D
P pmd skrev:
Do want to live forever?
En stor fråga men en enklare, och mer relevant i sammanhanget, vore -är du helst sjuk eller frisk?

Ens leverne har, vad jag har förstått, störst möjlighet att förkorta livet och försämra livskvalitén, att förlänga och förbättra verkar nästan omöjligt, så att leva "hälsosamt" betalar sig inte men att inte leva ohälsosamt (om min mening kan förstås) betalar sig sannolikt ganska bra.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Vad böktigt att bygga 700 000nya fängelseplatser
Löses enkelt med fotboja, fri tillgång till betal-tv, helpension med käk levererat morgon-lunch-middag från anstalternas eminenta kök, inget uppvärmt halvfabrikat här tack! Städning o tvätt dock endast en gång i veckan
....skapar många nya (sosse)jobb

D
K krambriw skrev:
Löses enkelt med fotboja, fri tillgång till betal-tv, helpension med käk levererat morgon-lunch-middag från anstalternas eminenta kök, inget uppvärmt halvfabrikat här tack! Städning o tvätt dock endast en gång i veckan
....skapar många nya (sosse)jobb
IP-TV?

D djac skrev:
IP-TV?
Nej enbart SVT. Vi pratar ju om straff. 😂

• Gilla
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
Ny skrämselpropaganda från Sveriges mediehus. Illegal IPTV kan bli källan till desinformation.
https://www.svd.se/a/y5EGPA/iptv-lat-inte-en-kriminell-medieinfrastruktur-fa-vaxa-skriver-debattorer

Ja, jo- det går såklart inte att utesluta att det kan hända. Precis som det inte går att utesluta att TV4s sändning kapas och falsk information visas.

Förstå mig rätt- desinformation är redan idag ett stort problem. Jag förstår också att mediehusen tappar intäkter till illegal IPTV. Det som gör mig trött är att man gång på gång kommer med skrämselpropaganda som insinuerar att det är samma gäng som spränger och skjuter som tjänar pengar på IPTV. Lobbar för hårda straff för köpare. Och nu skrämmer upp folket med att "ryssen kommer" om vi inte slutar med våra dumheter.

Det är såklart svårt att försvara konsumtion av illegal IPTV. Men problemet är inte lagar, kriminella nätverk eller falsk infomation. Problemet är att hela affärsmodellen är föråldrad och överprisad.

• Gilla
Baba_yaga och 3 till
  • Laddar…
Juul Juul skrev:
Precis som det inte går att utesluta att TV4s sändning kapas och falsk information visas.
Och om nu ryssen verkligen skulle vilja göra en sådan sak så är det självklart där och SVT de satt in stöten, så att informationen såg ut att komma från en trovärdig källa. Kanske ska förbjuda dem att sända i något annat än krypterad kabel istället? :-)

• Gilla
Baba_yaga och 1 till
  • Laddar…
D
Juul Juul skrev:
Ny skrämselpropaganda från Sveriges mediehus. Illegal IPTV kan bli källan till desinformation.
[länk]

Ja, jo- det går såklart inte att utesluta att det kan hända. Precis som det inte går att utesluta att TV4s sändning kapas och falsk information visas.

Förstå mig rätt- desinformation är redan idag ett stort problem. Jag förstår också att mediehusen tappar intäkter till illegal IPTV. Det som gör mig trött är att man gång på gång kommer med skrämselpropaganda som insinuerar att det är samma gäng som spränger och skjuter som tjänar pengar på IPTV. Lobbar för hårda straff för köpare. Och nu skrämmer upp folket med att "ryssen kommer" om vi inte slutar med våra dumheter.

Det är såklart svårt att försvara konsumtion av illegal IPTV. Men problemet är inte lagar, kriminella nätverk eller falsk infomation. Problemet är att hela affärsmodellen är föråldrad och överprisad.
Haha, om man nu på allvar bryr sig om sådan propaganda så kan man ju börja med alla välkända alternativmediekanaler som opererar, ibland knutna till riksdagspartier, det har en stor publik och vräker ur sig desinformation i parti och minut.

• Gilla
Juul och 1 till
  • Laddar…
P
D djac skrev:
Haha, om man nu på allvar bryr sig om sådan propaganda så kan man ju börja med alla välkända alternativmediekanaler som opererar, ibland knutna till riksdagspartier, det har en stor publik och vräker ur sig desinformation i parti och minut.
Den största spridaren av desinformation är ju annars SVT.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Baba_yaga och 4 till
  • Laddar…
P
Juul Juul skrev:
Förstå mig rätt- desinformation är redan idag ett stort problem. Jag förstår också att mediehusen tappar intäkter till illegal IPTV. Det som gör mig trött är att man gång på gång kommer med skrämselpropaganda som insinuerar att det är samma gäng som spränger och skjuter som tjänar pengar på IPTV. Lobbar för hårda straff för köpare.
Al Capone åkte i fängelse för skattebrott. Det gick inte att fälla honom för de våldsbrott han misstänktes för. (Capone var skyddad av politisk och polisiär korruption).

Det låter lite som något liknande här. "Vi klarar inte av att sätta dit de som sysslar med illegal IPTV så vi försöker med rikets säkerhet istället".
Jobba bättre på att sätta dit brottslingarna för sina brott istället! säger jag.
Juul Juul skrev:
Och nu skrämmer upp folket med att "ryssen kommer" om vi inte slutar med våra dumheter.
Folket behöver nog skakas om lite när det gäller "ryssen kommer" ändå, men vi behöver knappast blanda in illegal IPTV.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P
P Peter787 skrev:
Det tror jag inte riktigt stämmer. Vad baserar du det påståendet på?
Observera att "jag tycker att SVT tycker fel" inte är samma sak som "SVT sprider desinformation".

• Gilla
MONTREAL och 4 till
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Det tror jag inte riktigt stämmer. Vad baserar du det påståendet på?
Observera att "jag tycker att SVT tycker fel" inte är samma sak som "SVT sprider desinformation".
Ditt sätt att fråga visar tydligt att du är nöjd med att få tillrättalagd information serverad, så du får väl fortsätta att vara nöjd.

• Gilla
  • Ledsen
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Ditt sätt att fråga visar tydligt att du är nöjd med att få tillrättalagd information serverad, så du får väl fortsätta att vara nöjd.
Jag vet inte hur du hur du ur sättet att fråga kan dra slutsatsen att @pmd skulle vara "nöjd med att få tillrättalagd information serverad". Själv har jag varken intresse av eller uppfattning om @pmd är nöjd eller inte. Jag har inte en susning om den helt irrelevanta saken. Så den kan vi bara lämna.

Som jag ser det frågar @pmd endast efter vad du baserar ditt påstående på?
P Peter787 skrev:
Precis som @pmd tror jag att det inte stämmer. Jag skulle faktiskt bli extremt förvånad om det finns någon trovärdig undersökning som stöder ditt påstående. Så jag är oxo väldigt intresserad av vad du baserar påståendet "Den största spridaren av desinformation är ju annars SVT" på. Finns det någon lista eller rankning där man kan se hur andra än SVT ligger till. Som exempel vem är den näst största spridaren?

• Gilla
ezb och 4 till
  • Laddar…
P
O O skrev:
Jag vet inte hur du hur du ur sättet att fråga kan dra slutsatsen att @pmd skulle vara "nöjd med att få tillrättalagd information serverad". Själv har jag varken intresse av eller uppfattning om @pmd är nöjd eller inte. Jag har inte en susning om den helt irrelevanta saken. Så den kan vi bara lämna.

Som jag ser det frågar @pmd endast efter vad du baserar ditt påstående på?

Precis som @pmd tror jag att det inte stämmer. Jag skulle faktiskt bli extremt förvånad om det finns någon trovärdig undersökning som stöder ditt påstående. Så jag är oxo väldigt intresserad av vad du baserar påståendet "Den största spridaren av desinformation är ju annars SVT" på. Finns det någon lista eller rankning där man kan se hur andra än SVT ligger till. Som exempel vem är den näst största spridaren?
SOM institutets undersökning

Det är uppenbart för många att SVT är kraftigt vinklat i synnerhet när det gäller svensk politik.
T.ex. när de ska intervjua en slumpvis person på gatan...
Många gånger råkar de hitta en politiker från vänsterblocket, men de låtsas som de inte vet detta, och förnekar det oftast när de snart blir avslöjade av 'alternativ media'.
Det är tur att vi har tillgång till internationell media och alternativ media.
Att man sen är tvingad att betala för SVT lögner gör det inte bättre.
Gör om SVT, SR etc. till betalkanaler.

• Gilla
Totte_Liten och 2 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
SOM institutets undersökning

Det är uppenbart för många att SVT är kraftigt vinklat i synnerhet när det gäller svensk politik.
T.ex. när de ska intervjua en slumpvis person på gatan...
Många gånger råkar de hitta en politiker från vänsterblocket, men de låtsas som de inte vet detta, och förnekar det oftast när de snart blir avslöjade av 'alternativ media'.
Det är tur att vi har tillgång till internationell media och alternativ media.
Att man sen är tvingad att betala för SVT lögner gör det inte bättre.
Gör om SVT, SR etc. till betalkanaler.
Fast det där kan du ju inte tro på? Det är ju SVT som presenterar vad SOM Institutet kom fram till, samma SVT som är "den största spridaren av desinformation".

Eller så pekar det på att SVT faktiskt presenterar fakta?
Jag håller med dig om att SVT och SR har viss vänstervridning. Det betyder inte att dom sprider desinformation. Deras nyhetssädningar etc upplever jag mycket neutrala.
Vänstervridningen visar sig i val av program, reportage etc- inte vad som presenteras.

Jag vet inte vilka alternativa eller internationella medier du syftar på. Men min uppfattning är att det nästan alltid finns en dold agenda bland dessa. Antingen poltiskt eller rent vinstdrivande.

• Gilla
  • Haha
Svartkatta och 1 till
  • Laddar…
D
Juul Juul skrev:
Fast det där kan du ju inte tro på? Det är ju SVT som presenterar vad SOM Institutet kom fram till, samma SVT som är "den största spridaren av desinformation".

Eller så pekar det på att SVT faktiskt presenterar fakta?
Jag håller med dig om att SVT och SR har viss vänstervridning. Det betyder inte att dom sprider desinformation. Deras nyhetssädningar etc upplever jag mycket neutrala.
Vänstervridningen visar sig i val av program, reportage etc- inte vad som presenteras.

Jag vet inte vilka alternativa eller internationella medier du syftar på. Men min uppfattning är att det nästan alltid finns en dold agenda bland dessa. Antingen poltiskt eller rent vinstdrivande.
Det där har undersökts i parti och minut och SVTs förmedling är inte vänstervriden, det finns en diskussion hur man ska kunna hantera radikaliserade medborgares tvivel, den är inte lätt att hantera eftersom det handlar om något helt annat i botten.

Att gå de till mötes och driva en högerextrem fakenews-vinkling är ju uteslutet, det har talats om att göra nyhetsförmedlingen enklare men det finns redan nyheter på lätt svenska isf, inte lätt.

• Gilla
  • Haha
Intet och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.