14 947 läst ·
78 svar
15k läst
78 svar
Alternativ till Swedbank?
Och det här hör ju inte egentligen till tråden... Men ändå. Varför behöver Swedbank ta så rejält betalt kan man fråga sig...?
Pja... Ni har väl läst om Swedbank Arena i Solna som nu blir Friends Arena? Uppgifter som cirkulerat är att prislappen för sponsringen låg på 150.000.000 kr.
Sen har mutanklagelser kanske gjort PR-värdet mindre, vad vet jag?
Det här vill förstås inte Swedbank medge, utan säger istället följande:
- Kollar man inte upp först om det finns behov att marknadsföra namnet innan man tecknar såna här sponsoravtal...?
Citatet ovan är hämtat ur den här artikeln:
http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr/article3437840.ece
Skulle vara intressant att se hur väl spenderade de pengarna skulle vara om Friends förknippas med någon skandal typ som Röda Korset för något år sedan...
Pja... Ni har väl läst om Swedbank Arena i Solna som nu blir Friends Arena? Uppgifter som cirkulerat är att prislappen för sponsringen låg på 150.000.000 kr.
Sen har mutanklagelser kanske gjort PR-värdet mindre, vad vet jag?
Det här vill förstås inte Swedbank medge, utan säger istället följande:
Om detta skulle vara sant så har banken alltså ingått ett sponsor-avtal för 150 miljoner SEK (som kunderna ska betala i räntor och avgifter). Och detta i syfte att göra "Swedbank" känt bland svenskarna. Fast sen inser man att många ändå känner till att Swedbank är en bank - och hey, då kan man väl ge bort kontraktet :x
- Kollar man inte upp först om det finns behov att marknadsföra namnet innan man tecknar såna här sponsoravtal...?
Citatet ovan är hämtat ur den här artikeln:
http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr/article3437840.ece
Skulle vara intressant att se hur väl spenderade de pengarna skulle vara om Friends förknippas med någon skandal typ som Röda Korset för något år sedan...
Hahaha det räcker väl att AIK visar sig på arenan så har man sin skandal, och när sedan deras sk. "supportrar" kommer..........
Men visst, "kolla på AIK på friends......" -gärna för mig

Men visst, "kolla på AIK på friends......" -gärna för mig
Kolla noga försäkringsvillkoren för försäkringarna innan du tecknar.bjogul skrev:Nu har det rört på sig. Nordea har vässat sitt erbjudande, ränterabatt 0,6%. Bra priser på försäkringarna via Moderna försäkringar. SEB tittade också en gång till och justerade sitt påslag till 0,65, vilket gör att lånen landar i ungefär samma härad. Swedbank har också räknat och lämnat en offert där räntorna mellan 3 mån och 3 år landar på 3,49% (två-åringen avviker något 3,42%). Fyra år resp. fem år blev på 3,63 resp. 3,73%.
Jämfört med både SEB och Nordea så skulle vi med lån på runt 2,5 mnkr betala ca 700 kr/mån mer. Dessutom hade Swedbank villkorat offerten av att vi försäkrar hus, två bilar och en husvagn via dem. Premierna där låg på ca 6.000 mer/år än konkurrenterna. :wow:
Så nu har jag skickat mail till Nordea att börja förbereda för nya kunder, och lite instruktioner om vilka tjänster vi vill ha mer i detalj.
När jag kollade Moderna försäkringar för flera år sedan då jag tyckte de var billiga har jag för mig att de inte hade någon gräns för hur mycket åldersavdrag de gör vid en skada. I värsta fall med ett lite äldre hus kan det innebära att man förlorar massor med pengar vid en större skada. Aktsam och andra "vanliga" försäkringsbolag hade max 50 000kr i åldersavdrag medan som sagt Moderna tillämpade obegränsat åldersavdrag.
Men detta var länge sedan så jag kan minnas fel och det kan ha ändrats, men kolla försäkringsvillkoren noga är mitt tips!
Tack! Bra tips! Verkar dock inte vara någon fara.bra-byggare skrev:
http://www.modernatrygghetsforsakringar.se/Husforsakring/
EDIT: Hm... Gäller visst att kolla vad "Utökat skydd".
Redigerat:
Klicka här för att svara