558 446 läst ·
1 192 svar
558k läst
1,2k svar
Allt om sprutmålning!
Jag använder målarvätt och torkar av innan målning. Tror inte du behöver täcka golvet men ha trasor redo för slabb, färgspill som du kanske inte vill trampa runt. Dammsugare för färgdamm kanske?nino skrev:
Jag har bara dammsugit väggar när jag har bredspacklat. Att borsta av ytan är väl alltid bra när man ska måla, så det inte hänger spindelnät eller något i hörnen. Ska du byta golv så skit i att täcka det, om det inte finns risk att golvbytet sker långt fram i tiden. Verktyg bör du ta ut, och överväg att täcka maskinen. Jag har inte gjort det och den ser förjävlig ut 😁nino skrev:
Om munstycken ritar är det dessa fel,T Trafikverket1 skrev:Jag har ett problem när jag sprayar. Försöker spraya köksluckor nu med Wagner Control Pro 250. Jag har köpt fine finish tip, och munstycke eller vad det kallas. Det blir superbra, stor skillnad från deras HEA tips. Men, oavsett vilket tryck jag väljer så blir det två tydliga spår om sidan om "sprutfjädern". Jag fattar inte, har spätt färgen med knappt 10 % för att komma åt felet. Vad gör jag för fel?
Får lågt tryck
För litet munstycke
det står siffror på dom, 415/414 osv, första siffran är vinkel/bredd. 1=5cm sprutbredd, 2=10cm osv. Dom andra två siffror är storlek på hålet
För tjock färg
För kall färg (färgen blir mer trögflytande)
Jag hade samma i början trots att jag körde maxtryck. Löste sig genom att späda färgen lite mer och blanda ordentligt med en omrörare på skruvdragaren.nino skrev:
Ja det blev helt klart bättre med lite mer vatten och högsta tryck.
Nu har jag haft munstycket, eller förlängaren med munstycke i vatten och plastad färghink, men imorgon ska jag göra rent för det blir ingen målning på minst en vecka
Måste man köra Easy Clean genom maskinen om den ska stå en månad eller så?
Eller hur långtids förvarar ni dom?
Och vart gör ni av rengöringsvattnet?
Nu har jag haft munstycket, eller förlängaren med munstycke i vatten och plastad färghink, men imorgon ska jag göra rent för det blir ingen målning på minst en vecka
Måste man köra Easy Clean genom maskinen om den ska stå en månad eller så?
Eller hur långtids förvarar ni dom?
Och vart gör ni av rengöringsvattnet?
Klicka här för att svara