D djac skrev:
Man kan väl övervaka sitt Verisure via SMS till Safeland, har samma fundering!
Absolut; Text om kompatibla larminstallationer för Safeland Connect Plus och även för Verisure.

richardtenggren richardtenggren skrev:
Hur ändrar du minnivån, upplys mig gärna?

Edit: För att förtydliga, minnivån är alltså för hög…
Håller med helt, skulle vilja sänka lägsta nivån för fördröjningspipet ordentligt.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Hur ändrar du minnivån, upplys mig gärna?

Edit: För att förtydliga, minnivån är alltså för hög…
Ja det är ju tre nivåer så är min för hög så blir det att stänga av pip isf.

richardtenggren
es.suhaggyB es.suhaggyB skrev:
Ja det är ju tre nivåer så är min för hög så blir det att stänga av pip isf.
Ja, men du påstod att man kunde ändra minnivån, och det var underförstått att jag hade minnivån(hade varit konstigt att klaga annars). Förmodligen har andra likt mig stängt av då den är för hög som jag ursprungligen skrev :p

• Gilla
jim_b
  • Laddar…
Ja, men du påstod att man kunde ändra minnivån, och det var underförstått att jag hade minnivån(hade varit konstigt att klaga annars). Förmodligen har andra likt mig stängt av då den är för hög som jag ursprungligen skrev :p
Nej det har jag aldrig påstått och det var inte underförstått, då hade jag inte svarat så.

Vilken fantasktisk tråd att få ideer inför att byta bort ett Visonic larm som jag tröttnat på.

Hittar inga inga inlägg om Key Pad Plus som ger möjlighet till att larma av och på med en tag (RFID).
Känns ju som en smidigare lösning än app/ Spacecontrol / knappsats

Hittar den bara iofs utomlands
https://best-alarm-system-webshop.eu/en/products/keypad-plus/

Har fått uppgift från Smartlarm att den ska kunna köpas i Sverige i början av juli.

Någon som testat?

• Gilla
Blaxtar
  • Laddar…
Ooh, nice, den saknade jag när jag köpte vårt larm.

L Lundstroem1 skrev:
Vilken fantasktisk tråd att få ideer inför att byta bort ett Visonic larm som jag tröttnat på.

Hittar inga inga inlägg om Key Pad Plus som ger möjlighet till att larma av och på med en tag (RFID).
Känns ju som en smidigare lösning än app/ Spacecontrol / knappsats

Hittar den bara iofs utomlands
[länk]

Har fått uppgift från Smartlarm att den ska kunna köpas i Sverige i början av juli.

Någon som testat?
Inte testat men har gjort samma resa som dig och gått från Visonic till Ajax och jag tror att jag vågar lova att du inte kommer använda foben utan kommer larma av/på med appen 99% av gångerna. Trodde vi skulle använda foben en hel del men Ajax-appen är så sjukt snabb och lättanvänd att foben bara får hänga och skämmas på väggen ;-)

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Precis som redan sagt otaliga ggr!

Appen är så sjukt snabb och lättanvänd så använder endast i enstaka fall keypaden åt att larma på när jag går!

Känns ändå bra att ha den om man skulle öppna dörren utan tänka sig för för att slippa dra igång sirenerna!

Har även jag gjort resan från Visonic till Ajax och herregud vad smidigt Ajax är i jämförelse!

• Gilla
Onsalakorven och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Någon som sett om nya keypaden har stöd för fördröjningspip i NORMAL ljudnivå? :)

• Gilla
Parkeringsplats
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Precis som redan sagt otaliga ggr!

Appen är så sjukt snabb och lättanvänd så använder endast i enstaka fall keypaden åt att larma på när jag går!

Känns ändå bra att ha den om man skulle öppna dörren utan tänka sig för för att slippa dra igång sirenerna!

Har även jag gjort resan från Visonic till Ajax och herregud vad smidigt Ajax är i jämförelse!
För mig har appen vart sjukt laggig och seg de senaste halvåret vilket troligen kom med någon uppdatering.

Lucky2015
es.suhaggyB es.suhaggyB skrev:
För mig har appen vart sjukt laggig och seg de senaste halvåret vilket troligen kom med någon uppdatering.
På vilket sätt är den "laggig"?

Upplever appen som responsiv och snabb. Android

• Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Düsseldorff
Jag har inte heller några problem med appen, funkar toppen! Android 11 på Pixel 3.

richardtenggren
Tycker också den kan vara seg ibland, typ visat avlarmat när man bara kollat lite snabbt, för att sen uppdatera till larmat kort därefter :p
Kör dock iOS :)

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.