K
Frågan är ju om man ska köpa inomhussirenen om det ni säger stämmer.
Behöver den inte förrän i mara.
Hade beställt den igår om den vita brandvarnaren funnits i lager.
Tänkte avvakta till måndag eller tisdag när leveransbeskes förhoppningsvis finns.

De som finns ute nu kommer ju inte funka att uppgradera (enligt Ajax). Den ny versionen ute i februari.

Allting som är restnoterat hos Solar nu (rökdet, map, 230-relä) har fått prel lev.datum 7/2. Förhoppningsvis kommer det en batch med uppdaterade sirener samtidigt

K
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Allting som är restnoterat hos Solar nu (rökdet, map, 230-relä) har fått prel lev.datum 7/2. Förhoppningsvis kommer det en batch med uppdaterade sirener samtidigt
Vad kan man göra för skoj med 230-relä?
Typ tända någon lampa om en brytare går?

K Kirderf85 skrev:
Vad kan man göra för skoj med 230-relä?
Typ tända någon lampa om en brytare går?
Det var en här i forumet som kopplade in det för styrning av värmen i sin stuga dvs växla mellan underhållsvärme o bovärme.

Själv bryter jag spänningen till ett par övervakningskameror som sitter inomhus. Dvs vill att det ska vara fysiskt omöjligt att komma åt dom när vi är hemma.

Bara fantasin sätter gränserna (nästan)

• Gilla
power650
  • Laddar…
K
Aha, så det är ungefär som en Nexa-brytare som man kan slå av och på via appen.

• Gilla
Erik Hellgren
  • Laddar…
Jag fattar inte riktigt. Vad är det som är dåligt med dagens inomhus sirener?

En annan fråga, vilka ir sensorer skulle ni köpa om ni ska bara skydda med ir? Jag tänker köpa magnet senare när plus modellen kommer men tills dess tänkte jag avsluta mitt verisure och köpa de som funkar för stunden.

Kendobendo Kendobendo skrev:
Jag fattar inte riktigt. Vad är det som är dåligt med dagens inomhus sirener?
I dagsläget så piper inte larmet när man kommer hem under de sekunder man har på sig att slå koden. Det är helt tyst, så man vet inte om det är larmat eller ej.

Ajax menar att man behöver köpa nya sirener när den funktionen är implementerad.

Nyfniken Nyfniken skrev:
I dagsläget så piper inte larmet när man kommer hem under de sekunder man har på sig att slå koden. Det är helt tyst, så man vet inte om det är larmat eller ej.

Ajax menar att man behöver köpa nya sirener när den funktionen är implementerad.

Tack! Då vet jag.

Ingen kommentar gällande val av pir?

Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Det var en här i forumet som kopplade in det för styrning av värmen i sin stuga dvs växla mellan underhållsvärme o bovärme.

Själv bryter jag spänningen till ett par övervakningskameror som sitter inomhus. Dvs vill att det ska vara fysiskt omöjligt att komma åt dom när vi är hemma.

Bara fantasin sätter gränserna (nästan)
Går det att styra reläet så det växlar när det är pålarmat/avlarmat?

power650 power650 skrev:
Går det att styra reläet så det växlar när det är pålarmat/avlarmat?
Japp det går.
Är själv den som har kopplat till ett relä som styr värmen i mitt andra hus.
Skall skaffa en till och sätta mot en danfoss magnetventil som stänger av huvudledningen för vattnet till huset när det är larmat.

• Gilla
power650
  • Laddar…
A
Vad är det för typ av batteri i Ajax Hub och går det att byta ut eller man får byta hela larmet när batteriet inte går att ladda upp igen?

P
P patrik-b skrev:
Kanske måst beställa ändå innan alla höjer..
Står att det kostar 2590:- nu. Ska man slå till på ett ?

A
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
[länk]

Ladda hem längst ned
Hittar inget om byte av batteri i deras quick guide. Verkar som att det är risk att man får köpa en ny hub efter 7 år.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.