41 211 läst ·
736 svar
41k läst
736 svar
Allt om motorcykeln
Radio Stockholm har en reporter på Centralstationen för att kolla påsk resandet.
Han träffade på en tjej som var påväg till Lund där hon skulle hämta en motorcykel, och sen köra hem den till Arvidsjaur.
"Tänkte åka hela vägen, men det blir nog en övernattning"
Det är 154 mil mellan Lund och Arvidsjaur !!!
Efter reportaget kom väderprognosen för påsken, det känns inte som man vill åka MC alls, än mindre 154 mil.
Han träffade på en tjej som var påväg till Lund där hon skulle hämta en motorcykel, och sen köra hem den till Arvidsjaur.
"Tänkte åka hela vägen, men det blir nog en övernattning"
Det är 154 mil mellan Lund och Arvidsjaur !!!
Efter reportaget kom väderprognosen för påsken, det känns inte som man vill åka MC alls, än mindre 154 mil.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 281 inlägg
Det gäller att vara förberedd då. Usch va kallt det kan bli när man sträckkör
Har eventuellt en YZF600R Thundercat 99-00 på gång. Antagligen stått still i 12-15år, ett visst renoverings/genomgångs/servicebehov. Däcken är väl backelit och den har 4500mil på mätarn så jag förutsätter att man behöver gå på en ventilspelsmätning och eventuellt en chimsning med där man behöver lyfta av båda kammarna.
Vad skall man betala för en sån och är det nåt annat man verkligen måste byta på de motorerna när man håller på? Kan inte modellen övt.
Vad skall man betala för en sån och är det nåt annat man verkligen måste byta på de motorerna när man håller på? Kan inte modellen övt.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 281 inlägg
Det är föregångaren till R6 typ. Jag har bara hört gott om dom. 20-30' brukar dom väl kosta om minnet inte bedrar migF fsn skrev:Har eventuellt en YZF600R Thundercat 99-00 på gång. Antagligen stått still i 12-15år, ett visst renoverings/genomgångs/servicebehov. Däcken är väl backelit och den har 4500mil på mätarn så jag förutsätter att man behöver gå på en ventilspelsmätning och eventuellt en chimsning med där man behöver lyfta av båda kammarna.
Då är det ju max 8-10 på ett långtidsparkerat exemplar med de milen och 4000kr däck inklusive omläggning samt 2-3000kr för service och lite småplock och eventuellt några chims.Rabbithole skrev:
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 428 inlägg
Ja, framförallt ventiljusteringen där jag tror man man måste pilla bort kamaxlarna med allt det drar med sig är ju på verkstad nåt som skulle kosta orealistiskt många tusenlappar.P Peter_Bromma skrev:
Var hittar man annonser på gamla motorcyklar numera, tex i Tyskland? Blocket har ju nån sorts självskadebeteende och är väl att betrakta som dött.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
Förr var ju www.mobile.de en bra start?
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 428 inlägg
Autoscout24 kollar jag ibland, där såg jag några nu
Lagar hål i avgassystemet, men hålen var efter 2a lambdasonden, undra om det kan påverka avgasvärdena ??
Inga vackra svetsar, gasen håller på att ta slut i svetsen, den vill ha 16 bar för att svetsa snyggt, bara 12 kvar i tuben ☹️
Var hittar man svetsgas en påskhelg.
Inga vackra svetsar, gasen håller på att ta slut i svetsen, den vill ha 16 bar för att svetsa snyggt, bara 12 kvar i tuben ☹️
Var hittar man svetsgas en påskhelg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nej inte avgasvärdena för motorn regleras av första sonden, men teoretiskt finns det ju en risk att den andra mäter lite fel (och ger felkod på katten) men jag gissar att det är högst osannolikt.Isakare skrev:
Julas Argonmix motsvarar Air Liquide ARCAL FORCE.Isakare skrev:
Du kommer att åka på en flaska på Jula med så det blir inte direkt en billig lagning. Kanske bättre att vänta ett par dagar och byta flaskan på Air Liquide istället?