13 585 läst ·
382 svar
14k läst
382 svar
Åklagarmyndigheten: Fängelse för de med pirat-tv
Det är arvet från Gustav Vasa och Axel Oxenstierna.C cpalm skrev:
Du är en slags anarkoliberal, alltså?RoTe skrev:
Eller har du en stabil moralfilosofi att luta dig mot när det gäller att bestämma vilka slags handlingar som bör vara olagliga?
Nej att förstöra liven för vanliga svenssons är inte gynnsamt för samhället. Att se till så att de blir av med jobb, familj osv gynnar ingen. Detta för skitsaker som lite sport man tittat på, herre fucking gud...P pmd skrev:
Brott som inte skadar någon ska inte ha fängelse i straffskalan, det är vad jag säger. Jag köper upphovsrättslagarna men inte att man ska sitta i fängelse för att ha tittat på sport man inte hade råd att köpa. Jag köper heller inte att man ska få hela sitt liv förstört för att ha rökt på nån gång då man vill varva ner lite, istället för att göra det lagliga som svensson gör, supa skallen av sig varje helg.P pmd skrev:
Vi i Sverige har blivit kontraproduktivt extremgalna när det gäller att sätta dit vanliga svenssons.
Lagar stiftas av riksdagen. Inte av regeringen.RoTe skrev:
Ett bra exempel som visar detta är den nya könstillhörighetslagen som gäller från den 1 juli 2025. Det fanns inte stöd i regeringsunderlaget. Istället röstades den igenom med stöd av socialdemokraterna tillsammans med M, L, C, V och MP. KD och SD röstade emot.
Regeringen är i majoritet i riksdagen så vad regeringen vill brukar gå igenom. Könsbytarlagen var ett rent och skärt haveri från Uffes sida. En fullständig skandal från alla håll och kanter.O skrev:
Lagar stiftas av riksdagen. Inte av regeringen.
Ett bra exempel som visar detta är den nya könstillhörighetslagen som gäller från den 1 juli 2025. Det fanns inte stöd i regeringsunderlaget. Istället röstades den igenom med stöd av socialdemokraterna tillsammans med M, L, C, V och MP. KD och SD röstade emot.
Redigerat:
Jo, jag vet hur man beslutar om hastighetsbegränsningar. Den som beslutar om att införa/ändra en hastighetsbegränsning vet orsaken till beslutet.D djac skrev:
Saken gäller hastighetsbegränsningar. Jag ver inte vad det är för lögner du menar.D djac skrev:
Varför inte? Utmärkt förslag!P pmd skrev:
Utan säljare inga köpare och problemet borta. Nuvarande halvmesyr som bara kriminaliserar köpare är ganska mysko. Precis som att bara kriminalisera försäljning men inte köp av droger.
Vill man bli av med företeelsen får man väl vara konsekvent och förbjuda rubbet. Oavsett om det gäller prostitution, droger eller illegal IPTV. Antingen är det tillåtet eller så är det förbjudet. Dessa halvmesyrer får ju uppenbarligen inte slut på det man vill stoppa.
Det tycker väldigt många. SD och KD och även många (de flesta?) inom moderaterna.RoTe skrev:
Regeringen (Uffe) klarade inte att få igenom den själva utan stödet från S, C, V och MP eftersom den är en minoritetsregering.
Då var TIDÖ inte i minoritet, Jag räknar SD som regeringsunderlag. Helvete va petig du är ALLA fattar vad jag menar, kan vi prata ON TOPIC nu?O skrev: