13 585 läst ·
382 svar
14k läst
382 svar
Åklagarmyndigheten: Fängelse för de med pirat-tv
Jag delar inte din förhoppning, för det första är det ju inte olagligt och jag har ovanpå det svårt att respektera detta ständiga flöde av nya lagar mot saker som regeringen retar sig på, även hur existerande lagar används har fullständigt havererat, demonstrerar du mot fel saker så får vi se en extrem kreativitet för att lagföra. Det är väldigt likt vad som händer i USA där lagar missbrukas för att gynna politiken.P pmd skrev:
Ibland ja men precis som med MP3 en gång i tiden är det omöjligt att kvantifiera, man vet helt enkelt inte hur många av de som har IPTV som skulle haft möjlighet eller vilja att betala ett abonnemang. Men säkert skulle någon gjort det, så någon liten skada uppstår sannolikt.P pmd skrev:
ett problem som var för vad jag minns var ju att man betala för en kanal i sverige men den kanalen inte sände det programet man ville se
som exempel history channel var producenten av stor serien vikings och sände den på sin kanal men inte på history channel sverige här man sålt rättigheterna till hbo tror jag det var
som exempel history channel var producenten av stor serien vikings och sände den på sin kanal men inte på history channel sverige här man sålt rättigheterna till hbo tror jag det var
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 3 619 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 3 619 inlägg
Absolut är det så,C cpalm skrev:
det krävs sammarbete inom EU här för att komma i mål. Men polisen har ju dom senaste åren börjat ett bra samarbete med ett antal länder inom/utanför EU så det som främst krävs är ett totalt målinriktat arbete med nödvändiga resurser för att nå resultat.
Vi ska ju inte glömma att det här är ju inte bara ett svenskt fenomen med illegal IP-TV, det sker i hela EU, så rimligen bör ju ett målinriktat samarbete mellan länderna ge ett bra bättre resultat än om alla sitter lokalt på sin kammare och utreder.
Men att springa runt i svenska hem och leta ip-boxar är ingen väg framåt, desutom måste man ju komma över kundregister från leverantörerna då. Iofs. kan man ju göra som ICE och slumpvis slå in dörrarna hos kreti och pleti, säkert 30% chans att hitta någon som tittar på IP-TV då.
ALLA svenskar har nog kännedom om någon i deras närhet som kollar på illegal IP-TV. Mediabolagen har, genom sina vansinniga abonemang, gjort en stor del av svenskarna kriminella ...
Man kan också utöka angiverilagarna till att inkludera IPTV och ta bort undantaget från vittnesplikt för närstående, en annan tanke är att man skulle kunna använda barnen, skolan borde kunna utbilda barnen som sen kan rapportera tillbaks till läraren om de tror att det används IPTV i hemmet.Mats-S skrev:
Absolut är det så,
det krävs sammarbete inom EU här för att komma i mål. Men polisen har ju dom senaste åren börjat ett bra samarbete med ett antal länder inom/utanför EU så det som främst krävs är ett totalt målinriktat arbete med nödvändiga resurser för att nå resultat.
Vi ska ju inte glömma att det här är ju inte bara ett svenskt fenomen med illegal IP-TV, det sker i hela EU, så rimligen bör ju ett målinriktat samarbete mellan länderna ge ett bra bättre resultat än om alla sitter lokalt på sin kammare och utreder.
Men att springa runt i svenska hem och leta ip-boxar är ingen väg framåt, desutom måste man ju komma över kundregister från leverantörerna då. Iofs. kan man ju göra som ICE och slumpvis slå in dörrarna hos kreti och pleti, säkert 30% chans att hitta någon som tittar på IP-TV då.
ALLA svenskar har nog kännedom om någon i deras närhet som kollar på illegal IP-TV. Mediabolagen har, genom sina vansinniga abonemang, gjort en stor del av svenskarna kriminella ...
Vad är det du inte förstår?M maria01 skrev:
Danska ligan är dyrast i Danmark, billigare utomlands
Norska ligan är dyrast i Norge, billigare utomlands
Allsvenskan är dyrast i Sverige, billigare utomlands
Franska ligan är dyrast i Frankrike, billigare utomlands
Premier League är dyrast i England, billigare utomlands
Där efterfrågan är störst är ligan dyrast, inga konstigheter
kostar det mer i danmark att se deras ligga på tv en det gör för svenskarna att se allsvenskan?Z Zodde skrev:Vad är det du inte förstår?
Danska ligan är dyrast i Danmark, billigare utomlands
Norska ligan är dyrast i Norge, billigare utomlands
Allsvenskan är dyrast i Sverige, billigare utomlands
Franska ligan är dyrast i Frankrike, billigare utomlands
Premier League är dyrast i England, billigare utomlands
Där efterfrågan är störst är ligan dyrast, inga konstigheter
om man nu sätter priset efter kvaliten på sporten
Bli som å jmf äpplen med päron. Bilen äger du, en fysisk vara. Matchen är en (högst individuell) upplevelseM maria01 skrev:
Nån (å inte så få) ser hellre en traditionell tipsextramatch typ Championship (nivå2) i England än å se Champions League.
EFTERFRÅGAN bestämmer priset.
Det gör du fel i. Jag tar inget ansvar. Hade försökt slingra mig ur direkt om jag höll på med såntP pmd skrev:
Varför blandar du FIFA med spelarlöner? Har väl INGET med varandra å göra.A ajn82 skrev:
FIFA får väl relativt lite av det vi disktuterar.
Inhemska ligorna, som Premier League, La liga och allsvenskan OCH UEFA (Champions League) etc får rättighets pengarna som slussas vidare till klubbar som betalar löner.
Vad får FIFA för pengar ? VM vart 4e år e en piss i Mississippi av de skandinaviska TV bolagens utgifter för sändningsrättigheter
jmf med Premier League å Champions League
FIFA slussar mig veterligen INTE pengar vidare till klubblag. Här är det obskyra länder som blir mutade å genom 1 land, 1 röst gör att Infantino cementerat sin makt.
Mer än hälften av FIFAs intäkter kommer från sändningsrättigheter.Z Zodde skrev:Varför blandar du FIFA med spelarlöner? Har väl INGET med varandra å göra.
FIFA får väl relativt lite av det vi disktuterar.
Inhemska ligorna, som Premier League, La liga och allsvenskan OCH UEFA (Champions League) etc får rättighets pengarna som slussas vidare till klubbar som betalar löner.
Vad får FIFA för pengar ? VM vart 4e år e en piss i Mississippi av de skandinaviska TV bolagens utgifter för sändningsrättigheter
jmf med Premier League å Champions League
FIFA slussar mig veterligen INTE pengar vidare till klubblag. Här är det obskyra länder som blir mutade å genom 1 land, 1 röst gör att Infantino cementerat sin makt.