41 191 läst ·
736 svar
41k läst
736 svar
Allt om motorcykeln
En jäkla fin lyft 👍 , har möblerat om i garaget lite så nu skulle det nog gå att
klämma in en lyft . Men det vore bra om man kunde välta upp den mot väggen
när den inte används så det är nog en enklare modell som skulle passa isf.
klämma in en lyft . Men det vore bra om man kunde välta upp den mot väggen
när den inte används så det är nog en enklare modell som skulle passa isf.
Behöver du kanske en EZcarlift som alltså är tänkta att stå mot väggen och skjutas in under bilen (o kan lev med hoj-tillsats)? De är t o m på lite rea nu men det är alltså 24 kkr. Fördel: Mekanisk, höjs med skruvdragare och är fullt mobil. Nackdel: Är egentligen inte lämplig att ligga på plats utan ska som sagt skjutas in under så den kräver en massa plats i sidled. Det senare gör den mindre lämplig för mitt garage.galento skrev:
Ska kolla mer på ez carlift. Har byte av 2 bakdäck framöver men har en enklare lyft som har använts tidigare. Är lite rörigt nu för har ett annat projekt på gång där hojar vanligtvis står. Men det blir väl klart nån gång förhoppningsvis 😎
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tank för dagen.
Antar att få har sett något så vackert? Den delikata uppgiften att montera dyrbara dekaler på en proffsigt lackerad, ultralätt Qvarna-tank modell sent 70-tal är nu utförd. Loggan framtill och speglar där T- eller crossåkarens läderbyxor gnider mot sidorna medan lera och grus sprutar under vild kurvtagning eller i surhål i skogen. Denna WR360 kommer dock aldrig att gå en Kåsa. Nej, den kommer att se helt ny ut och snarare få stå i ett vardagsrum. Ett tag iaf... tills husse inte kan hålla sig längre.
2k klarlack ska komma på strax. Högblank och därefter sidenmatt. Tror jag.
Men vad är det som inte stämmer här? Signalröd tank på en 360:a? Just det - dessa satt ju på 250: orna. De större hade vinröd, automaterna grön och 390 som kom -78 hade svart. Sedan nya ramen -79 och fjädringsvägskriget. Qvarna körde dubbeldämpare ända till -84 och dessa ansågs bättre bland expertåkarna än de enkeldämpade 85: rna.
Emellertid är inte dirtbikes rumsrena och mc-tillverkningen såldes till Cagiva -87 som alla vet. Den ädla T-sporten hade egentligen redan dödats -76 med TKL (terrängkörningslagen). Men det är en annan historia.
Cykeln ska f ö väga in under 100 kg torr vilket är vad jag tar i bänk. (Inte riktigt, nej.)
(PS. Mellanslagen efter kolon är för att det f-rbannade systemet inte ska göra smajlis i texten. Jfr kyrka - k:a. Kolon som förkortare.)
Redigerat:
Är det möjligen någon som haft något med detta företag att göra tidigare?
https://www.henningsvets.se/motorcykel-avgassystem-jarfalla/
Jag behöver mer ljud.
https://www.henningsvets.se/motorcykel-avgassystem-jarfalla/
Jag behöver mer ljud.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 281 inlägg
Lagom är bäst, dom verkar kompetenta och avgasrör är inte direkt svårt.MathiasS skrev:
Bara att folk har för små ljuddämpare, min hade gärna fått vara lite tystare både för mig och att inte vara ett arsel när man smyger förbi en stugai skogen