755 320 läst ·
2 921 svar
755k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
"Entry signal" försvann i en uppdatering, men på väg tillbaka. Mig veterligen är det dock bara på inomhussirenen. Om du har en mkt på ytterdörren kan du se att led tänds när dörren öppnas o larmet är tillkopplat (tänds ej om larmet är frånkopplat)N niklas_h skrev:Hej!
Jag har fått hem mitt larm förutom inomhustutan.
Jag får ingen notifikation när jag kommer hem och öppnar dörren och larmet är på och vips så börjar det tjuta i min telefon. Jag vågar inte installera utomhustutan innan jag får det som kallas entry signal som jag tror notifikationen kallas.
Har jag missat något eller är det inumhussirenen som säger till?
Vilken firmware har du på hub'en?
Är det fortfarande 1.xx så bör du beställa en uppgradering till OS Malevich fw 2.xx
Det kan du göra på följande länk,
https://docs.google.com/forms/d/1n-...f9gWuOSBkvRewt_8/viewform?edit_requested=true
I fw 2.xx kan du aktivera automatiska uppdateringar bl.a.
Tack för ditt svar! Jag har den senaste uppdateringen. Hoppas det kommer notifikation i keypaden med nästa uppdatering.Erik Hellgren skrev:
"Entry signal" försvann i en uppdatering, men på väg tillbaka. Mig veterligen är det dock bara på inomhussirenen. Om du har en mkt på ytterdörren kan du se att led tänds när dörren öppnas o larmet är tillkopplat (tänds ej om larmet är frånkopplat)
Vilken firmware har du på hub'en?
Är det fortfarande 1.xx så bör du beställa en uppgradering till OS Malevich fw 2.xx
Det kan du göra på följande länk,
[länk]
I fw 2.xx kan du aktivera automatiska uppdateringar bl.a.
Vet ni när den beräknas dimpas ned?
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Okej, om man vill ha samtal i h meddelande med, hur mycket behöver man tanka kortet med och hur länge klara sig typ 100:-?Erik Hellgren skrev:
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Beror alldeles på hur många larm som kommer lösa utMarkusTe skrev:
Kör man kontantkort så är mitt tips att registrera kortet i operatörernas app'ar.
Laddar man ner tex Comviqs app till sin telefon så kan man lätt se saldo och tanka på. Tror du kommer klara dig långt på 100:-
Är det någon som vet hur behörigheterna man kan ställa in fungerar? Jag står som "admin" och min fru hade jag bara lagt som "användare" i systemet. Häromdagen aktiverade jag larmet med min telefon och min fru kom hem tidigare än mig men hon kunde inte avaktivera larmet med sin telefon, fick upp ett medelande om att hon inte var behörig. Enligt inställningarna är hon behörig till att Aktivera/avaktivera.
Kan inte någon av de behöriga avaktivera om en "admin" har har aktiverat larmet?
Kan inte någon av de behöriga avaktivera om en "admin" har har aktiverat larmet?
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Är hon behörig så ska hon kunna larma på/av oavsett vem som gjort det innan.kitco skrev:
Är det någon som vet hur behörigheterna man kan ställa in fungerar? Jag står som "admin" och min fru hade jag bara lagt som "användare" i systemet. Häromdagen aktiverade jag larmet med min telefon och min fru kom hem tidigare än mig men hon kunde inte avaktivera larmet med sin telefon, fick upp ett medelande om att hon inte var behörig. Enligt inställningarna är hon behörig till att Aktivera/avaktivera.
Dubbelkolla så att du inte lagt att hon får meddelanden vid aktivera/inaktivera istället för behörighet
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Fick förklarat av deras support att uppdateringar som innehåller småfixar o stabilitetsförbättringar är de som kommit nu dvs x.xx.001-002 osvN niklas_h skrev:
Nya funktioner då är det tex x.04-05.xxx som uppdateras
Helt nytt/uppdaterat OS tex 1-2.xxx.xx
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Nu svarade Ajax på sin facebook att "Entry signal" kommer tillbaka i fw 2.05 som släpps nästa månad
Blir lite sugen på detta system. Speciellt nu när man kan integrera kameror.
Ska bygga hus i mars och måste ha något system.
Hade i tidigare hus Sector Alarm och det var ju inte speciellt billigt med tanke på vad man fick för priset.
Man bara lånar prylarna, inga livebilder i appen, ingen notis i varken app eller samtal från Sector att batterierna var på väg att ta slut i tex rörelsesensorn, och det värsta av allt. Hade man kopplat ihop larmet med Yale Doorman kunde man låsa och larma på med öppen altandörr. ( Dörr med magnetkontakt )
Svaret från dem var att larma via panelen eller kolla dörren varje gång! :/
Nu sa polaren att Solar hade startkitet på kampanj denna vecka. Dock ”bara” 200-300 kr rabatt.
Men att det skulle landa på runt 2600 kr.
Så nu är ju frågan om man ska slå till i förväg.
Kan ju koppla in den i min hyreslägenhet(markplan) med entrédörr och endast ett öppningsbart fönster.
Hade i tidigare hus Sector Alarm och det var ju inte speciellt billigt med tanke på vad man fick för priset.
Man bara lånar prylarna, inga livebilder i appen, ingen notis i varken app eller samtal från Sector att batterierna var på väg att ta slut i tex rörelsesensorn, och det värsta av allt. Hade man kopplat ihop larmet med Yale Doorman kunde man låsa och larma på med öppen altandörr. ( Dörr med magnetkontakt )
Nu sa polaren att Solar hade startkitet på kampanj denna vecka. Dock ”bara” 200-300 kr rabatt.
Kan ju koppla in den i min hyreslägenhet(markplan) med entrédörr och endast ett öppningsbart fönster.
Redigerat:
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Precis, kampanjen hos Solar är ca 200-300:- rabatt denna vecka (bara på vita start kit)K Kirderf85 skrev:Blir lite sugen på detta system. Speciellt nu när man kan integrera kameror.
Nu sa polaren att Solar hade startkitet på kampanj denna vecka. Dock ”bara” 200-300 kr.
Ett perfekt larm både i lägenheten, under byggtiden och för ett hus.
Så passa på att köpa start kit'et nu, så kan du köpa till delar vart efter. En barnlek att lägga till nya detektorer
Nya funktioner o förbättringar kommer löpande.
Jo,har läst igenom alla sidorna här och det låter riktigt bra. Är ju även vita jag är ute efter.Erik Hellgren skrev:
Precis, kampanjen hos Solar är ca 200-300:- rabatt denna vecka (bara på vita start kit)
Så passa på att köpa start kit'et nu, så kan du köpa till delar vart efter. En barnlek att lägga till nya detektorer
Det som jag saknar men som verkar vara på gång är ju signal på att det är larmat när man går in.
Antar att det även på enkelt vis går att få kameran att spela in när en sensor reagerar. ( Iofs kanske det bara kan skötas i kamerans gränssnitt )
Sen hoppas jag de får ihop det med Yale Doorman. Har röstat på båda delarna.
Spar ju in priset på ca 6 månader jämfört med Sector och Verisure.
Ett litet tips gällande röstningen på funktioner.
Den verkar gå på IP adress.
Om man besöker sidan med mobilen, röstar på det man vill. Och sedan slår på flygplansläget (kopplar från 3G/4G samt har wi-fi av) och slår på 3G/4G (ej wi-fi) igen, så går det att rösta om och om igen
Den verkar gå på IP adress.
Om man besöker sidan med mobilen, röstar på det man vill. Och sedan slår på flygplansläget (kopplar från 3G/4G samt har wi-fi av) och slår på 3G/4G (ej wi-fi) igen, så går det att rösta om och om igen
Var finner jag kampanjen?Erik Hellgren skrev:
Precis, kampanjen hos Solar är ca 200-300:- rabatt denna vecka (bara på vita start kit)