755 361 läst ·
2 921 svar
755k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Någon som vet om man kan få till det så här:
1. Delay med ljudsignal vid pålarmning
2. Delay med ljudsignal vid dörröppning när larmet är på samt när skalskydd är på
3. ingen delay, eller i alla fall ingen ljudsignal när man slår på skalskyddet.
Jag behöver ha 2. även vid skalskydd, annars går larmet direkt när vi glömmer bort oss och öppnar dörren utan att slå av skalskyddet på morgone. Men det är lite fånigt att lyssna på pip i x sekunder när man ligger i sängen och slår på skalskyddet...
Jag tycker att de borde ha gjort separata delayinställningar för larm resp. skalskydd eller är det nåt jag har missat?
2. Delay med ljudsignal vid dörröppning när larmet är på samt när skalskydd är på
Jag behöver ha 2. även vid skalskydd, annars går larmet direkt när vi glömmer bort oss och öppnar dörren utan att slå av skalskyddet på morgone. Men det är lite fånigt att lyssna på pip i x sekunder när man ligger i sängen och slår på skalskyddet...
Jag tycker att de borde ha gjort separata delayinställningar för larm resp. skalskydd eller är det nåt jag har missat?
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Hos oss piper det bara en gång när skalskydd sätts igång... men med delay när vi larmar på ”fullt”, vilket vi givetvis bara gör när vi går ut. Vi har två zoner, hus samt garage. Vid nattläge är även rörelsedetektorn i garaget aktiv, men ej i huset. Funkar kanon!T Tosse skrev:Någon som vet om man kan få till det så här:
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Fast delay piper ju när dörren öppnas även i nattläge? Delay ställs in på de aktuella enheterna, t ex magnetkontakten på ytterdörren men inte på t ex ett fönster oavsett larmläge.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Gå in i app'en, klicka på Hub:enT Tosse skrev:
Är alla rader med blå text är allt ok
Men på samtliga centraler jag dragit igång har man varit tvungen att fylla i APN för att gprs ska fungera. Raden Mobil har annars varit röd.
SMS o samtal fungerar direkt, men just dataanslutningen hoppar inte igång automatiskt.
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
I vårt fall är alla rader tomma, förutom GSM-saldo. SMS & samtal fungerade direkt som du skrev, men vad får jag ut av att ha GPRS aktiverat? Och vilka uppgifter behöver jag samt var finns de? APN finns hos comviq, men användarnamn & lösen?Erik Hellgren skrev:
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg