Patrik440 Patrik440 skrev:
I lördags var det dax att byta hjullager fram på min C30.
[bild]

Jesko kollar så att jag lyfter bilen på rätt ställe.
[bild]

[video]

[bild]

Hjullager från Biltema för under 400:- styck.
Kan de vara sämre än mina 900 kronors hjullager från Skruvat.se som bara höll 3000 mil?
[bild]

Rosa kom ut å kikade lite då å då.
[bild]

[video]
3000 mil? Vilket märke?

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nu har jag lyckats koppla upp mig på bildatorn... U059E, Invalid data received from NOx-sensor #1.

Jag nollade felkoden och var ute och körde ca en halvmil utan att felet kom tillbaks. Och med tanke på att felet bara kom sporadiskt i några sekunder tidigare så kanske det bara är något glapp någonstans. Jag ska nog börja med att dra i allt kablage och se om det går till sig. Annars verkar sensorn vara förbrukningsvara, så det är väl bara att köpa en ny för ca 2 000 spänn och hoppas den inte ärgat fast alltför djävligt.
I dag lämnade jag bilen på märkesverstan för felsökning och lösningsförslag. Föga förvånande kom de fram till att NOx-givaren måste bytas...
Priset för det blir endast 11 000:- varav själva givaren kostar 9 000:-.

Jag ska nog skicka efter båda givarna från internet för totalt 4 000:- och byta dom själv istället.

• Gilla
Per Sandberg1 och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
I dag lämnade jag bilen på märkesverstan för felsökning och lösningsförslag. Föga förvånande kom de fram till att NOx-givaren måste bytas...
Priset för det blir endast 11 000:- varav själva givaren kostar 9 000:-.

Jag ska nog skicka efter båda givarna från internet för totalt 4 000:- och byta dom själv istället.
Vad är det för bil?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.