mobilitet mobilitet skrev:
Klockrent! Har precis funderat på att göra detsamma, men har ingen koll på vilken LED jag skall använda eller om jag behöver fler färger (har ännu inte fått min innesiren). Om du har möjlighet får du gärna skicka någon länk på en LED som funkar.
Tack så mycket!
Just denna är från bra att ha lådan, men det skulle kunna vara en sån här https://www.kjell.com/se/sortiment/...od-5-mm-bla-p90714#ProductDetailedInformation

• Gilla
romerome
  • Laddar…
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Knappsatsen är dock smidig när man lämnar huset eftersom man då bara trycker på en knap
Va??

Nyfniken Nyfniken skrev:
Va??
Aktivera Larm PÅ utan lösenord i Kaypad'ens inställningar. Sen kan man larma på utan kod, bara trycka på sluten cirkel
Skärmdump av inställningar för KeyPad visande alternativet för att aktivera larm utan lösenord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Va??
Ja, alltså ingen knap. Det hade varit konstigt... fast i o f s bra att hänga mössan på!

En knapp är det man trycker på för att larma på när man går...

Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Aktivera Larm PÅ utan lösenord i Kaypad'ens inställningar. Sen kan man larma på utan kod, bara trycka på sluten cirkel
[bild]
Exakt! Den knap(p)en!

Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Just denna är från bra att ha lådan, men det skulle kunna vara en sån här [länk]
De där va nice Erik. Jag ska nog koppla upp en sån LED till min homesiren i tvättstugan också. Frugan har gymnastiserat vårt larm lite väl många gånger när hon haft bråttom. Det finns ingen möjlighet att få ut samma signal ifrån larmpanelen? Tänker om de finns en utgång på den också?

• Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Kendobendo Kendobendo skrev:
De där va nice Erik. Jag ska nog koppla upp en sån LED till min homesiren i tvättstugan också. Frugan har gymnastiserat vårt larm lite väl många gånger när hon haft bråttom. Det finns ingen möjlighet att få ut samma signal ifrån larmpanelen? Tänker om de finns en utgång på den också?
Ett annat alternativ kan ju vara att placera en ytterligare HomeSiren vid dörren? Kabeldragningen kan ja vara komplicerad om sirenen sitter på annat ställe.

För det går väl ha fler än en siren?

Ett annat alternativ kan ju vara att placera en ytterligare HomeSiren vid dörren? Kabeldragningen kan ja vara komplicerad om sirenen sitter på annat ställe.

Ja, du kan teoretiskt ha 99 sirener och med nya Hub Plus 149 st :D

Min LED är dragen från en homesiren som sitter alldeles ovanför altandörren. Har dock inte in-/utpasseringstid på nattläget (o inte på den dörren heller) därför är dioden jäkligt smidig. Syns betydligt bättre när den sitter i ögonhöjd istället för den som finns inbyggd i sirenen.

Kendobendo Kendobendo skrev:
Nej tyvärr, bara HomeSiren som har den utgången

J
En annan lösning är ju att skaffa en WallSwitch samt valfri ljuskälla. Jag kör med det tillsammans med en Philips hue rörelsesensor som tänder en röd lampa när jag närmar mig larmat område. Har minskat på falsklarmen rejält.

Blinkar lampan/utgången på HomeSiren eller är det ett fast sken?

J jalmars skrev:
En annan lösning är ju att skaffa en WallSwitch samt valfri ljuskälla. Jag kör med det tillsammans med en Philips hue rörelsesensor som tänder en röd lampa när jag närmar mig larmat område. Har minskat på falsklarmen rejält.

Blinkar lampan/utgången på HomeSiren eller är det ett fast sken?
Utgången blinkar.
Din variant med en wallswitch gjorde vi hemma hos en farbror med ordentligt nedsatt hörsel. Inkopplat på en vanlig lampa i ett fönster i hallen. På det sättet ser han status både från ut- o insida + att den som inte är insatt aldrig lär förstå att lampan i själva verket är en larmindikering

• Gilla
Alko och 2 till
  • Laddar…

Absolut. Jag har exempelvis redan 2st. Men som Erik skriver så kan man ha betydligt fler än så. Det finns liksom ingen praktisk begränsning för oss som bara skyddar vårt egna hem.

Skall montera Ajax system nr två i helgen.
Skall jag gå på menyn ”lägg till centralenhet”? Blir det då två separata system som man kan växla mellan i appen?
Så att man inte råkar lägga till en centralenhet till på det befintliga systemet.

Nån som har koll?
//bwx

B BWX skrev:
Skall montera Ajax system nr två i helgen.
Skall jag gå på menyn ”lägg till centralenhet”? Blir det då två separata system som man kan växla mellan i appen?
Så att man inte råkar lägga till en centralenhet till på det befintliga systemet.

Nån som har koll?
//bwx
Du gör precis så,
Sedan kommer du kunna växla mellan de två olika systemen genom att trycka högst upp i app'en där namnet o bilden är. Då får man upp en lista med alla sina system.

• Gilla
BWX
  • Laddar…
Någon som har erfarenhet av Ajax i kombination med robotdammsugare? Funkar det bra utan en massa falsklarm? Jag har en kombination av MotionProtect, MotionProtect Plus & CombiProtect installerat.

Någon som vet eller har tips?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.