13 585 läst ·
382 svar
14k läst
382 svar
Åklagarmyndigheten: Fängelse för de med pirat-tv
Användning av olika legala och illegala droger förstör absolut många liv på olika sätt. Själva bruket av nikotin, cannabis och/eller alkohol förstör många liv. Både brukarnas och deras nära och käras liv.RoTe skrev:
Dessutom förstörs många langare/distributörers liv. Konkurrerande gäng till och med mördar varandra i kampen om marknadsandelar. För varje mördad gängkriminell knarklangare finns det en familj som drabbas. Samma sak när någon döms till fängelse. Föräldrar som mister ett barn, barn som mister en förälder och så vidare. Många liv förstörs
Så det finns poänger att begränsa användningen.
Men legalisera då, då är det inte längre gängkriminella som sysslar med det herre gud, vakna svennebanan. Fan va less jag är på detta jävla pisshelvete till samhälle med den jävla moralpanik över allting,O skrev:
Användning av olika legala och illegala droger förstör absolut många liv på olika sätt. Själva bruket av nikotin, cannabis och/eller alkohol förstör många liv. Både brukarnas och deras nära och käras liv.
Dessutom förstörs många langare/distributörers liv. Konkurrerande gäng till och med mördar varandra i kampen om marknadsandelar. För varje mördad gängkriminell knarklangare finns det en familj som drabbas. Samma sak när någon döms till fängelse. Föräldrar som mister ett barn, barn som mister en förälder och så vidare. Många liv förstörs
Säger du regeringen betyder det regeringen. ALLA vet vad som menas med regeringen. SD ingår inte i regeringen. Det vet ALLA. Menar du något annat får du skriva det. Jag svarar på det du skriver.RoTe skrev:
Frågan gällde könsbyteslagen. SD & KD var och är motståndare till den nya könsbyteslagen.
RoTe skrev:
Det är ju ett alternativ man har. Vissa saker legaliserar man andra kriminaliserar man. Lagar ändrar sig hela tiden.RoTe skrev:
Tro det...RoTe skrev:
Anledningen att många droger är illegala är att man vill begränsa användningen. Att legalisera motverkar syftet.
Gillar man inte nuvarande lagar kommer man inte långt genom att svära, vara oförskämd och klaga i forum som detta. Att bara strunta i och bryta mot de lagar man inte gillar brukar heller inte funka i längden.RoTe skrev:
Vill man få verklig förändring får man arbeta politiskt. Det är supersvårt. Men det är så de politiker vi har valt bestämt att det skall vara. Felet, om vi tycker det är ett fel, är vårt eget.
Hehe! Men lite jäv kan vi väl få ha i landet korruptien!P pmd skrev:Du har antagligen rätt om vad som ligger bakom. Jag tycker bara att åklagarmyndigheten inte är rätt instans att fråga om hur rättsskipningen ska gå till. Åklagarmyndigheten vill förstås ha så vassa verktyg som möjligt (och gärna lite till) för att kunna lagföra misstänka brottslingar, men det krockar med att medborgare ska ha rätt till privatliv och i förlängningen medborgerlig frihet.
Regeringens beredning av en eventuell proposition ska givetvis ta hänsyn till alla remissinstansers svar, men jag kan inte riktigt frigöra mig från misstanken att just åklagarmyndighetens svar kommer att ha en viss tyngd.
Bör staten göra undantag i vissa lagar för "vanliga svenssons"?RoTe skrev:
Det håller jag med om, men upphovsrättsbrott skadar någon. Fängelse eller inte tycker jag ska bero på skadans omfattning.RoTe skrev:
Vad gäller min åsikt om trådens ärende hänvisar jag till inlägg #23.
Regeringspartierna har 174 ledamöter i riksdagen. Oppositionen har 170.O skrev:
https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-och-partier/partierna-i-riksdagen
Jag vet inte hur aktuell den webbsidan är, t.ex. med anledning av SD-kvinnan med narkotika i blodet, men SD-vildar brukar tydligen rösta med sitt f.d. parti så risken för problem för regeringen är nog ganska liten.
Nils Bejerots ande svävar över mycket av svensk narkotikalagstiftning (och narkotikadiskussion). F.ö. hade serietidningar blivit rejält reglerade om Bejerot hade haft samma inflytande i den frågan som i narkotikafrågan.O skrev:
Användning av olika legala och illegala droger förstör absolut många liv på olika sätt. Själva bruket av nikotin, cannabis och/eller alkohol förstör många liv. Både brukarnas och deras nära och käras liv.
Så brukar jag också ofta argumentera, men det är inte riktigt så enkelt. Vissa av oss har mer inflytande än andra i samhällsfrågor.O skrev:
Du har räknat felP pmd skrev:
Regeringen som Ulf K bildat består av M, KD & L. De har om man går på din länk 68+19+16 =103 mandat av riksdagens totalt 349 mandat. Dvs det är en minoriet på 30% av mandaten.
Hur de partier som inte ingår i M+KD+L-regeringen röstar är en annan sak.