13 587 läst ·
382 svar
14k läst
382 svar
Åklagarmyndigheten: Fängelse för de med pirat-tv
Det är just det som är min poäng. Du vet inte. De flesta vet inte. Men någon vet något som motiverar begränsningen.D djac skrev:
Det är såklart alltid en avvägning.Juul skrev:
Men det man vill bekämpa är inte specifikt köparna utan hela systemet med illegal IPTV. De man helst vill komma åt är naturligtvis säljarna. För utan säljare inga köpare. Och säljarna är färre. Så mitt intryck, rätt eller fel, är att den egentliga avsikten inte är att jaga köpare utan att kunna spåra upp och stoppa försäljningen.
Att stoppa finansiering av organiserad brottslighet tycker jag är ett gott syfte. Pengarna som betalas för morduppdrag kommer någonstans ifrån. Ju mindre inkomster till de kriminella ju bättre. Om gängen inte har råd att betala barn att skjuta folk tycker jag man är på rätt väg.
Vad jag tycker om upphovsrätt, TV-marknad, sändningsrättigheter, kanal-paket osv. har jag redan skrivit. Det är en annan fråga.
Jag har förstått att du inte tror det. Därför har jag länkat till ett antal dokument som visar det. I tre inlägg i denna tråden.Juul skrev:
Att polisen, eller någon annan, skulle publicera all sin information om detta så att alla har hela bilden klar för sig är ju helt orimligt! Den enda effekten av det blir ju att brottslingarna varnas och det blir svårare att få fast dem. Så att vi kommer att få se några bevis som entydigt binder illegal IPTV till gängkriminella kan vi nog glömma.
Medlem
· västra götalalnd
· 82 inlägg
Förklara vad du menar med jakten på Svensson ? Vad har Tidö regeringen med det att göra ? Spelar ingen roll vem som begår brott ? Eller ska man göra skillnad ? För mig får det även bli brottsligt att använda droger, inte bara dom som säljer ? Det är ju köparna som skapar marknaden ? Precis som kvinnor som säljer sin kropp ? Varför ska man bara åtala dom som köper ? Var ska man dra gränsen ? För vem ska man dra gränsen ?RoTe skrev:
Hur menar du att kvinnor som säljer sin kropp skadar marknaden?Ö Örjan Johansson skrev:Förklara vad du menar med jakten på Svensson ? Vad har Tidö regeringen med det att göra ? Spelar ingen roll vem som begår brott ? Eller ska man göra skillnad ? För mig får det även bli brottsligt att använda droger, inte bara dom som säljer ? Det är ju köparna som skapar marknaden ? Precis som kvinnor som säljer sin kropp ? Varför ska man bara åtala dom som köper ? Var ska man dra gränsen ? För vem ska man dra gränsen ?
Medlem
· västra götalalnd
· 82 inlägg
Jag drar gränsen vid X antal hundra tusen kriminella. När vi har ca 700 000 ip teve tittare, det säger att det är allmänt accepterat. Vi har uppskattningsvis 700 000 brukare av narkotika, återigen, väldigt allmänt accepterat, titta bara på politikerna som själva brukar trots att dom förespråkar förbud... Vi har ca 200 000 som "köper sex på nätet" som nu är olagligt, dessa påverkades inte av att det blev olagligt enligt mätningar.Ö Örjan Johansson skrev:Förklara vad du menar med jakten på Svensson ? Vad har Tidö regeringen med det att göra ? Spelar ingen roll vem som begår brott ? Eller ska man göra skillnad ? För mig får det även bli brottsligt att använda droger, inte bara dom som säljer ? Det är ju köparna som skapar marknaden ? Precis som kvinnor som säljer sin kropp ? Varför ska man bara åtala dom som köper ? Var ska man dra gränsen ? För vem ska man dra gränsen ?
Vad är syftet med att ha nära två miljoner svenskar (ca 20% av befolkningen) som begår lagbrott med jämna mellanrum? Det säger mig att lagarna inte är folkligt förankrade. Ok vissa kollar säkert ip.teve, onlyfans och brukar narkotika samtidigt...
Hur många fler svenskar ska vi se att begå lagbrott undrar jag? Den här regeringen verkar ha det som främsta mål.
Medlem
· västra götalalnd
· 82 inlägg
Jag hoppas att alla regeringar är emot brott ? Eller är det OK. Att vissa begår brott och en annan regering ser mellan fingrarna ???RoTe skrev:
Jag drar gränsen vid X antal hundra tusen kriminella. När vi har ca 700 000 ip teve tittare, det säger att det är allmänt accepterat. Vi har uppskattningsvis 700 000 brukare av narkotika, återigen, väldigt allmänt accepterat, titta bara på politikerna som själva brukar trots att dom förespråkar förbud... Vi har ca 200 000 som "köper sex på nätet" som nu är olagligt, dessa påverkades inte av att det blev olagligt enligt mätningar.
Vad är syftet med att ha nära två miljoner svenskar (ca 20% av befolkningen) som begår lagbrott med jämna mellanrum? Det säger mig att lagarna inte är folkligt förankrade. Ok vissa kollar säkert ip.teve, onlyfans och brukar narkotika samtidigt...
Hur många fler svenskar ska vi se att begå lagbrott undrar jag? Den här regeringen verkar ha det som främsta mål.
Medlem
· västra götalalnd
· 82 inlägg
Medlem
· västra götalalnd
· 82 inlägg
Vad har det med TIDÖ att göra.... ??? Eller som du skriver att människor bestämmer ... Precis vilka partier människor röstar på ? Eller hur... Vad skönt att du även förklarar så att en femåring förstår, så vad förstår du inte då ???RoTe skrev:
Nuvarande regering brukar vara den som stiftar lagar. Nuvarande regering är på korståg mot vanliga svenssons.Ö Örjan Johansson skrev: