Byggahus.se

Ajax alarm systems

1. X
    Medlem Nivå 2
    Mina sirener låter olika högt beroende på vilken nivå dom är satta på, tänk på att det kan ta längre tid innan inställningen sparas beroende på vilken tid du har satt jeweller protokollet på synkronisering, förövrgt tycker jag dom låter extremt högt "vid högsta inställningen såklart" både när det gäller inomhus siren och utomhus siren. Går även att ställa in inpasseringstid på rum som är ingång t.ex vilket är bra, men do, har mycket kvar att lära sig. en nackdel är att man kan inte isolera vissa deckare om man inte vill använda dom samt något skalskydd funktion fungerar inte. Förövrigt så har dom faktist fått en Klass 2 EN 50131 nu :)

2. Nyfniken
    Medlem · Nivå 17
    Vad menar du?

3. Erik Hellgren
    Elektroniktokig · Nivå 7
    Min sirén skiljer sig också markant i ljud beroende på vilken av de 3 nivåerna jag väljer.

Skalskydd går att få till med funktionen "delvis aktivering" där man på varje detektorer kan välja om den ska aktiveras eller ej när man larmar på "delvis"

4. X
    Medlem Nivå 2
    Jag såg i uppdateringen som kom att det stod att man kunde välja delvis aktivering på enheten, dock har min utrustning uppdaterats men knappen har inte tillkommit ännu:/

5. X
    Medlem Nivå 2
    Att man kan bara aktivera t.ex dörrmagneter och klaskross så man kan gå in i huset fritt utan att larmet går och när man sover t.ex

6. Nyfniken
    Medlem · Nivå 17
    Gå in på respektive sensor och aktivera "Partial arming" på de sensorer du vill ska ingå i skalskyddet.

Larma på med dubbelringen.

7. Nyfniken
    Medlem · Nivå 17
    En annan grej jag saknar är pip från kodpanelen när man går in.

När man kommer hem har man ingen aning om det är larmat eller ej och efter en halv minut går larmet.

8. Erik Hellgren
    Elektroniktokig · Nivå 7
    Den funktionen har jag ett ärende om med supporten. Den fanns nämligen innan jag uppdaterade fw. Iofs var det från sirenen (hade inte keypad'en då), men det fungerade som sagt bra tills den funktionen försvann.

Maila gärna supporten du oxå :)

9. X
    Medlem Nivå 2
    De bifogad bild, jag ser inget med partial arming där:)

10. Nyfniken
    Medlem · Nivå 17
  11. Nyfniken
    Medlem · Nivå 17
    Börja med att byta till engelska så att det inte är det som spökar.

(OT: Jag kan inte för mitt liv förstå hur folk kan köra sina datorer/telefoner etc På svenska. Man får ju mental klåda av översättningarna. "Signalstyrke test" :rolleyes:)

12. X
    Medlem Nivå 2
    Hur byter jag till engelska har letat överallt...

13. Nyfniken
    Medlem · Nivå 17
    Det kan vara att den följer telefonen... :lying:
    Eller nåt man anger när man installerar? :thinking:

• Laddar…
  14. kitco
    Renoverare Nivå 6
    Fixade ett sim-kort till larmet idag, har nu den uppkopplat genom både ethernet och gsm. Vad innebär valet om man vill ha notificationerna som "Call" jag bockade för det och utlöste larmet men fick inget samtal? Gör jag något fel eller ska det inte fungera på detta sätt?

15. Nyfniken
    Medlem · Nivå 17
    Har inget svar på frågan men vad har du för abonnemang?

• Laddar…