13 585 läst ·
382 svar
14k läst
382 svar
Åklagarmyndigheten: Fängelse för de med pirat-tv
SD ingår i regeringen, dock ej formellt.O skrev:
Nej, det är precis det saken gäller.O skrev:
👍Att folkets makt har utgått är det nog många som känner.T Totte_Liten skrev:
Sen kan man ju undra. Att "tåget till Göteborg utgår" är ungefär lika glasklart som att "uppskjutningen av Space X är uppskjuten". 😁
👍Ja, så kan man ju se det oxo.P pmd skrev:
Kriminalitet försvinner inte helt genom lagstiftning, lag kan snarare vara ett sätt att bekämpa den.
Man att bara kriminalisera antingen köp eller sälj innebär ju att man i princip legaliserar halva verksamheten. Hur man tänker att det skall vara ett effektivt sätt att få stopp förstår jag inte. Det blir bara halvmesyrer. Kan någon förklara varför man gör så?
Vill man få resultat och bli av med den känns det naturligt att kriminalisera både köp och sälj. Alternativet är såklart att varken kriminalisera köp eller sälj. Alltså våga bestämma sig och inte kompromissa i oändlighet.
D djac skrev:Det är klart att det sticker i ögonen men signalerna till branschen är att de är helt ute och cyklar, detta är alla potentiella kunder, de köper ju redan men en sämre produkt av en annan leverantör.
De behöver komma ner i pris såklart men sen behöver de också städa upp, otaliga historier om avtalstexter som lurar folk, obefintlig support och bedrägliga kostnader om personal skickas ut.
Så nej, cry me a river.
Och jag som inte sett på tv på lite drygt 10 år, men betala måste jag. Om de är så jäkla dumma att de skickar ut sin sändning i etern och kräver mig på pengar för att jag har möjlighet att ta emot signalen så måste det betyda att..... Om jag sitter på en buss och lägger av en rejäl rökare, kan jag då kräva de räsenärer som känner lukten, på pengar, bara för att de har möjlighet och kan ta emot lukten!A ajn82 skrev:Sen med sporträttigheter är det lite hönsn och ägget, det är dyrt för att det är dyrt.
Finns ingen naturlag med astronomiska spelarlöner, reklamplatser osv.
Det är ett självspelande piano i en spiral uppåt där ökande priset på ena sidan motiverar ökande priser på den andra.
Tur att ingen i min familj är intresserad, men vi betalar istället för en handfull olika streaming tjänster utan sport, den sämsta och dyraste av dem är SVT.
Bara en tankeställare!
En ganska träffsäker jämförelse.🤣T Totte_Liten skrev:Och jag som inte sett på tv på lite drygt 10 år, men betala måste jag. Om de är så jäkla dumma att de skickar ut sin sändning i etern och kräver mig på pengar för att jag har möjlighet att ta emot signalen så måste det betyda att..... Om jag sitter på en buss och lägger av en rejäl rökare, kan jag då kräva de räsenärer som känner lukten, på pengar, bara för att de har möjlighet och kan ta emot lukten!
Bara en tankeställare!
Jag vet inte när vår familj slutade se på TV men det är betydligt mer än 10 år sedan. Å andra sida åker vi sällan buss heller. Så prutta på du! 🤣
Att folk vägrar lyda felaktiga lagar kan fungera, ingen brydde sig om att sortera sina gamla strumpor och underkläder efter det nya påbudet som togs bort illa kvickt.O skrev:
Det är ju ett alternativ man har. Vissa saker legaliserar man andra kriminaliserar man. Lagar ändrar sig hela tiden.
Tro det...
Anledningen att många droger är illegala är att man vill begränsa användningen. Att legalisera motverkar syftet.
Gillar man inte nuvarande lagar kommer man inte långt genom att svära, vara oförskämd och klaga i forum som detta. Att bara strunta i och bryta mot de lagar man inte gillar brukar heller inte funka i längden.
Vill man få verklig förändring får man arbeta politiskt. Det är supersvårt. Men det är så de politiker vi har valt bestämt att det skall vara. Felet, om vi tycker det är ett fel, är vårt eget.
Lagar är skrivna av människor med fel och brister och inte nedsända på stentavlor av Gud Fader själv.
Och den drog som i flera undersökningar klassas som den i särklass skadligaste nämligen alkohol säljs via statligt monopol.O skrev:
Användning av olika legala och illegala droger förstör absolut många liv på olika sätt. Själva bruket av nikotin, cannabis och/eller alkohol förstör många liv. Både brukarnas och deras nära och käras liv.
Dessutom förstörs många langare/distributörers liv. Konkurrerande gäng till och med mördar varandra i kampen om marknadsandelar. För varje mördad gängkriminell knarklangare finns det en familj som drabbas. Samma sak när någon döms till fängelse. Föräldrar som mister ett barn, barn som mister en förälder och så vidare. Många liv förstörs
Så det finns poänger att begränsa användningen.
När hälsoskador, sociala och ekonomiska konsekvenser vägs samma leder alkohol skyhögt över såväl cannabis som opiater om de används i ren form och riktig dosering. Mycket av den svenska narkotikapolitiken härstammar från Nils Bejerot som bekände sig till stalinismen och följaktligen såg undersåtarna som statlig egendom.
Det blir ju jäkligt märkligt också när propagandan är att droger är livsfarliga ("obs ej alkohol") samtidigt som det verkar som att många som presterar på en hög nivå i samhället, inom kultur, inom näringslivet och inom politiken, knarkar.B Bitterhetsakademin skrev:Och den drog som i flera undersökningar klassas som den i särklass skadligaste nämligen alkohol säljs via statligt monopol.
När hälsoskador, sociala och ekonomiska konsekvenser vägs samma leder alkohol skyhögt över såväl cannabis som opiater om de används i ren form och riktig dosering. Mycket av den svenska narkotikapolitiken härstammar från Nils Bejerot som bekände sig till stalinismen och följaktligen såg undersåtarna som statlig egendom.
Världens mest framgångsrika företagsledare (Musk) är ju en uppenbar knarkare och det har tydligen inte hindrat honom från att göra det nästan ingen annan lyckats med..
Det är nog väldigt beroende på sammanhanget hur droger påverkar individen
Blir lite som . Ska du stjäla ett rör med snus, gör det från Pressbyrån som ägs av en Norsk multimiljardär, INTE från enmansföretaget ”Lasses lilla snusbod”Juul skrev: