745 984 läst ·
2 895 svar
746k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Just denna är från bra att ha lådan, men det skulle kunna vara en sån här https://www.kjell.com/se/sortiment/...od-5-mm-bla-p90714#ProductDetailedInformationmobilitet skrev:
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Tillbyggare
· Onsala
· 2 022 inlägg
Tillbyggare
· Onsala
· 2 022 inlägg
De där va nice Erik. Jag ska nog koppla upp en sån LED till min homesiren i tvättstugan också. Frugan har gymnastiserat vårt larm lite väl många gånger när hon haft bråttom. Det finns ingen möjlighet att få ut samma signal ifrån larmpanelen? Tänker om de finns en utgång på den också?Erik Hellgren skrev:
Tillbyggare
· Onsala
· 2 022 inlägg
Ett annat alternativ kan ju vara att placera en ytterligare HomeSiren vid dörren? Kabeldragningen kan ja vara komplicerad om sirenen sitter på annat ställe.Kendobendo skrev:
För det går väl ha fler än en siren?
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Ja, du kan teoretiskt ha 99 sirener och med nya Hub Plus 149 standr.ljung skrev:
Min LED är dragen från en homesiren som sitter alldeles ovanför altandörren. Har dock inte in-/utpasseringstid på nattläget (o inte på den dörren heller) därför är dioden jäkligt smidig. Syns betydligt bättre när den sitter i ögonhöjd istället för den som finns inbyggd i sirenen.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Nej tyvärr, bara HomeSiren som har den utgångenKendobendo skrev:
En annan lösning är ju att skaffa en WallSwitch samt valfri ljuskälla. Jag kör med det tillsammans med en Philips hue rörelsesensor som tänder en röd lampa när jag närmar mig larmat område. Har minskat på falsklarmen rejält.
Blinkar lampan/utgången på HomeSiren eller är det ett fast sken?
Blinkar lampan/utgången på HomeSiren eller är det ett fast sken?
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Utgången blinkar.J jalmars skrev:
Din variant med en wallswitch gjorde vi hemma hos en farbror med ordentligt nedsatt hörsel. Inkopplat på en vanlig lampa i ett fönster i hallen. På det sättet ser han status både från ut- o insida + att den som inte är insatt aldrig lär förstå att lampan i själva verket är en larmindikering
Absolut. Jag har exempelvis redan 2st. Men som Erik skriver så kan man ha betydligt fler än så. Det finns liksom ingen praktisk begränsning för oss som bara skyddar vårt egna hem.andr.ljung skrev:
Skall montera Ajax system nr två i helgen.
Skall jag gå på menyn ”lägg till centralenhet”? Blir det då två separata system som man kan växla mellan i appen?
Så att man inte råkar lägga till en centralenhet till på det befintliga systemet.
Nån som har koll?
//bwx
Skall jag gå på menyn ”lägg till centralenhet”? Blir det då två separata system som man kan växla mellan i appen?
Så att man inte råkar lägga till en centralenhet till på det befintliga systemet.
Nån som har koll?
//bwx
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Du gör precis så,B BWX skrev:
Sedan kommer du kunna växla mellan de två olika systemen genom att trycka högst upp i app'en där namnet o bilden är. Då får man upp en lista med alla sina system.
Tillbyggare
· Onsala
· 2 022 inlägg
Någon som har erfarenhet av Ajax i kombination med robotdammsugare? Funkar det bra utan en massa falsklarm? Jag har en kombination av MotionProtect, MotionProtect Plus & CombiProtect installerat.
Någon som vet eller har tips?
Någon som vet eller har tips?