Står den som "öppen" antar jag att den tycker dörren är öppen, kolla så att magneten är nära nog.

13th Marine 13th Marine skrev:
Står den som "öppen" antar jag att den tycker dörren är öppen, kolla så att magneten är nära nog.
Borde inte vara magneten. Det har funkat snart 3 år och ingen har rört magneten
Edit: slog på primär, funkade inte. Tog ner de två som inte funkade, slog av dem samt hubben och lät primär vara påslagen, nu funkar allt igen :thinking::crysmile:

Redigerat:
  • Gilla
sinclairhacker och 1 till
  • Laddar…
M minitoy skrev:
Borde inte vara magneten. Det har funkat snart 3 år och ingen har rört magneten
Har det verkligen funkat innan?
Hände detta helt plötsligt?
Detektorn indikerar ju att dörren är öppen, om det är för att den är det eller för att magneten inte når.

Detektorn indikerar ju att dörren är öppen, om det är för att den är det eller för att magneten inte når.
Det har fungerat perfekt tills idag när jag provade att gå in genom entredörren och inre groventren som vi oftast använder. Men nu fungerar det igen, har provat alla dörrar och det tjuter fint :crysmile:

Jag fattar inte heller. Hur har dom någonsin fungerat ifall primär = "Inaktiverad"?

Eller har dom ändrats till "Inaktiverad" själva?

Man skulle gärna ha en system-log för all konfigurationsändring.

Hej alla!
Har fått hem mina prylar och satt upp allt.
Gud vilken dröm efter att ha haft ett Visonic PowerMaster-10!

Ett par frågor som jag initialt har.

Jag har 3 doorprotect, endast en (1) av dom blinkar dioden på när jag öppnar och stänger dörren. Hur gör era och varför indikerar inte alla?

Finns det något sätt på vilket man kan få larmet att varna för att man inte stängt någon av dörrarna när man larmar på?

Kommer säkert fler frågor framöver!

Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Hej alla!

Jag har 3 doorprotect, endast en (1) av dom blinkar dioden på när jag öppnar och stänger dörren. Hur gör era och varför indikerar inte alla?

Finns det något sätt på vilket man kan få larmet att varna för att man inte stängt någon av dörrarna när man larmar på?

Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Hej alla!

Hub-Inställningar-service-kontroll av systemintegriteten så ska larmet berätta om öppna dörrar eller fönster eller systemet är tokigt.

• Gilla
Dizzy84
  • Laddar…
Har själv en magnetkontakt som helt plötsligt började visa öppen dörr för ett par veckor sedan. Har plockat ner den men ingen reaktion då magnet förs emot den. Hör hur brytaren klickar men som sagt, visar konstant öppen. Har reklamerat den och väntar nu på en ny. Ca. 10 månader gammal och sitter i ett förråd som öppnas på veckobasis.
Kommer skicka den i elektronikskrot efter den sprättats upp och undersökts.

En generell fråga - Ni som kopplat ert Ajax mot larmtjänst i Stockholmsregionen - Vilka använder ni? Ungefärlig kostnad per månad?

Det är dags att ta tag i detta här....

richardtenggren
slacker slacker skrev:
En generell fråga - Ni som kopplat ert Ajax mot larmtjänst i Stockholmsregionen - Vilka använder ni? Ungefärlig kostnad per månad?

Det är dags att ta tag i detta här....
Jag bor ju inte i Stockholmsregionen direkt, men kör via Safeland då de hade bra deal på uppkoppling via säkerhetscentralen när man köpte hub:n.
Så här i efterhand skulle jag nog skippat Safeland, det blir två appar som ”tjuter” osv, så blir svårt att hinna återkalla falsklarm. Ibland känns det som återkallanden inte fungerar heller, har då aldrig lyckats hittills…
Jag kan nu namnen på några av operatörerna hos Säkerhetscentralen, men de är alltid trevliga och snabba att ringa upp! :)

Safeland verkar ha bra support ändå, även om appen/tjänsten känns buggig.
Sen vet jag inte om det är kopplingen mellan Safeland- Säkerhetscentralen eller min Hub-Safeland som buggar.

För några veckor sedan råkade jag trigga glaskrossensorn när jag renoverade, jag återkallade larmet och pratade med Säkerhetscentralen, sedan ringde de igen en halvtimme senare och sa att det gick iväg två larm i minuten sedan det första…även om jag inte fick några larm.
Så de bad mig prata med Safeland om detta men de hittade dock inga problem, så jag vet inte.

• Gilla
slacker
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag bor ju inte i Stockholmsregionen direkt, men kör via Safeland då de hade bra deal på uppkoppling via säkerhetscentralen när man köpte hub:n.
Så här i efterhand skulle jag nog skippat Safeland, det blir två appar som ”tjuter” osv, så blir svårt att hinna återkalla falsklarm. Ibland känns det som återkallanden inte fungerar heller, har då aldrig lyckats hittills…
Jag kan nu namnen på några av operatörerna hos Säkerhetscentralen, men de är alltid trevliga och snabba att ringa upp! :)

Safeland verkar ha bra support ändå, även om appen/tjänsten känns buggig.
Sen vet jag inte om det är kopplingen mellan Safeland- Säkerhetscentralen eller min Hub-Safeland som buggar.

För några veckor sedan råkade jag trigga glaskrossensorn när jag renoverade, jag återkallade larmet och pratade med Säkerhetscentralen, sedan ringde de igen en halvtimme senare och sa att det gick iväg två larm i minuten sedan det första…även om jag inte fick några larm.
Så de bad mig prata med Safeland om detta men de hittade dock inga problem, så jag vet inte.
Tack - Safe Land har passerat när jag söker efter information. Helt klart en lösning som jag funderar på men måste nog utröna om jag får behålla mitt Verisure larm eller om det måste till ett helt nytt Ajax larm. Avvaktar info från verisure helt enkelt.

richardtenggren
slacker slacker skrev:
Tack - Safe Land har passerat när jag söker efter information. Helt klart en lösning som jag funderar på men måste nog utröna om jag får behålla mitt Verisure larm eller om det måste till ett helt nytt Ajax larm. Avvaktar info från verisure helt enkelt.
Förövrigt är jag nöjd med Ajax, känns som gedigna prylar! :)
Lite jobbigt med pipet när man öppnar dörren då det är så högt att det gärna väcker barn, utan pip så glömmer man lätt att larma av ;)

• Gilla
slacker
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Förövrigt är jag nöjd med Ajax, känns som gedigna prylar! :)
Lite jobbigt med pipet när man öppnar dörren då det är så högt att det gärna väcker barn, utan pip så glömmer man lätt att larma av ;)
Går ju att ändra

richardtenggren
es.suhaggyB es.suhaggyB skrev:
Går ju att ändra
Hur ändrar du minnivån, upplys mig gärna?

Edit: För att förtydliga, minnivån är alltså för hög…

Redigerat:
D
slacker slacker skrev:
Man kan väl övervaka sitt Verisure via SMS till Safeland, har samma fundering!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.