Unikt namn Unikt namn skrev:
Beskriv en riktig situation där ett grannkatt med berått mod har orsakad smuts på din bilruta. Gärna med bilder.
Själv har jag flera gånger upplevt leriga tassavtryck på vindrutan. Tyvärr gav inte DNA-provet de svar jag önskade och mina besök hos psykolog blev kännbara i plånkan. PS. Jag har inte ens vapenlicens.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
vcx och 7 till
  • Laddar…
P
Unikt namn Unikt namn skrev:
Jag är mycket skeptisk till att en katt orsakar mer skada på en bilhuv än tex stenskott.
Det är jag också, men det var inte det jag svarade på.
Men om det nu vore så, att jag hade en otroligt dyr bil med väldigt mjuk och känslig lack, så skulle jag ställa den i garaget eller använda biltäcke.
Det skulle nog jag också. Det är mycket mindre krångel att göra så än att rigga upp övervakningskameror och rörelsedetektorer som tänder stålkastare för att sen identifiera vems katt det var som klev på min bil och gjorde tassmärken i dammet på motorhuven.
 
Redigerat:
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Själv har jag flera gånger upplevt leriga tassavtryck på vindrutan. Tyvärr gav inte DNA-provet de svar jag önskade och mina besök hos psykolog blev kännbara i plånkan. PS. Jag har inte ens vapenlicens.
*Handhjärta*
Mina tankar går till din vindruta i denna svåra situation.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
P
Unikt namn Unikt namn skrev:
Beskriv en riktig situation där ett grannkatt med berått mod har orsakad smuts på din bilruta. Gärna med bilder.
Katter kan nog inte åsättas den sortens agens. Katters begreppsapparat innehåller knappast begrepp som "berått mod" och "orsaka".
Kattens ägare däremot …
 
  • Gilla
Kattmatare och 1 till
  • Laddar…
Nissens
P pmd skrev:
Katters begreppsapparat innehåller knappast begrepp som "berått mod" och "orsaka".
Kattens ägare däremot …
Nja, uppenbarligen gäller inte det alla kattägare?
 
J
S Sernando skrev:
Du menar att det är en olycka att din katt sprang ivägen för min tavla, när jag tränade luftgevär... Jag tar inte ansvar för din ouppfostrade katt, iom att du inte tar hänsyn till att vi övriga inte vill ha din katt springande på våra tomter, bajsande i våra rabatter, liggande på våra utemöbler eller bilar, som vi måste tvätta och fixa.

Då är det bara att beklaga att katten sprang in på tomten och ivägen för diabolen. Jag gräver ner den åt dig, bredvid bajset i rabatten. Du slipper veta vart den är och slipper ta ansvar för den i fortsättningen. Bra va!? 👌
Återigen får vi se dina tankar som visar hur skruvat du tänker. Fram med högafflar och påkar, ska Nissens starta ett medborgargarde.

Jag är så glad att du inte är min granne eller arbetskamrat.
 
Nissens
J JohanLun skrev:
Återigen får vi se dina tankar som visar hur skruvat du tänker. Fram med högafflar och påkar, ska Nissens starta ett medborgargarde.

Jag är så glad att du inte är min granne eller arbetskamrat.
Nu har du spårat helt. Varför drar du in mig i det?
Det som är lite skruvat är att människor inte tar ansvar för sina handlingar. De människorna blir en belastning för sin omgivning.
 
N
S Sernando skrev:
Du menar att det är en olycka att din katt sprang ivägen för min tavla, när jag tränade luftgevär... Jag tar inte ansvar för din ouppfostrade katt, iom att du inte tar hänsyn till att vi övriga inte vill ha din katt springande på våra tomter, bajsande i våra rabatter, liggande på våra utemöbler eller bilar, som vi måste tvätta och fixa.

Då är det bara att beklaga att katten sprang in på tomten och ivägen för diabolen. Jag gräver ner den åt dig, bredvid bajset i rabatten. Du slipper veta vart den är och slipper ta ansvar för den i fortsättningen. Bra va!? 👌
Både bilar och utemöbler behöver tvättas regelbundet även om ingen katt varit på dom.

Att sen straffa och ha ihjäl den som är oskyldig är ju inte rätt väg att gå.
 
Ser ni blicken, här går katten med bestämda steg iväg för att förstöra bilar och allehanda utemöbler.

Ärligt talat, vad har ni för bilar som förstörs av trampdynor?
Här i min lilla by går väl ett 10-tal katter lösa utan nån incident vad jag har hört om de 15 år jag bott här.
Då är vi ändå en "aktiv" by med många gemensamma tillställningar.
Katt går över en gata med bestämda steg, ingen skada på bilar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Nissens och 2 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ärligt talat, vad har ni för bilar som förstörs av trampdynor?

[bild]
En del kanske har en sån här bil

Tårta formad som en tecknad bil med ögon och färgglada detaljer, omgiven av godis.

och sedan kommer den elaka grannens tuffa katt och är hungrig

Ett puma ansikte som visar tungspetsen, symboliserar en "tuff katt" enligt kontext i ett forum inlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ingen bra kombo, du måste förstå problematiken😉
 
  • Gilla
  • Älska
LaT och 2 till
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Nu har du spårat helt. Varför drar du in mig i det?
Det som är lite skruvat är att människor inte tar ansvar för sina handlingar. De människorna blir en belastning för sin omgivning.
Vem är det som spårar ur? Men iofs, det passar perfekt in på rubriken. Sannolikt är du över de femtio och du återkommer till att katten på ett eller annat sätt ska skjutas. Men samtidigt envist hävdar du att det inte är kattens utan ägarens fel. Jag undrar vem som inte kan skilja på olycka och vårdslös. Men jag kanske ändå ska vara tacksam att du talar om att skjuta katten och inte dess ägare, då skulle jag bli orolig. Men såsom din logik verkar snurra blir jag orolig.

Jag må i dina ögon vara oansvarig som har en katt men om det värsta som det leder till är smuts på en bilruta så känner jag mig betydligt mer oroad när geväret ditt ska fram i villakvarteret.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Unikt namn
P pmd skrev:
Katter kan nog inte åsättas den sortens agens. Katters begreppsapparat innehåller knappast begrepp som "berått mod" och "orsaka".
Kattens ägare däremot …
Är det din granne nedan? Då går mina tankar även till dig.
Person hänger på sidan av en bil med öppen dörr och ser ut att försöka ta sig in.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nedan här har jag uppfattat att en olycka håller på att ske, som ingen är ansvarig för. 🤔
Barn klättrar på huven av en orange sportbil i en bilutställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Älska
LaT och 3 till
  • Laddar…
Har ni normalt sett så lortiga bilar att katten drar med sig smuts från huven eller taket upp på rutan?

Har under alla snart 17 år vi bott här aldrig sett en katt på någon av våra bilar, vi hade en grannkatt som kunde hoppa upp på fönsterblecken på utsidan och kika in. Störande? Nej enbart ett trevligt inslag i vardagen.

Parkeringar är mycket större problem då, med barn och vuxna som inte har koll på sig, sina barn eller kundvagn.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
J
FredrikR FredrikR skrev:
.Parkeringar är mycket större problem då, med barn och vuxna som inte har koll på sig, sina barn eller kundvagn.
Håller med, men enligt vår väl Nissens är det bara olyckor som ingen är ansvarig för.

Jag tror Nissens tycker det är samma sak med tex graffiti, det är en ren olyckshändelse att endel kluddar överallt.

Man brukar säga att endel har otur när de tänker, och det följer uppenbarligen med till vuxen ålder i vissa fall...
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Har det kommit fram i tråden vilka klenoder som repas av kattassar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.