1 233 765 läst ·
17 607 svar
1234k läst
17,6k svar
Allt om bilen
1,6 88 hk tror jag den hade.13th Marine skrev:
1,8 DOHC hade 131 hk.
Haft en sån röd och flera andra ur 323 serien.
Allvetare
· Västra götaland
· 11 011 inlägg
Var inte 323F en helt annan konstruktion än vanliga 323?
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 010 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 010 inlägg
Blev nyfiken och kollade upp mina gamla regnummer.
SAABen (ng9-3 MY03) som jag sålde 2021 var jag sjätte ägaren på, nu är den uppe i 18 🙃
SAABen (ng9-3 MY03) som jag sålde 2021 var jag sjätte ägaren på, nu är den uppe i 18 🙃
Ja en sån vill man inte ha nån längre stund 😉13th Marine skrev:
Nä skämt o sido, jag har aldrig ens kört en ng, så den ska jag inte yttra mig om.
Men jag var och hämtade ut en flång ny 9-3og 2,0T åt chefen, han hade köpt en av de sista som såldes ut över telefon, alltså inte kört bilen. Det var ingen farkost jag blev kompis med, och skulle bytt bort fort om jag råkat få en i min ägo.
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 010 inlägg
Jag gillade den, men jag är nog inte speciellt kräsen när det gäller bilar. 😅Isakare skrev:
Ja en sån vill man inte ha nån längre stund 😉
Nä skämt o sido, jag har aldrig ens kört en ng, så den ska jag inte yttra mig om.
Men jag var och hämtade ut en flång ny 9-3og 2,0T åt chefen, han hade köpt en av de sista som såldes ut över telefon, alltså inte kört bilen. Det var ingen farkost jag blev kompis med, och skulle bytt bort fort om jag råkat få en i min ägo.
Skaffade en nyare bil 2019 då vi ville ha något driftsäkrare än en 16år gammal bil, sen blev den mest stående.
Kom upp en film från The Car Edition Ltd.
Typ "Kolla här ska ni få se nått fantastiskt"
Han skulle byta vattenpump och spridare på en Toyota Land Cruiser diesel.
Plockade bort lite grejer och drog upp en spridare för hand med ett "Plopp"
Sen typ "Kolla här BMW och Audi, en tätning högst på upp på spridaren så den inte fastnar"
Typ "Kolla här ska ni få se nått fantastiskt"
Han skulle byta vattenpump och spridare på en Toyota Land Cruiser diesel.
Plockade bort lite grejer och drog upp en spridare för hand med ett "Plopp"
Sen typ "Kolla här BMW och Audi, en tätning högst på upp på spridaren så den inte fastnar"
Gårdagskvällens skitjobb:
Läckage på 60åringen
Trodde det var packningen, men sån tur ska vi ju inte ha. Någon har förstört 1/4" gängorna..
Kickdown vajern och packningen
Lite tur får man väl iaf säga då det är fritt bakom det blinda hålet (ska vara blint enligt internet...) i ”tråget”
Såhär dåliga var gängorna 😅
En borrmaskin fick man inte in där, vart slangpaket på borrmaskinen (gammal bild) det var vingligt ☺️
Men fick iaf plats med spärrkloppan så Helicoilen är inne och "belastningstestad" för hand med ~10 Nm M6 skruv som var nästa storlek för uppborrning av 1/4" hålet (6.35mm) M6 Helicoilen ska borrass med 6.30mm och de nyare th350 lådorna har M6 gänga så mådde inte dåligt över det. hade den borrningen skitigt sig hade jag gått upp till 6.7mm borr som 1/4" Helicoilen ska borras med.
Bara återmonteringen kvar. efter att oljesticksröret är bytt, det ser packningskletigt ut vid packningen så göra det rätt där med fräsh gummipackning innan nästa läckage... Oljestickans tätningsbricka är trasig uppe vid örat iaf. så byter rör och sticka
Packningen, ser ut som de monterat röret med enbart klet
Läckage på 60åringen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trodde det var packningen, men sån tur ska vi ju inte ha. Någon har förstört 1/4" gängorna..
Kickdown vajern och packningen
Logga in
Skapa konto
Lite tur får man väl iaf säga då det är fritt bakom det blinda hålet (ska vara blint enligt internet...) i ”tråget”
Logga in
Skapa konto
Såhär dåliga var gängorna 😅
En borrmaskin fick man inte in där, vart slangpaket på borrmaskinen (gammal bild) det var vingligt ☺️
Logga in
Skapa konto
Men fick iaf plats med spärrkloppan så Helicoilen är inne och "belastningstestad" för hand med ~10 Nm M6 skruv som var nästa storlek för uppborrning av 1/4" hålet (6.35mm) M6 Helicoilen ska borrass med 6.30mm och de nyare th350 lådorna har M6 gänga så mådde inte dåligt över det. hade den borrningen skitigt sig hade jag gått upp till 6.7mm borr som 1/4" Helicoilen ska borras med.
Logga in
Skapa konto
Bara återmonteringen kvar. efter att oljesticksröret är bytt, det ser packningskletigt ut vid packningen så göra det rätt där med fräsh gummipackning innan nästa läckage... Oljestickans tätningsbricka är trasig uppe vid örat iaf. så byter rör och sticka
Logga in
Skapa konto
Packningen, ser ut som de monterat röret med enbart klet
Logga in
Skapa konto
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 652 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 652 inlägg
Hade en 5dörrars -00 154hk ett tag och den var väl ok men inte mer.Isakare skrev:
Trivdes dock bättre med min 1995 ng900Turbo Sensonic som det blev några mil i.
Logga in
Skapa konto
Kändes lite rymligare när det var 3dörrars.
Backen var dock ur funktion så man fick planera körningen lite..
Så småningom blev det dock byte av växellåda och ombyggnation till vanlig kopplingspedal.
Passade även på att stoppa i en ny motor när vi ändå höll på.
T25 turbon byttes även ut mot en TD04 från 9-5Aero -06 å lite annat pyssel. 🙂
Kördes några år till innan jag sålde bilen i delar.
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra götaland
· 11 011 inlägg
Klicka här för att svara