130 671 läst ·
296 svar
131k läst
296 svar
Å kyrkan står kvar...
I inlägg #204 kunde TS följa ärendet och vi kan konstatera av hans redogörelse att en handläggare arbetade tio minuter med ärendet.Anna_H skrev:
Det kan inte jag läsa ut av den texten, då det inte alls framgår varifrån tidsuppgifterna kommer. Om det är tidsstämplar i nån sort diarie eller tidrapporteringssystem TS går efter så är det vanligt att man gör registreringarna där samlat, dvs man jobbar med ärendet först, sedan rapporterar man. Inte heller framgår kommunens regler för tidsmätningen. Vissa kommuner räknar per påbörjad timme och tillfälle (vilket jag tycker är fel) och då blir de två tillfällen ärendet hanteras automatiskt två timmar.P pmd skrev:
Anna_H skrev:
Det kan inte jag läsa ut av den texten, då det inte alls framgår varifrån tidsuppgifterna kommer. Om det är tidsstämplar i nån sort diarie eller tidrapporteringssystem TS går efter så är det vanligt att man gör registreringarna där samlat, dvs man jobbar med ärendet först, sedan rapporterar man. Inte heller framgår kommunens regler för tidsmätningen. Vissa kommuner räknar per påbörjad timme och tillfälle (vilket jag tycker är fel) och då blir de två tillfällen ärendet hanteras automatiskt två timmar.
Varje gång det hände något i ärendet fick alltså TS en notis om det (se inlägg #204). Notiserna innehöll uppgifter om hur länge handläggaren handlade den delen av ärendet.useless skrev:
Han fick inte enbart en notis när ärendet var avslutat. Se inlägg #204.
När ärendet var avslutat fick TS en faktura.
Med tanke på rubriken så kan jag inte låta bli att associera till
En kyrka som inte står kvar idag är kyrkan i Kiruna…den rullar sakta genom resterna av staden till sin nya plats.
En kyrka som inte står kvar idag är kyrkan i Kiruna…den rullar sakta genom resterna av staden till sin nya plats.
Administrator
· Skåne
· 8 663 inlägg
Jag har flyttat diskussionen om kyrkflytten i Kiruna till en egen tråd: https://www.byggahus.se/forum/threads/kyrkflytten-i-kiruna.558115/
/Moderator
/Moderator
Klicka här för att svara