119 667 läst · 287 svar
120k läst
287 svar
Å kyrkan står kvar...
Fungerar bra att som sambo hinna först, dusachade jag efter exet fanns inget kvar trots 100-liersberedare. Duschade jag före blev vi båda rena. Jag blöter ner mig, tvålar in och schamponerar med avstängt vatten och slår sedan på vattnet för att skölja av. Förstår inte de som står i flera minuter för att duscha sig varma, köp ett badkar istället för att slösa mindre!
Gunde-dusch gjordes på 1 minut och 23 sekunder - från påklädd till att vara påklädd igen, dvs avklädning, uppblötning, shamponering och intvålning, avsköljning, torka sig (vilket tydligen var största tidstjuven) och klä på sig igen.
sedan var det någon annan som slog det med 1 minut och 10 sekunder...
Oavsett med 15 liters beredare kan förmodligen 3+ efter varandra hinna med sin duschning med varmvatten om det hela går i Gunde-takt. ;-)
Oavsett med 15 liters beredare kan förmodligen 3+ efter varandra hinna med sin duschning med varmvatten om det hela går i Gunde-takt. ;-)
Hur hinner man ta av sig, duscha, torka och ta på sig på 13 sekunder?X xxargs skrev:Gunde-dusch gjordes på 1 minut och 23 sekunder - från påklädd till att vara påklädd igen, dvs avklädning, uppblötning, shamponering och intvålning, avsköljning, torka sig (vilket tydligen var största tidstjuven) och klä på sig igen.