50 605 läst ·
575 svar
51k läst
575 svar
54-åring sköt grannens katt
Kan ju bara ha en uppfatning vad jag själv upplever,Rejäl skrev:Jag jobbar inom bygg och besiktningar, jag och en annan kan besiktiga samma yta utan att vi märker samma skador bara ett exempel.
Jag skriver detta en gång till då du inte läser/kommer ihåg vad jag har skrivit!
Just era katter kanske inte gör skada på eran bil. Men vi och andra har fått skador och det är där din diskussion faljerar då du inte kan ta in detta!!!!
Katter tar fåglar ja men våra katter har en pingla runt halsen så blir lite svårt för dom att smyga på fåglar.Hackspeten har ihäl betydligt fler fågelungar än vad våra katter gör.Nissens skrev:
Du får jaga vilda katter vad jag vet. Skyddsjakt får bedrivas i tätbebyggt område. Men nu handlade det varken om jakt eller skyddsjakt i det här fallet.
Bra där. Det är en enorm skillnad på vad vilda djur gör och vad tamdjur som släpps ut i naturen ställer till med.V växelventil skrev:
Vad som händer i naturen hör naturen till, men tamdjur har en ansvarig ägare.
Jämför tex med lodjur, de har man licensjakt på för att ha koll på stammen, den möjligheten finns inte för tamkatter eftersom de är tamdjur.
Jag tror inte att du får jaga katt? För då hade mannen i fråga i denna tråden gjort sig skyldig till jaktbrott men är inte 100 på det men det finns säkert någon i tråden som har kunskapen?D Daniel 109 skrev:
Jo, det får man, om det är förvildade katter. Men det var det ju inte här.