Ligger det något i detta tro?
Är det värmepumpstillverkarna och oljebolagen som har en hemlig pakt som sätter stopp för den?
http://peswiki.com/index.php/Directory:Kapanadze_Free_Energy_Generator
Är det värmepumpstillverkarna och oljebolagen som har en hemlig pakt som sätter stopp för den?
http://peswiki.com/index.php/Directory:Kapanadze_Free_Energy_Generator
Kapanadze Free Energy Generator
From PESWiki
Jump to: navigation, search
Page first featured July 9, 2009
[bild] Tariel Kapaladze(?) with the Kapaladze free energy generator
A Georgia Republic inventor, Tariel Kapanadze, claims to have invented a 5 kilowatt free energy generator. In a demonstration video, the device appears to produce copious amounts of energy from no visible source.
The components apparently include a radiator buried in the ground, a wire to a water pipe, a Tesla coil/joule thief, a spark gap, transformer, capacitors, 5 ferrite cores from old TV HV transformers, and some other unidentified components.
In the videos below under the keyword "Kapanadze", several different iterations or varieties are shown. Two appear to be solid state of different sizes, one in a black box. Another is a rotating system.
On July 22, 2009, a video was posted showing a 100 kW unit being third party tested.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg
Det finns inga gratisluncher.
Det var väl en fri tolkning av termodynamikens första lag.
OM det där verkligen fungerar finns det säkert många obundna forskare och tekniker som kan vidareutveckla det från en plexiglaslåda till en användbar produkt, jag skulle gärna köpa en 4-5 st.
Men jag TROR inte på den prylen.
Protte
Det var väl en fri tolkning av termodynamikens första lag.
OM det där verkligen fungerar finns det säkert många obundna forskare och tekniker som kan vidareutveckla det från en plexiglaslåda till en användbar produkt, jag skulle gärna köpa en 4-5 st.
Men jag TROR inte på den prylen.
Protte
Jag tror att det är för bra för att vara sant men jag vill att någon klok talar om varför.
Sen är jag lite konspiratorisk ändå. Det ligger krafter bakom att många saker som är geniala inte lyckas för det finns ekonomiska intressen som inte vill det.
Men hur många var det som skakade på huvudet för några år sedan åt LL-pumpen när man skulle ta luft som var 5 grader och göra om den till värme man sprutar in i sitt hus. En enkel maskin man i princip köper på ICA Maxi och installerar på ett par timmar för 5000kr.
Sen är jag lite konspiratorisk ändå. Det ligger krafter bakom att många saker som är geniala inte lyckas för det finns ekonomiska intressen som inte vill det.
Men hur många var det som skakade på huvudet för några år sedan åt LL-pumpen när man skulle ta luft som var 5 grader och göra om den till värme man sprutar in i sitt hus. En enkel maskin man i princip köper på ICA Maxi och installerar på ett par timmar för 5000kr.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg
Men L/L strider inte mot termodynamikens första lag.
Protte
Protte
Den skapar inte energi.prototypen skrev:
Om jag förstår det rätt använder makapären jorden som ett stort batteri.
Här kan man se en som lyckats återskapa grunkan; http://jnaudin.free.fr/kapagen/
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg
Den som läst ett vanligt kopplingsschema ser att det matas in 220 V från vänster och ut kommer högspänning, det finns de som leker med detta och då kallas det för Tesslaspole.
Läs i den engelska texten så drar detta först 1100 Watt, sedan har han optimerat så det drar ca 700 W.
Var den fria energin kommer ifrån vet jag inte, kanske vattenfall men de vill nog ha betalt.
Tesslaspolen med en massa blå tråd på matas från gnistgapet och gnistan är högfrekvent och det är denna högfrekvens som transformeras i tesslaspolen. Kopplingen är ganska lik tändsystemet i en bensinmotor.
Herrar uppfinnare får försöka bättre.
Protte
Bilden tagen från sidan http://jnaudin.free.fr/kapagen/ då jag inte kunde länka enbart bilden
Läs i den engelska texten så drar detta först 1100 Watt, sedan har han optimerat så det drar ca 700 W.
Var den fria energin kommer ifrån vet jag inte, kanske vattenfall men de vill nog ha betalt.
Tesslaspolen med en massa blå tråd på matas från gnistgapet och gnistan är högfrekvent och det är denna högfrekvens som transformeras i tesslaspolen. Kopplingen är ganska lik tändsystemet i en bensinmotor.
Protte
Bilden tagen från sidan http://jnaudin.free.fr/kapagen/ då jag inte kunde länka enbart bilden
Så det du säger är att han optimerat befintlig el bara?prototypen skrev:Den som läst ett vanligt kopplingsschema ser att det matas in 220 V från vänster och ut kommer högspänning, det finns de som leker med detta och då kallas det för Tesslaspole.
Protte
Bilden tagen från sidan [länk] då jag inte kunde länka enbart bilden
Från 700W får han istället ut 1100W. Inte helt tokigt ändå eller är det någon mer hake?
I denna "bluff" så borde det ju synas en 220V kabel in i maskinen i så fall eller?
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg
NEJ NEJ NEJ
Först drog det 1100 watt sedan var han in och pillade så ökade väl verkningsgraden någonstans men det kommer aldrig ut mer än du stoppar in.
Läs texten på hemsidan.
Protte
Först drog det 1100 watt sedan var han in och pillade så ökade väl verkningsgraden någonstans men det kommer aldrig ut mer än du stoppar in.
Läs texten på hemsidan.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg