A Avemo skrev:
Jag minns det som att den växlade mellan adaptiv farthållare och fartbegränsare. Och något läge som liknade att hålla mitt i filen saknades. Den hade bara läget där den förmanade en att köra mitt i filen och ryckte sporadiskt i ratten. Min nuvarande bil har filhållning. Och den fungerar ganska ok på många vägar.
Var precis ute och körde och testade lite.

Det VW kallar Lane assist, dvs blink behövs för att korsa linjer, verkar inte gå att stänga av permanent utan slås på vid start.
Stänga av behövs tre knapptryckningar tror jag.

Däremot är den som sagt inte fullt så påträngande som traffic assist. Stänga av traffic assist görs med en knappen på ratten.

Hade med en släpa hem i helgen och då kan inte förarassistans aktiveras bara adaptiv farthållare.
Nu när man är van med funktionen så saknar jag den mycket.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Var precis ute och körde och testade lite.

Det VW kallar Lane assist, dvs blink behövs för att korsa linjer, verkar inte gå att stänga av permanent utan slås på vid start.
Stänga av behövs tre knapptryckningar tror jag.

Däremot är den som sagt inte fullt så påträngande som traffic assist. Stänga av traffic assist görs med en knappen på ratten.
Ok. Jag hade bara lane assist. Jag tyckte att den inte var så påträngande så länge man körde på en bred rak motorväg under bra förhållanden. På mindre vägar var den förfärlig. Värst var den när det var snö på vägen så att linjerna syntes dåligt.

A Avemo skrev:
Ok. Jag hade bara lane assist. Jag tyckte att den inte var så påträngande så länge man körde på en bred rak motorväg under bra förhållanden. På mindre vägar var den förfärlig. Värst var den när det var snö på vägen så att linjerna syntes dåligt.
Kan inte säga att jag upplever några problem med Lane Assist, då har jag ändå pendlat med bilen 3mil enkel väg på landsvägar av varierande bredd och mängd markering.
Snö får vi så sällan så jag vet inte ens om jag kört med den i det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.