755 197 läst ·
2 921 svar
755k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Lösvirkesbyggare
· Västmanland
· 275 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Ja, men du påstod att man kunde ändra minnivån, och det var underförstått att jag hade minnivån(hade varit konstigt att klaga annars). Förmodligen har andra likt mig stängt av då den är för hög som jag ursprungligen skreves.suhaggyB skrev:
Lösvirkesbyggare
· Västmanland
· 275 inlägg
Nej det har jag aldrig påstått och det var inte underförstått, då hade jag inte svarat så.richardtenggren skrev:
Vilken fantasktisk tråd att få ideer inför att byta bort ett Visonic larm som jag tröttnat på.
Hittar inga inga inlägg om Key Pad Plus som ger möjlighet till att larma av och på med en tag (RFID).
Känns ju som en smidigare lösning än app/ Spacecontrol / knappsats
Hittar den bara iofs utomlands
https://best-alarm-system-webshop.eu/en/products/keypad-plus/
Har fått uppgift från Smartlarm att den ska kunna köpas i Sverige i början av juli.
Någon som testat?
Hittar inga inga inlägg om Key Pad Plus som ger möjlighet till att larma av och på med en tag (RFID).
https://best-alarm-system-webshop.eu/en/products/keypad-plus/
Har fått uppgift från Smartlarm att den ska kunna köpas i Sverige i början av juli.
Någon som testat?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 616 inlägg
Ooh, nice, den saknade jag när jag köpte vårt larm.
Inte testat men har gjort samma resa som dig och gått från Visonic till Ajax och jag tror att jag vågar lova att du inte kommer använda foben utan kommer larma av/på med appen 99% av gångerna. Trodde vi skulle använda foben en hel del men Ajax-appen är så sjukt snabb och lättanvänd att foben bara får hänga och skämmas på väggen ;-)L Lundstroem1 skrev:Vilken fantasktisk tråd att få ideer inför att byta bort ett Visonic larm som jag tröttnat på.
[länk]
Någon som testat?
Precis som redan sagt otaliga ggr!
Appen är så sjukt snabb och lättanvänd så använder endast i enstaka fall keypaden åt att larma på när jag går!
Känns ändå bra att ha den om man skulle öppna dörren utan tänka sig för för att slippa dra igång sirenerna!
Har även jag gjort resan från Visonic till Ajax och herregud vad smidigt Ajax är i jämförelse!
Appen är så sjukt snabb och lättanvänd så använder endast i enstaka fall keypaden åt att larma på när jag går!
Känns ändå bra att ha den om man skulle öppna dörren utan tänka sig för för att slippa dra igång sirenerna!
Har även jag gjort resan från Visonic till Ajax och herregud vad smidigt Ajax är i jämförelse!
Lösvirkesbyggare
· Västmanland
· 275 inlägg
För mig har appen vart sjukt laggig och seg de senaste halvåret vilket troligen kom med någon uppdatering.Dizzy84 skrev:
Precis som redan sagt otaliga ggr!