50 600 läst ·
575 svar
51k läst
575 svar
54-åring sköt grannens katt
Själv har jag flera gånger upplevt leriga tassavtryck på vindrutan. Tyvärr gav inte DNA-provet de svar jag önskade och mina besök hos psykolog blev kännbara i plånkan. PS. Jag har inte ens vapenlicens.Unikt namn skrev:
Det är jag också, men det var inte det jag svarade på.Unikt namn skrev:
Det skulle nog jag också. Det är mycket mindre krångel att göra så än att rigga upp övervakningskameror och rörelsedetektorer som tänder stålkastare för att sen identifiera vems katt det var som klev på min bil och gjorde tassmärken i dammet på motorhuven.
Redigerat:
Återigen får vi se dina tankar som visar hur skruvat du tänker. Fram med högafflar och påkar, ska Nissens starta ett medborgargarde.S Sernando skrev:Du menar att det är en olycka att din katt sprang ivägen för min tavla, när jag tränade luftgevär... Jag tar inte ansvar för din ouppfostrade katt, iom att du inte tar hänsyn till att vi övriga inte vill ha din katt springande på våra tomter, bajsande i våra rabatter, liggande på våra utemöbler eller bilar, som vi måste tvätta och fixa.
Då är det bara att beklaga att katten sprang in på tomten och ivägen för diabolen. Jag gräver ner den åt dig, bredvid bajset i rabatten. Du slipper veta vart den är och slipper ta ansvar för den i fortsättningen. Bra va!? 👌
Jag är så glad att du inte är min granne eller arbetskamrat.
Nu har du spårat helt. Varför drar du in mig i det?J JohanLun skrev:
Det som är lite skruvat är att människor inte tar ansvar för sina handlingar. De människorna blir en belastning för sin omgivning.
Både bilar och utemöbler behöver tvättas regelbundet även om ingen katt varit på dom.S Sernando skrev:Du menar att det är en olycka att din katt sprang ivägen för min tavla, när jag tränade luftgevär... Jag tar inte ansvar för din ouppfostrade katt, iom att du inte tar hänsyn till att vi övriga inte vill ha din katt springande på våra tomter, bajsande i våra rabatter, liggande på våra utemöbler eller bilar, som vi måste tvätta och fixa.
Då är det bara att beklaga att katten sprang in på tomten och ivägen för diabolen. Jag gräver ner den åt dig, bredvid bajset i rabatten. Du slipper veta vart den är och slipper ta ansvar för den i fortsättningen. Bra va!? 👌
Att sen straffa och ha ihjäl den som är oskyldig är ju inte rätt väg att gå.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Ser ni blicken, här går katten med bestämda steg iväg för att förstöra bilar och allehanda utemöbler.
Ärligt talat, vad har ni för bilar som förstörs av trampdynor?
Här i min lilla by går väl ett 10-tal katter lösa utan nån incident vad jag har hört om de 15 år jag bott här.
Då är vi ändå en "aktiv" by med många gemensamma tillställningar.
Ärligt talat, vad har ni för bilar som förstörs av trampdynor?
Här i min lilla by går väl ett 10-tal katter lösa utan nån incident vad jag har hört om de 15 år jag bott här.
Då är vi ändå en "aktiv" by med många gemensamma tillställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vem är det som spårar ur? Men iofs, det passar perfekt in på rubriken. Sannolikt är du över de femtio och du återkommer till att katten på ett eller annat sätt ska skjutas. Men samtidigt envist hävdar du att det inte är kattens utan ägarens fel. Jag undrar vem som inte kan skilja på olycka och vårdslös. Men jag kanske ändå ska vara tacksam att du talar om att skjuta katten och inte dess ägare, då skulle jag bli orolig. Men såsom din logik verkar snurra blir jag orolig.Nissens skrev:
Jag må i dina ögon vara oansvarig som har en katt men om det värsta som det leder till är smuts på en bilruta så känner jag mig betydligt mer oroad när geväret ditt ska fram i villakvarteret.
Är det din granne nedan? Då går mina tankar även till dig.P pmd skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nedan här har jag uppfattat att en olycka håller på att ske, som ingen är ansvarig för. 🤔
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ni normalt sett så lortiga bilar att katten drar med sig smuts från huven eller taket upp på rutan?
Har under alla snart 17 år vi bott här aldrig sett en katt på någon av våra bilar, vi hade en grannkatt som kunde hoppa upp på fönsterblecken på utsidan och kika in. Störande? Nej enbart ett trevligt inslag i vardagen.
Parkeringar är mycket större problem då, med barn och vuxna som inte har koll på sig, sina barn eller kundvagn.
Har under alla snart 17 år vi bott här aldrig sett en katt på någon av våra bilar, vi hade en grannkatt som kunde hoppa upp på fönsterblecken på utsidan och kika in. Störande? Nej enbart ett trevligt inslag i vardagen.
Parkeringar är mycket större problem då, med barn och vuxna som inte har koll på sig, sina barn eller kundvagn.
Håller med, men enligt vår väl Nissens är det bara olyckor som ingen är ansvarig för.FredrikR skrev:
Jag tror Nissens tycker det är samma sak med tex graffiti, det är en ren olyckshändelse att endel kluddar överallt.
Man brukar säga att endel har otur när de tänker, och det följer uppenbarligen med till vuxen ålder i vissa fall...


