Tagg: vedpanna
Här samlar vi allt om vedpanna.
Andra taggar som innehåller ordet vedpanna är: vedpanna-ackumulatortank, vedpanna-ved, vedpanna-värme, vedpanna-parca-fammal, keramik-vedpanna-baxi, vedpanna-fläkt, ved-vedpanna-combi-heat, oljetank-vedpanna-ved-ackumulatortank-trycklös, vedpanna-solceller, thermia-vills-classic-mot-vedpanna
-
K
RB Ventum 100kw vedpanna, ett bra alternativ?
Hej på er! Bor på en lantfastighet där vi värmer 1300 kvm till ca 14 grader och 200 kvm bostadsyta. Vi har två värmepumpar, jordvärme och... -
N
rum för vedpanna och ackumulatortank
Håller på att rita på hur vårt rum för vedpannan ska se ut. Bygger helt ny maskinhall så jag har rätt fria händer men vill ändå ha det så... -
B
Lite frågor gammal vedpanna och inkoppling av v.vattentank/acku.tank
Hej allihopa behöver lite hjälp/ råd med en gammal vedpanna så hoppas nån kunnig kan hjälpa lite Det är en kombi panna ctc 171 b Den har används... -
Jag fattar inte hur värmesystemet funkar
Hej! Har köpt en gård där fg ägare dog innan försäljningen så jag har fått utforska det mesta på egen hand. Det finns en till synes bra vedpanna... -
N
Hur eldar vi bäst?
Vi har köpt ett hus med en vedpanna, Nibe Vedex 1000. De förra ägarna eldade med ved men mest pellets (ingen inmatare). Vi är helt nya på det här... -
C
Docka vedpanna mot bergvärmepump?
Ett hyfsat aktuellt ämne i dessa tider antar jag. Vårt hus konverterades från vedpanna till bergvärme av förra ägaren, men vedpannan finns kvar... -
V
Vattentryck i vedpanna sjunker till 0 när den är kall
Hej! Håller på felsöker min vedpanne installation, Det är en värmebaronen från ca 2005 med 2st 750 liter acc tankar Samt expansionskärl på 200... -
N
Värmesystem med vedpanna
Håller på att plannera värmesystem till vårt blivande husbygge Förutsättningar: Obegränsad tillgång till gratis ved. Huset är på ca 240kvm... -
1
Laddomat 21 problem
Hej, Har en vedpanna, laddomat 21. Har problem med siktningen i acken. Under uppstart värms t3-botten på acken. Under driften upplever jag att... -
A
Vedpanna trycker ut allt vatten.
Jag har vedpanna och en acctank på 2.5m3 i pannrum i separat byggnad. Varmvatten går i kulvert ner till boningshuset, där det hamnar i en...