P
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Nu har Great Security poppat upp i listan, än så länge ensamma.Har dock inte testat att trycka på dom så jag vet inte mer än så.

Inpasseringssummer har inte kommit tillbaka ännu. Så för att se om larmet är till eller från får man kolla på tex magnetkontakten. Är larmet till tänds led'en vid öppning, annars förblir den släckt.
Lite lustigt, är det ens en larmcentral? Hittade ingen info om det på deras sida.

Att ingen signal varnar när larmet är aktivt hoppas jag dom fixar snabbt. Är ett stort minus för systemet.

RilleRock
In och rösta på ajax sida (låg på sid 2 nyss om man sorterar på new)
[länk]
Hjälpte till med en röst (y)

Chaly
Slängde också in en röst!

Någon mer här som får upp spök sensorer i appen? Jag har dubbla i vissa rum med olika id, vet inte vilken jag ska ta bort nu då dem ligger i sommarhuset...

P
Finns det några utgångar eller reläer i centralen eller finns det något löst utgångs/reläkort att köpa till?

P Plj skrev:
Finns det några utgångar eller reläer i centralen eller finns det något löst utgångs/reläkort att köpa till?
Finns ett 230V-relä. Alla prylar ser du här,
https://ajax.systems/products/

Bra nyheter

• Skärmdump av en Facebook-konversation där Erik Hellgren frågar Ajax Systems om en saknad funktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
aljo och 2 till
  • Laddar…
Är också inne på att skaffa mig ett ajax. Men att kunna slå av o på vinter/sommarvärme är ett måste för mig. Det gör jag idag genom att slå till/bryta en 5v sladd. Gör det idag med ett passivt gsm relä. Således tänker jag att det borde gå att köra med en wallswitch och sedan ett 230v passivt relä?
Är det ngn som vet vilket relä man kan tänka sig använda?

G guggen skrev:
Är också inne på att skaffa mig ett ajax. Men att kunna slå av o på vinter/sommarvärme är ett måste för mig. Det gör jag idag genom att slå till/bryta en 5v sladd. Gör det idag med ett passivt gsm relä. Således tänker jag att det borde gå att köra med en wallswitch och sedan ett 230v passivt relä?
Är det ngn som vet vilket relä man kan tänka sig använda?
Varför krångla till det, Ajax wallswitch klarar upp till 3kW så den kan du koppla direkt.
Eller styr du flera saker/element på den 5V-tråden?

• Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
Varför krångla till det, Ajax wallswitch klarar upp till 3kW så den kan du koppla direkt.
Eller styr du flera saker/element på den 5V-tråden?
Men wallswitchen switxhar väl 230, dvs 0v eller 230v? Jag behöver ett relä som endast kopplar ihop/av en tråd. I mitt fall är det en 5v som signalerar till mitt värmesystem vilken profil som anvands.
Så jag tänker just att man kan ha en wallswitch för att bryta ett sådant relä. Men frågan är var man hittar ett sådant relä.

G guggen skrev:
Men wallswitchen switxhar väl 230, dvs 0v eller 230v? Jag behöver ett relä som endast kopplar ihop/av en tråd. I mitt fall är det en 5v som signalerar till mitt värmesystem vilken profil som anvands.
Så jag tänker just att man kan ha en wallswitch för att bryta ett sådant relä. Men frågan är var man hittar ett sådant relä.
https://www.kjell.com/se/sortiment/...laer/2-poligt-rela-240-v-ac-10-a-250-v-p36101
https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/elektronik/elektromekanik/relaer/rela-sockel-p36103

E etompau skrev:
[länk]
[länk]
Den med deras art 36001 så är det löst

E etompau skrev:
[länk]
[länk]
Länk till en reläsockel?
Alltså det blir ju ett relä som är omvänt mot ett vanligt (som tar en svag ström och switchar en stark).

G guggen skrev:
Länk till en reläsockel?
Alltså det blir ju ett relä som är omvänt mot ett vanligt (som tar en svag ström och switchar en stark).
Det blir enklare att få till en bra och säker installation om du trycker ner reläet i sockeln och skruvar fast kablarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.