746 020 läst ·
2 895 svar
746k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
En magnetkontakt på fönstret känner bara av om det bryts upp, inte om det slås sönder eller lyfts ut.K Kirderf85 skrev:
Du tänker nog på CombiProtect sensorn som har PIR och glaskross i ett. MotionProtect och Plus är båda bara motion sensorer där Plus är bättre på att detektera rörelse rakt mot sensorn. Alla 3 är lika bra på rörelse i sidled i förhållande till sensorn.K Kirderf85 skrev:
Jag har köpt en MotionProtect, en MP Plus och 2 glaskross (ej CombiProtect). Detta för att jag vill placera motionsensorerna i hörn medan jag vill ha glaskross sensorerna centralt placerade.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
MotionProtect Plus gör ingen skillnad i om rörelsen är rakt mot detektorn eller i sidled. En s.k. kombidetektor PIR/MW används främst i svårare miljöer där tex luftvärmepump, ventilation, öppen spis etc gör en ren PIR olämplig. För att en PIR/MW ska larma måste båda teknologierna detektera rörelse. Då det är samma PIR-element och lins på Plus'en som den vanliga MotionProtect blir det alltså ingen skillnad i vilken riktning objektet rör sig.B Brumhilde skrev:Du tänker nog på CombiProtect sensorn som har PIR och glaskross i ett. MotionProtect och Plus är båda bara motion sensorer där Plus är bättre på att detektera rörelse rakt mot sensorn. Alla 3 är lika bra på rörelse i sidled i förhållande till sensorn.
Jag har köpt en MotionProtect, en MP Plus och 2 glaskross (ej CombiProtect). Detta för att jag vill placera motionsensorerna i hörn medan jag vill ha glaskross sensorerna centralt placerade.
Någon som vet vad jag gör för fel?
Jag har ställt in enter och exit delay i hallen. Har bara en magnetkontakt i det rummet. Men om jag öppnar dörren och det är larmat så går larmet direkt. Jag får liksom ingen inpasseringstid.
Jag har ställt in enter och exit delay i hallen. Har bara en magnetkontakt i det rummet. Men om jag öppnar dörren och det är larmat så går larmet direkt. Jag får liksom ingen inpasseringstid.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
En tanke/fråga som dök upp när man laborerat runt lite.
Det verkar ju gå att lära in flera centraler till appen, är det någon som testat hur det funkar? Tänker mig att även landstället ska få samma larm... Nu har jag ju möjlighet att ha appen på två olika telefoner (privata/jobb), men smidigast är ju så klart att ha allt i samma.
Går det?
Det verkar ju gå att lära in flera centraler till appen, är det någon som testat hur det funkar? Tänker mig att även landstället ska få samma larm... Nu har jag ju möjlighet att ha appen på två olika telefoner (privata/jobb), men smidigast är ju så klart att ha allt i samma.
Går det?
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Det fungerar mycket bra. Man väljer bara central överst i app'en. Där kan man ha ett helt gäng.R Richie.se skrev:En tanke/fråga som dök upp när man laborerat runt lite.
Går det?
Skrev till Ajax om att jag skulle vilja se en funktion där man kan aktivera/avaktivera användare utan att behöva ställa om upp till 13 olika knappar i appen, men dom verkade inte riktigt fatta vitsen med detta... Med ett antal personer som behöver tillgång till larmet under vissa tider, med olika inställningar, blir det jobbigt att komma ihåg vilka inställningar var och en ska ha varje gång man behöver aktivera en användare.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Lämnade ett liknande förslag till dom tidigare. Att när man lägger till en ny användare så ska den inte ha några rättigheter default. Så får man lägga till det som ska gälla. Nu är det i princip tvärtom, så får man bocka ur en massa.K _kiM__ skrev:Skrev till Ajax om att jag skulle vilja se en funktion där man kan aktivera/avaktivera användare utan att behöva ställa om upp till 13 olika knappar i appen, men dom verkade inte riktigt fatta vitsen med detta... Med ett antal personer som behöver tillgång till larmet under vissa tider, med olika inställningar, blir det jobbigt att komma ihåg vilka inställningar var och en ska ha varje gång man behöver aktivera en användare.
Ingen stor grej egentligen då det går väldigt smidigt i övrigt att lägga till / ta bort
Låter det om utomhussirenen när man larmar av/på?
Står ju att den gör det i manualen:
6.3 When switching on armed mode the siren briefly beeps once and light ring blinks for 1 second. When switching to disarmed mode the siren briefly beeps twice and blinks with light ring twice. This feature is switched off by default.
Står ju att den gör det i manualen:
6.3 When switching on armed mode the siren briefly beeps once and light ring blinks for 1 second. When switching to disarmed mode the siren briefly beeps twice and blinks with light ring twice. This feature is switched off by default.