P Peter321 skrev:
Man ser åtminstone om det är en bandit eller frugan som gjort ”inbrottet”. Jag tänker mest att man har den för att veta om man kan ringa efter polis, dvs om det är falsklarm eller ej.
Tack Det var väl ungefär vad jag trodde. Helt OK i alla fall. En det jag har titta på ser man knappt om det är frugan eller hunden:-)

Onsalakorven andr.ljung skrev:
Ajax är tydliga med att de inte avser tillverka den bästa kameradetektorn. Istället fokuserar man på busenkel integrering med kända tillverkare av övervakningskameror (t ex Dahua). Då har du alla möjligheter att få bildkvaliteten du vill ha samt möjlighet att spara informationen på ett säkert sätt.
Tack , jo jag förstår att det inte är bästa kvalitet men den verkar ju OK. Kanske köper en och testar så kan man ju alltid koppla in något annat om det inte duger.

Jag tycker det är ok kvalité på bilderna. Det går att ändra upplösning. Jag kör inte på den högsta.

• Gilla
Budski
  • Laddar…
Nyfiken fråga, men vad är vitsen med att integrera kameran i Ajax-appen? Är det enbart att man har allt på ett ställe, eller får man live feed från kameran när larmet utlöser?

Jag kör Unifi-kameror och har en utmärkt app till det, men kan också lägga till kamerorna via RTSP i Ajax-appen, vinner jag något på att göra det?

För min del är det för att fastställa vad som orsakat larmet och om det är skarpt eller ej. Speciellt i samband med en rökdetektor.

Det är ingen livevideo utan en sekvens. Ny sekvens vid upprepade händelser.

• Gilla
Sepehr
  • Laddar…
A agne987 skrev:
För min del är det för att fastställa vad som orsakat larmet och om det är skarpt eller ej. Speciellt i samband med en rökdetektor.

Det är ingen livevideo utan en sekvens. Ny sekvens vid upprepade händelser.
Skickar kameran bilder i samband med att rökdetektorn utlöser? Trodde att det bara var rörelsedetektorn i kameran som triggar att bilder skickas?

B Blaxtar skrev:
Skickar kameran bilder i samband med att rökdetektorn utlöser? Trodde att det bara var rörelsedetektorn i kameran som triggar att bilder skickas?
Nej precis, motioncamera skickar bara bilder när den detekterat rörelse.

• Gilla
Blaxtar
  • Laddar…
L Lund skrev:
Nyfiken fråga, men vad är vitsen med att integrera kameran i Ajax-appen? Är det enbart att man har allt på ett ställe, eller får man live feed från kameran när larmet utlöser?

Jag kör Unifi-kameror och har en utmärkt app till det, men kan också lägga till kamerorna via RTSP i Ajax-appen, vinner jag något på att göra det?
Vet du om det går att lägga till kameror generellt via RTSP? Är det bara att editera RTSP-strängen eller kopiera från en känd konfiguration? Eller har Ajax begränsningar i vad som går att integrera?

A Anders_Nilsson skrev:
Vet du om det går att lägga till kameror generellt via RTSP? Är det bara att editera RTSP-strängen eller kopiera från en känd konfiguration? Eller har Ajax begränsningar i vad som går att integrera?
Jag tror det generellt går att lägga in vad som helst. Men jag har bara testat en Reolink samt mina Unifi-kameror. Tyckte det krånglade lite först men sedan fungerade det.

• Gilla
Mattiassorman
  • Laddar…
Tycker det är en trevlig bonus att enheterna mäter temperatur som visas i appen. Kan man logga dessa på något enkelt sätt? T.ex. en gång per timma och enhet / rum. Skulle gärna plotta dessa på ett diagram för att se hur snabbt värmesystemet reagerar vid en köldknäpp och liknande.

• Gilla
jontem87 och 1 till
  • Laddar…
Kan någon ge mig tips. När jag slår på larmet och öppnar dörrarna så larmar groventren men inte altandörren. Är det nån inställning som jag missat? Skärmdump av mobilen visar inställningar för en altandörrs larm med indikatorer som temperatur och batterinivå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Smartphone skärm visar app för dörrdetektor med olika inställningsstatusar.
Skapa konto

Kan det vara "primär detektor - inaktiverad" som spökar?

13th Marine 13th Marine skrev:
Kan det vara "primär detektor - inaktiverad" som spökar?
Jag trodde det när jag upptäckte problemet men det verkar inte så. Av 3 st dörrar är det endast 1 som larmar ....

Jag tror fortfarande det är den.

Vad har du för inställningar på den tredje då?

13th Marine 13th Marine skrev:
Jag tror fortfarande det är den.

Vad har du för inställningar på den tredje då?
När jag ändrar på primär då står det antingen inaktiverad eller öppen. Aldrig stängd som på den deckare som fungerar. Såhär ser sista ut som inte funkar Skärmdump av inställningarna för en dörrsensor, Ajax DoorProtect, med olika statusar som inaktiverad och öppen.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.