50 597 läst ·
575 svar
51k läst
575 svar
54-åring sköt grannens katt
Ja jämför man barn med katter så är man givetvis helt klar i skallen.Man har självklart rätt att ta bort katter från sin tomt, sen får man ju inte skjuta skiten men ta bort dom det får man.C carin76 skrev:
Nja, men om grannen såg mannen lyfta ett gevär och börja skjuta så skulle jag säga att han kanske fruktade han hade med en galning att göra och då får man väl möta med samma våld om det behövs. Rent akademiskt.D Daniel 109 skrev:
Men man ska nog ändå tänka så. Grannfejder har ballat ur förut och börjar en skuta så är det inte helt omöjligt den andre också har sitt vapen redo, sen går nån fel mitt i natten och det slutar riktigt illa.
Börjar man hålla på så här är risken stor att det spårar ur.
Men så kan man inte resonera han står ju på sin tomt! Kommer du dit med ett gevär för att försvara dig hur tänker du?J JohanLun skrev:Nja, men om grannen såg mannen lyfta ett gevär och börja skjuta så skulle jag säga att han kanske fruktade han hade med en galning att göra och då får man väl möta med samma våld om det behövs. Rent akademiskt.
Men man ska nog ändå tänka så. Grannfejder har ballat ur förut och börjar en skuta så är det inte helt omöjligt den andre också har sitt vapen redo, sen går nån fel mitt i natten och det slutar riktigt illa.
Börjar man hålla på så här är risken stor att det spårar ur.
Människor gör inte illa människor.C carin76 skrev:
Jag har hittills inte stött på barn som inte skärper sig efter en tillsägelse.
Har dessutom aldrig stött på några som kissar eller skiter i sandlådan eller sabbar lacken på bilen.
Komiskt att se folk idiotförklara 54-åringen samtidigt som de säger att de skulle minst det samma om något... hotade... deras... husdjur...
Sedan verkar ansvar vara en superkraft nu mera, avlades säkerligen ur tillsammans med civilkuraget.
Fattar dock inte hur folk kan försvara rätten av en specifik varelse, utplacerad av människor! att förstöra och härja bara för "det är dess natur" men se vad de säger när katten råkar komma i kontakt med ex. en hund, speciellt en vars natur det är att jaga andra fyrbenta varelser...
Då är det tal om regler och ansvar konstigt nog, kan det bero på vilka som oftast äger katter?
För vad är moral, förnuft och respekt för andras privata egendom när lagen låter en leva jävel?
Sedan verkar ansvar vara en superkraft nu mera, avlades säkerligen ur tillsammans med civilkuraget.
Fattar dock inte hur folk kan försvara rätten av en specifik varelse, utplacerad av människor! att förstöra och härja bara för "det är dess natur" men se vad de säger när katten råkar komma i kontakt med ex. en hund, speciellt en vars natur det är att jaga andra fyrbenta varelser...
Då är det tal om regler och ansvar konstigt nog, kan det bero på vilka som oftast äger katter?
För vad är moral, förnuft och respekt för andras privata egendom när lagen låter en leva jävel?
Ja, jag kan gissa lika gott som du: Jag utgår ifrån att hans katter har kommit hem blodiga, det rann över för honom och eftersom han flera gånger tidigare sett sina katter slåss med grannens så hämtade han hagelgeväret och gick ut och letade upp grannens katt och sköt den. Utan att egentligen ha en aning om vad som skadat hans katter.Janu78 skrev:
Jag ser även fram emot ett svar på fråga 2.
Andra meningen var svaret på fråga 2Nyfniken skrev:
Ja, jag kan gissa lika gott som du: Jag utgår ifrån att hans katter har kommit hem blodiga, det rann över för honom och eftersom han flera gånger tidigare sett sina katter slåss med grannens så hämtade han hagelgeväret och gick ut och letade upp grannens katt och sköt den. Utan att egentligen ha en aning om vad som skadat hans katter.
Jag ser även fram emot ett svar på fråga 2.
Eller så dödar de 100 000....S Ståhlgren74 skrev:
S Ståhlgren74 skrev:
Det undrar jag också.D Daniel 109 skrev:
Oavsett, så verkar katterna ligga i lä för den verkliga marodören, som har utrotat 83% av alla däggdjur. För att inte tala om hur det ser ut i våra sjöar och hav.
Fast ofta verkar det inte vara omvårdnaden om fåglarna som oroar mest:
Du verkar vara en trevlig typ. Jag antar att du sitter och prickskjuter fåglar också, eftersom de kan förstöra din bil?P Peter Petterson skrev:
Ja, ett märkligt fenomen. Och ganska kontraproduktivt. Jag får snarare lust att skaffa fler katter...J JohanLun skrev:
Katter är ett problem i vissa fall, både när det gäller att döda djur och att pissa ner utemöblerna. Och man löser de flesta problem genom att diskutera i god ton och ha respekt för andra, inte genom att gorma och hota.
Men det finns ju en orsak till att världen ser ut som den gör. Och orsaken stavas inte k-a-t-t.
Nä, nu struntar jag i denna.tråd och sätter mig på vakt med hagelbössan. Grannens katt bet en av våra katter, det blev en dyr veterinär-räkning. Men det är bara att ta skjuta bort hela grannskapets katter så är det problemet löst! 🙄
Oj vart bor du, vi har i området ett flertal barn som kastar sten o grus på bilar mm. Att alla barn lyssnar efter tillsägelse vet jag inte heller om det stämmer. Där emot har jag inte stött på någon som kissar o skiter i sandlådan än.Huddingebo skrev:
Skrämmande att läsa en tråd full av katthatare. Katten som husdjur har funnits lika länge om inte längre än hundar och ingen här hade skjutit grannes hund, eller?
Mina djur är mina familjemedlemmar som jag värderar och älskar högt. Jag mår illa av att läsa allt hat. En katt gör inget för att de är elaka på något sätt. Gör de sina behov i er rabatt, lägg ut barkflis. I sandlådan, lägg på ett lock (håller myrorna och annat borta med). Jag tycker det är jättebra att ha katter runt huset som håller borta möss och sork som förstör rejält mycket mer än katterna. Mer kärlek, mindre hat. Over and out!
Mina djur är mina familjemedlemmar som jag värderar och älskar högt. Jag mår illa av att läsa allt hat. En katt gör inget för att de är elaka på något sätt. Gör de sina behov i er rabatt, lägg ut barkflis. I sandlådan, lägg på ett lock (håller myrorna och annat borta med). Jag tycker det är jättebra att ha katter runt huset som håller borta möss och sork som förstör rejält mycket mer än katterna. Mer kärlek, mindre hat. Over and out!