P
Anna_H Anna_H skrev:
Om det funkar som det ska så skriver de tidrapporter med ärendenummer, då faller kostnaden ut automatiskt. Men lite mer än 10 minuter tar det nog att registrera allt korrekt i alla system.
I inlägg #204 kunde TS följa ärendet och vi kan konstatera av hans redogörelse att en handläggare arbetade tio minuter med ärendet.

P pmd skrev:
I inlägg #204 kunde TS följa ärendet och vi kan konstatera av hans redogörelse att en handläggare arbetade tio minuter med ärendet.
Det kan inte jag läsa ut av den texten, då det inte alls framgår varifrån tidsuppgifterna kommer. Om det är tidsstämplar i nån sort diarie eller tidrapporteringssystem TS går efter så är det vanligt att man gör registreringarna där samlat, dvs man jobbar med ärendet först, sedan rapporterar man. Inte heller framgår kommunens regler för tidsmätningen. Vissa kommuner räknar per påbörjad timme och tillfälle (vilket jag tycker är fel) och då blir de två tillfällen ärendet hanteras automatiskt två timmar.

P
Anna_H Anna_H skrev:
Det kan inte jag läsa ut av den texten, då det inte alls framgår varifrån tidsuppgifterna kommer. Om det är tidsstämplar i nån sort diarie eller tidrapporteringssystem TS går efter så är det vanligt att man gör registreringarna där samlat, dvs man jobbar med ärendet först, sedan rapporterar man. Inte heller framgår kommunens regler för tidsmätningen. Vissa kommuner räknar per påbörjad timme och tillfälle (vilket jag tycker är fel) och då blir de två tillfällen ärendet hanteras automatiskt två timmar.
useless useless skrev:
Kommunen har ett IT-system för bygglov där man får en notis varje gång nånting händer i ärendet.
Varje gång det hände något i ärendet fick alltså TS en notis om det (se inlägg #204). Notiserna innehöll uppgifter om hur länge handläggaren handlade den delen av ärendet.
Han fick inte enbart en notis när ärendet var avslutat. Se inlägg #204.
När ärendet var avslutat fick TS en faktura.

Ny vägg, nya möjligheter.

Byggnad med byggnadsställningar för renovering av yttervägg, klarblå himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 16 till
  • Laddar…
Okej, första väggen är inte helt klar. Men det är bara lite detaljer kvar, så för att inte de inhyrda barnarbetarna som skrapar skulle bli arbetslösa behövdes det byggas lite mer ställning.

Stort hus med pågående renovering av fasaden, byggställningar runt om, delvis täckt med vit plast, blå himmel i bakgrunden.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
nino och 23 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Okej, första väggen är inte helt klar. Men det är bara lite detaljer kvar, så för att inte de inhyrda barnarbetarna som skrapar skulle bli arbetslösa behövdes det byggas lite mer ställning.

[bild]
Vad får barnarbetare för belöning utom nöjet att få klättra högt upp?

B bopakoster skrev:
Vad får barnarbetare för belöning utom nöjet att få klättra högt upp?
Dom kommer närmare gud.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 26 till
  • Laddar…
”Ovan där randas morgonen
Och där hemma samlas helgonen
Vi skall då förtälja om vår resa här
Vi förstår Hans vägar bättre ovan där”

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
thessao och 5 till
  • Laddar…
Årets vägg färdigskrapad. Nu är det bara det enkla jobbet kvar.

Trähus med byggnadsställningar och färg bortskrapad från väggarna under renovering i solsken.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Tule54 och 26 till
  • Laddar…
Varje gång jag läser trådens titel så tänker jag att "Ja, kyrkor flyttar väl inte på sig..." men plötsligt är det inte lika självklart :)

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 13 till
  • Laddar…
Med tanke på rubriken så kan jag inte låta bli att associera till
En kyrka som inte står kvar idag är kyrkan i Kiruna…den rullar sakta genom resterna av staden till sin nya plats.

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.