galento
Var hos en bekant några dagar sen som håller på med en rod och us bilar. Och där stod en tidig 50tals dkw rt 250 som såg väldigt bra ut.
Frågade om den var till salu och det var inte omöjligt , får hoppas att han hör av sej.
 
En klassisk, svart motorcykel med silverdetaljer och enkelsadel, fotograferad i en studio mot en grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En sån?
 
  • Gilla
Fredrik-G och 2 till
  • Laddar…
galento
Ja det var det , men denna hade långdyna.
 
galento galento skrev:
Ja det var det , men denna hade långdyna.
Långdyna = Limpa?
 
galento
Ja limpa , tyckte det såg bättre ut än solosadel faktiskt. Har kollat efter en NV 36 en tid med DKW motor. Har haft en NV 38 tidigare.
 
galento galento skrev:
Ja limpa , tyckte det såg bättre ut än solosadel faktiskt. Har kollat efter en NV 36 en tid med DKW motor. Har haft en NV 38 tidigare.
Min BSA har naturligtvis sadel och bönpall.
 
galento
Vad är det för BSA du har ? En Matchless man hade solosadel och bönpall. Funkade bra ned fjädrad solosadel och stel bakram.
 
galento galento skrev:
Vad är det för BSA du har ? En Matchless man hade solosadel och bönpall. Funkade bra ned fjädrad solosadel och stel bakram.
B33. 53 Skall till garaget imorgon och renovera kompressorn till Jaggan.
Återkommer med bilder.
Jag har naturligtvis stelbent. Fjädrar är för fjollor!😀
 
galento galento skrev:
Ja det var det , men denna hade långdyna.
1776308260107.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
galento
Intet Intet skrev:
Jag har naturligtvis stelbent. Fjädrar är för fjollor!😀
Åkte stelben i ett decennium med tunn sadel direkt på ramen och mcdäck bak = no more 😉😉 . Killen som sålde hojen skulle operera ryggen och det kan man förstå .
 
  • Gilla
Alti
  • Laddar…
U
Intet Intet skrev:
B33. 53 Skall till garaget imorgon och renovera kompressorn till Jaggan.
Återkommer med bilder.
Jag har naturligtvis stelbent. Fjädrar är för fjollor!😀
Kul! Vi har en B33 -54
Men hojarna såg ju lite olika ut som rullade ut ur BSA fabriken, trots samma modell och årtal. känns som de tog de delarna de fick tag på för stunden.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
galento galento skrev:
Åkte stelben i ett decennium med tunn sadel direkt på ramen och mcdäck bak = no more 😉😉 . Killen som sålde hojen skulle operera ryggen och det kan man förstå .
En chopper!

Min sadel är fjädrad i bakkant. Men det gäller att se var man kör.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Nu har jag pillat lite med kompressornoch passade på att ta några bilder på bågen.

20260416_121519.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20260416_121506.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20260416_121456.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20260416_121445.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20260416_121436.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Fredrik-G och 5 till
  • Laddar…
galento
Härligt 👍 kör du veteranrally också ? Såg MCV dekalen.
 
Gjorde det förut. "Rally på dal" i Ed samt någon gång i Moss, Norge.
Dekalen följde med vid köpet med tidigare använde jag den dagligen. Numera har nyhetens behag avtagit så det blir mindre åka av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.