755 234 läst ·
2 921 svar
755k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Inte handlat själv från dessa och de är inte svenska men de verkar seriösa efter lite mailkontakt (på engelska)daneriks skrev:
https://securglobal.pl/
Bättre priser än i sverige när jag kikade runt lite. De kunde också ge offert på ett paket (vilket jag inte efterfrågat).
J
Jambalaya
Medlem
· Jambalayaville
· 119 inlägg
Jambalaya
Medlem
- Jambalayaville
- 119 inlägg
Bara handlat från alarmshoppen.se själv så vet inget om de andra, gick smidigt och fick varorna 2 dagar efter beställning även om de skickades med posten, fick svar på mail snabbt när jag hade frågor, dock var det problem med payson faktura när jag skulle betala men det löste sig efter kontakt med payson.
Fick hem 8 små och 2 stora larmdekaler också.
Fick hem 8 små och 2 stora larmdekaler också.
J
Jambalaya
Medlem
· Jambalayaville
· 119 inlägg
Jambalaya
Medlem
- Jambalayaville
- 119 inlägg
En är väl alltid bättre än ingen, själv har jag en i respektive sovrum, i vardagsrummet, i källaren och i hallen så skulle det börja brinna när man är hemma så blir man snabbt väckt och kan göra något åt det hela.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Fler är bättre helt klart.daneriks skrev:
1 på varje våning är väl ett minimum.
Mycket beror det på planlösning, stängda/öppna dörrar, placering av trapp m.m.
Sätter man utrymningslarm i tex stora lagerlokaler så är det just 1 per varje 60m2 som gäller, men i bostäder kan det oftast behövas fler pga rumsindelningar och så
Great Security är ett dotterbolag till Lås & Larmteknik och är inget mindre bolag efter svenska mått.Erik Hellgren skrev:
Great Security är näst störst i Sverige i sitt segment där endast Assa Sverige ABs dotterbolag Certego (Swesafe) är större vad jag känner till.
Att hyra in sig hos andra är så alla bolag gör i Sverige när det gäller larmcentraler samt utryckning, till och med Securitas hyr in utryckningar hos lokala företag då dom inte finns överallt (det är inte ovanligt att dessa lokala väktarföretag blir uppköpta efter ett tag).
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Låter nästan som om du jobbar på Great ;-)1 123abc skrev:Great Security är ett dotterbolag till Lås & Larmteknik och är inget mindre bolag efter svenska mått.
Great Security är näst störst i Sverige i sitt segment där endast Assa Sverige ABs dotterbolag Certego (Swesafe) är större vad jag känner till.
Att hyra in sig hos andra är så alla bolag gör i Sverige när det gäller larmcentraler samt utryckning, till och med Securitas hyr in utryckningar hos lokala företag då dom inte finns överallt (det är inte ovanligt att dessa lokala väktarföretag blir uppköpta efter ett tag).
Jodå, de är ordentligt stora och på frammarsch. Det jag ville ha sagt var bara att de mycket väl som många andra kan ha hyrt in sig hos en larmcentral.
Bra sugen på att trycka på knappen o se vad som händer iaf. För de på Great (sthlm) jag har pratat med vet ingenting om Ajax
Hej1 123abc skrev:
Det heter Microsec Infinite och är trådlöst. Nja, det har en trådsektion som jag inte använt eftersom de trådlösa klarade avståndet till garaget.
Larmet funkar men det är telefonen som lagt av. Jag får inga sms längre och det fanns ingen support att få tyvärr. Det slutade säljas för ca tio år sedan så det är väl ok antar jag.
Då förstår jag, antog felaktigt att du hade trådburet.HYLT skrev:
Hej
Det heter Microsec Infinite och är trådlöst. Nja, det har en trådsektion som jag inte använt eftersom de trådlösa klarade avståndet till garaget.
Larmet funkar men det är telefonen som lagt av. Jag får inga sms längre och det fanns ingen support att få tyvärr. Det slutade säljas för ca tio år sedan så det är väl ok antar jag.
Det larmet har jag inte jobbat med de hade Infinite Prime och Lynx förr men jag har använt radiokort till vanliga S8 och testat lynx någon gång.
SMS i Sverige sker via en "GSM modul" så det borde vara där som något är fel.
Hittade en broschyr för Infinity Prime.
http://www.current.se/Infinite_Prime.pdf
Den gick sönder bit för bit. Fler funktioner slutade fungera efterhand. Satsade på ett långskott och bytte SIM-kort men det var naturligtvis inte felet.1 123abc skrev:Då förstår jag, antog felaktigt att du hade trådburet.
Det larmet har jag inte jobbat med de hade Infinite Prime och Lynx förr men jag har använt radiokort till vanliga S8 och testat lynx någon gång.
SMS i Sverige sker via en "GSM modul" så det borde vara där som något är fel.
Hittade en broschyr för Infinity Prime.
[länk]
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg