galento
Har inte märkt nåt sånt heller tidigare , har mailat bilprovningen och frågat.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Som vanligt spårar det ur.....kunde ju inte bara ha en vit, särskilt inte när det dök upp en röd med 59 mil på mätaren !!!
IMG_20260806_155448.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
Du behöver åka till Saint Tropez!!!

galento
galento galento skrev:
Har inte märkt nåt sånt heller tidigare , har mailat bilprovningen och frågat.
Så här svarade de :

Att ta ett foto på fordonet vid besiktningen är numera ”Branschstandard” och genomförs av i stort sett alla besiktningsorgan. Detta görs för att vi bland annat ska kunna bevisa att det är rätt fordon som har befunnit sig vid besiktning. Fotot nyttjas endast för den aktuella besiktningen och delas inte med någon annan part.

Jag har då inte varit med om det vid någon av de besiktningar jag besökt. Flera stationer från Dekra, Opus, Besikta etc.

Förvisso undviker jag svensk bilprovning in i döden här i stan och även i nästa stad, då de är milt sagt mindre lämpade att handskas med homo sapiens.

S Stefan.o skrev:
Jag har då inte varit med om det vid någon av de besiktningar jag besökt. Flera stationer från Dekra, Opus, Besikta etc.

Förvisso undviker jag svensk bilprovning in i döden här i stan och även i nästa stad, då de är milt sagt mindre lämpade att handskas med homo sapiens.
Jag tror det funkar ungefär såhär. Plötsligt är det något besiktningsföretag som prickas för att man inte gjort ditten eller datten, och då uppdaterar man sina arbetsmetoder för att inte hamna i samma knipa själva. De är rätta om sin ackreditering. Här har det väl hänt något som gjort att någon fått smäll på fingarna och då ändrar man.

F
MathiasS MathiasS skrev:
Jag tror det funkar ungefär såhär. Plötsligt är det något besiktningsföretag som prickas för att man inte gjort ditten eller datten, och då uppdaterar man sina arbetsmetoder för att inte hamna i samma knipa själva. De är rätta om sin ackreditering. Här har det väl hänt något som gjort att någon fått smäll på fingarna och då ändrar man.
Jo, men att det skulle vara branchstandard kan inte vara nåt annat än påhitt. Jag har besiktigat 7ggr i år, inget är fotat.

F fsn skrev:
Jo, men att det skulle vara branchstandard kan inte vara nåt annat än påhitt. Jag har besiktigat 7ggr i år, inget är fotat.
Det kanske hållar på att BLI branschstandard. Vad vet jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.