
Sökte runt lite och får fortfarande tuppjuck på produktidelningen. Kan någon vänlig själ förklara för en idiot som mig vad som är skillnaden på dessa två (utöver priset)? Båda säljs och fraktas av Amazon, varför 50% skillnad?

https://www.amazon.se/PHILIPS-92900...1&keywords=philips+hue&qid=1603916348&sr=8-37

https://www.amazon.se/Philips-Smart...=1&keywords=philips+hue&qid=1603916341&sr=8-8

Philips Hue Smart Plug smart uttag i förpackning med produktinformation och pris på skärmbilden.
Skapa konto
Skärmdump från Amazon visar Philips Hue smart plugg, priset 437,60 kr, med kundrecensioner och leveransinformation.
Skapa konto

J Jotsat skrev:
Sökte runt lite och får fortfarande tuppjuck på produktidelningen. Kan någon vänlig själ förklara för en idiot som mig vad som är skillnaden på dessa två (utöver priset)? Båda säljs och fraktas av Amazon, varför 50% skillnad?

[länk]

[länk]

[bild] [bild]
Två olika säljare (Amazon är ju bara front-end).

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Google translate från Tyska: 20 x 15 mm poly stoppkran avstängningsventil koppar MDPE trasig rörkompression
20 x 15 mm poly stoppkran med avstängningsventil och kompression för MDPE-rör, visas på vit bakgrund.

J Jotsat skrev:

[länk]

[länk]

[bild] [bild]
Det ena är A och det andra A++?

P
Kudos till Amazons marknadsföringsavdelning. Sånt här mediareklam går inte att köpa för pengar. Hundratals inlägg på soiala medier, inslag på nationella nyheter, osv....

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.