tveksamt tveksamt skrev:
Äh, det är ju 2-3 minuter dusch, längre än så finns väl ändå ingen anledning att stå där och såsa.
Nä, jag har inget problem med det...

useless useless skrev:
Ja, vi har bara en 15-liters varmvattenberedare (i väntan på värmepumpen).
Ekonomiskt korta duschar.. med tanke på elpriserna då ;)

TheImprovisor
Vilket hus! 💕
Vilket jobb! 💪
Imponerande!

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
P
useless useless skrev:
Nä, jag har inget problem med det...
Har du döttrar i tonåren? 😉

Nissens
P pmd skrev:
Har du döttrar i tonåren? 😉
Och/eller en fru… 😂😂

E
Fungerar bra att som sambo hinna först, dusachade jag efter exet fanns inget kvar trots 100-liersberedare. Duschade jag före blev vi båda rena. Jag blöter ner mig, tvålar in och schamponerar med avstängt vatten och slår sedan på vattnet för att skölja av. Förstår inte de som står i flera minuter för att duscha sig varma, köp ett badkar istället för att slösa mindre!

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Nissens
E Elektra skrev:
Förstår inte de som står i flera minuter för att duscha sig varma, köp ett badkar istället för att slösa mindre!
Man kan duscha lääääääänge på den volymen det är i ett badkar…

• Gilla
David__11 och 1 till
  • Laddar…
E
Nissens Nissens skrev:
Man kan duscha lääääääänge på den volymen det är i ett badkar…
Man kan fylla många badkar när det finns de som står en halvtimme i duschen.

P
Ungefär två badkar.

Nissens
E Elektra skrev:
Man kan fylla många badkar när det finns de som står en halvtimme i duschen.
Hmm, har inga siffror på det, men typ 300 liter vatten kan nog räcka ett par timmar?

Alltså, det är en ickefråga. Finns det 15 liter varmvatten blir det nog inte många som vill ta ett bad…

• Haha
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Gunde-dusch gjordes på 1 minut och 23 sekunder - från påklädd till att vara påklädd igen, dvs avklädning, uppblötning, shamponering och intvålning, avsköljning, torka sig (vilket tydligen var största tidstjuven) och klä på sig igen.

sedan var det någon annan som slog det med 1 minut och 10 sekunder...

Oavsett med 15 liters beredare kan förmodligen 3+ efter varandra hinna med sin duschning med varmvatten om det hela går i Gunde-takt. ;-)

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
X xxargs skrev:
Gunde-dusch gjordes på 1 minut och 23 sekunder - från påklädd till att vara påklädd igen, dvs avklädning, uppblötning, shamponering och intvålning, avsköljning, torka sig (vilket tydligen var största tidstjuven) och klä på sig igen.

sedan var det någon annan som slog det med 1 minut och 10 sekunder...

Oavsett med 15 liters beredare kan förmodligen 3+ efter varandra hinna med sin duschning med varmvatten om det hela går i Gunde-takt. ;-)
Hur hinner man ta av sig, duscha, torka och ta på sig på 13 sekunder?

• Gilla
  • Haha
pmd och 2 till
  • Laddar…
Dagens gympass blev 11 reps med max belastning.

Svart plastinpackade föremål på ett golv i ett byggutrymme, med olika verktyg och material i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett gammalt dekorerat gjutjärnselement står på ett golv omgiven av träplankor och annat byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

165 kg engelskt gjutjärn.

Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
PellePeps och 19 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Dagens gympass blev 11 reps med max belastning.

[bild]

[bild]

165 kg engelst gjutjärn.
Vackra former. Men svart? Jag målade köksradiatorn röd när vi flyttade in i vårt senaste hus...blir lika glad varje gång jag ser den!

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.