M maria01 skrev:
fast dom flesta regeringar begår egna brott
Begår dom flesta regeringar brott, Det är väl människor i såfall som begår brott, det har man ju sett i alla tider människor i partier bl.a. Som begår brott....

RoTe RoTe skrev:
Nuvarande regering brukar vara den som stiftar lagar. Nuvarande regering är på korståg mot vanliga svenssons.
Ja det har man ju sett hos tidigare regering hur man är på korståg mot att sänka Sverige...

RoTe
Ö Örjan Johansson skrev:
Ja det har man ju sett hos tidigare regering hur man är på korståg mot att sänka Sverige...
Vet inte vad det har med saken att göra? Jag pratar om vad nuvarande TIDÖ regering gör mot oss vanliga medborgare. Håll dig till ämnet för f..

M maria01 skrev:
fast dom flesta regeringar begår egna brott
Vilket brott har sittande regering begått..?

• Haha
maria01
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Vet inte vad det har med saken att göra? Jag pratar om vad nuvarande TIDÖ regering gör mot oss vanliga medborgare. Håll dig till ämnet för f..
Z Zodde skrev:
Vilket brott har sittande regering begått..?
Inga.

• Haha
maria01
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Då jag inte tycker att sittande regering gör annat än att städa upp efter förra regeringen som sänkte Sverige och gjorde livet surt för många Svenskar så är det min åsikt som jag är fri att uttrycka.... Det var därför folk röstade bort tidigare regering. Tidö är här för att ordna upp all röra... Och dom gör ett mycket bra jobb... Titta bara på vem som ligger högst upp i förtroende...

• Haha
maria01
  • Laddar…
RoTe
Ö Örjan Johansson skrev:
Då jag inte tycker att sittande regering gör annat än att städa upp efter förra regeringen som sänkte Sverige och gjorde livet surt för många Svenskar så är det min åsikt som jag är fri att uttrycka.... Det var därför folk Röstada bort tidigare regering. Tidö är här för att ordna upp all röra... Och hitintills gör dom ett mycket bra jobb... Titta bara på vem som ligger högst upp i förtroende...
Intressant att du tycker att det är rätt metod att sätta dit vanliga svenssons då. Men det står dig så klart fritt att tycka.

RoTe RoTe skrev:
Intressant att du tycker att det är rätt metod att sätta dit vanliga svenssons då. Men det står dig så klart fritt att tycka.
Nej jag tycker inte att det är rätt... Men min TV betalar jag för... Jag är absolut ingen som vill komma med pekpinnar...

D
O O skrev:
Det är just det som är min poäng. Du vet inte. De flesta vet inte. Men någon vet något som motiverar begränsningen.
Du vet inte heller att någon vet, det mesta inom detta området som kommer från samma håll är ju lögner och propaganda men visst, för varje lögn så kommer man kanske närmare en sanning?

• Gilla
Jorel03
  • Laddar…
D
Unikt namn Unikt namn skrev:
[länk]

En 2 gubbar som omsätter 35mil mha pirat-tv sitter åtminstonde i farstun till organiserad brottslighet.

I expressenartikeln nämns Nordic One som påstås omsätta 700mil. Inte kaffepengar det...
I Sverige handlar det mer om gärningsmännens ursprung, vita gubbar som gör samma sak får gå på bröllop men de andra är alltid del av organiserad brottslighet, ganska enkelt

D djac skrev:
I Sverige handlar det mer om gärningsmännens ursprung, vita gubbar som gör samma sak får gå på bröllop men de andra är alltid del av organiserad brottslighet, ganska enkelt
Svenskar är väldigt generösa och snälla människor. Annars hade nog inte så många valt att just fly till Sverige, med tanke på att man åker genom hela Europa längst upp i norr på klotet. Personligen har jag hjälpt många människor som inte är vita som ni skriver. Tycker också att det är bra om alla hjälps åt med att få ordning och reda i Sverige. Allt gott till alla ? Är det möjligt... ??? Alla ska få sin chans... Alla som behöver hjälp ska få det. Och alla som kan bidra med jobb och att göra rätt för sig ska göra det...

• Älska
  • Gilla
  • Wow
Jorel03 och 2 till
  • Laddar…
Känns som att Sverige men även stora delar av västvärlden rör sig i rasande fart mot anarkotyranni samhälle. Har pågår länge och alla partier är mer eller mindre skyldiga till detta även om vänsterfalangen är strået sämre. Nej jag har inte pirat-tv, utan mer en reflektion på samhällsutvecklingen där problemfria/skötsamma kläms åt hårt relativt till felen som görs jämtemot rejält problematiska individer.

• Gilla
SonnyListon och 5 till
  • Laddar…
D
T T-K skrev:
Känns som att Sverige men även stora delar av västvärlden rör sig i rasande fart mot anarkotyranni samhälle. Har pågår länge och alla partier är mer eller mindre skyldiga till detta även om vänsterfalangen är strået sämre. Nej jag har inte pirat-tv, utan mer en reflektion på samhällsutvecklingen där problemfria/skötsamma kläms åt hårt relativt till felen som görs jämtemot rejält problematiska individer.
Makten berusar och korrumperar, det ser vi tydligt idag.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Tillsammans är vi långt ifrån maktlösa, att vägra lyda lagar som går emot friheten är en form av civil olydnad och något sunt. Här har vi mycket att lära av folket i sydligare länder. Om folket accepterar vad som helst inskränks vi mer och mer, egenmakt som lämnats bort kommer aldrig igen. Vad jag avser är offerlösa förseelser och rena morallagar, däremot ska självklart lagar följas då det finns ett verkligt offer för brottet.

• Gilla
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Ja det är sant men det vi ser i Sverige/väst är värre än så långt mycket värre. Ideologi, lathet, söndra och härska, psykisk sjukdom, ångest med extremt mycket mer som verkar driva utvecklingen idag. Alla har vi olika utgångsläge och mål men jag upplever ialf att väldigt lite existerar för att göra livet bättre för en genomsnittlig och skötsam individ idag. Får erkänna att det är svårt att sätta ord på utvecklingen och varför det upplevs så.

• Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.