13 440 läst ·
50 svar
13k läst
50 svar
3 fas 16 ampere till billyft
Hej!
Nu fungerar billyften klockrent
Dock så slår lyften av om man lyfter en för tung bil. Men då är det bara att vrida tillbaka vredet och sedan vrida det uppåt och då lyfter han igen.
Är det motorskyddet som slår av lyften?
För att motverka detta och även ha igång andra maskiner i lokalen så vill jag säkra upp till 20 ampere.
Vilken diameter på kabel? Hur tojock kabel om man mäter med skjutmått?
Hur får jag tag i clipsen som sitter innanför proppen så att jag kan stoppa in en 20 ampere säkring om kablarna tillåter.
Nu fungerar billyften klockrent
Dock så slår lyften av om man lyfter en för tung bil. Men då är det bara att vrida tillbaka vredet och sedan vrida det uppåt och då lyfter han igen.
Är det motorskyddet som slår av lyften?
För att motverka detta och även ha igång andra maskiner i lokalen så vill jag säkra upp till 20 ampere.
Vilken diameter på kabel? Hur tojock kabel om man mäter med skjutmått?
Hur får jag tag i clipsen som sitter innanför proppen så att jag kan stoppa in en 20 ampere säkring om kablarna tillåter.
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Att lyften slår av beror helt enkelt på att den är för klen, berodde det på säkringarna så skulle de ju brinna av igen, eller hur?
20A kräver minst 4mm2.
Verktyg och "bottnar":
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=148859419
MEN, jag håller med snaggletooth, det hjälper inte att byta till fetare säkringar om säkringarna inte går idag utan den stannar av nåt annat skäl.
Den är kanske för klen. Det kanske är därför du fått tag på den från början?
Börja med att kolla så att det inte är nåt mekaniskt knas som gör att lyften går onödigt tungt, t.ex. att den lutar lite för att en motor kört något varv mer än en annan motor en gång i tiden.
Om du inte kommer på nåt sånt så kanske det går att ändra utväxlning genom att byta kugghjul?
Verktyg och "bottnar":
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=148859419
MEN, jag håller med snaggletooth, det hjälper inte att byta till fetare säkringar om säkringarna inte går idag utan den stannar av nåt annat skäl.
Den är kanske för klen. Det kanske är därför du fått tag på den från början?
Börja med att kolla så att det inte är nåt mekaniskt knas som gör att lyften går onödigt tungt, t.ex. att den lutar lite för att en motor kört något varv mer än en annan motor en gång i tiden.
Om du inte kommer på nåt sånt så kanske det går att ändra utväxlning genom att byta kugghjul?
Grejen är att lyften är konstruerad för 2,5 ton. Allt är original.
Bilen vägde max 2 ton.
Varför stannar han då? och varför går han igen om man vrider tillbaka vredet?
Vad betyder mm2. Är det radien gånger radien gånger 3,14. Hur många mm är 1 mm2??
Bilen vägde max 2 ton.
Varför stannar han då? och varför går han igen om man vrider tillbaka vredet?
Vad betyder mm2. Är det radien gånger radien gånger 3,14. Hur många mm är 1 mm2??
Japp, Arean = r²π. Att din lyft stannar beror på att något inte är som det ska. Är den uppställd efter alla konstens regler? Någon pelare kanske inte är riktigt i våg, som gör att den kärvar lite?
Låter som om det är låg oljenivå....om det är en med hydralkolvar vill säga.... 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden