Tagg: vedpanna
Här samlar vi allt om vedpanna.
Andra taggar som innehåller ordet vedpanna är: vedpanna-ackumulatortank, vedpanna-ved, vedpanna-värme, vedpanna-parca-fammal, keramik-vedpanna-baxi, vedpanna-fläkt, ved-vedpanna-combi-heat, oljetank-vedpanna-ved-ackumulatortank-trycklös, vedpanna-solceller, thermia-vills-classic-mot-vedpanna
-
E
Nytt pannrum+vedpanna+kulvert funderingar
Hej Är i färd och ska bygga mig ett "pannrum" i befintligt garage för uppvärming av garaget och boninghus via kulvert. I huset finns en... -
CTC-171 Vedpanna - Elpatron trasig/felinställd?
Hej Vi har en CTC 171 Vedeldad panna med en elpatron installerad i sig också. Tidigare i höstas stod patronen på 70grader då vi tidigare vintrar... -
L
Om en gammal, namnlös vedpanna
Hej hej! Jag hyr ett hus där denna gamla vedpanna finns i källaren. Vår hyresvärd säger att det bara är att elda på. "Vrid inte på någonting, det... -
Vedpanna idag, komplettera med bergvärme?
Hej! Jag bor idag i ett hus och håller samtidigt på att renovera. Huset värms upp av en vedpanna CTC V40 ca 10 år gammal. På vinden sitter ett... -
L
Koppla akumulatortankar med olika storlek till vedpanna
Vi har en vedpanna med laddomat och 750 liters ackumulatortank (med vvb). Ska nu komplettera med två 500 liters ackumulatortankar. Hur kopplar man... -
C
Husbehovsenergi
Vilket är det ideala energisystemet för husbehov där det finns skog samt vatten men ej vattendrag som kan generera el? Och i vilken ordning ska... -
C
Inställningar Ladomat
Hej! Vi har ett vedeldat vattenvärmesystem, med två ackumulatortankar. Den ena tanken får en bra skiftning, varmt uppe och svalare nertill. Den... -
Fråga gällande gammal vedpanna
Hej! Jag har köpt ett hus som har en gammal vedpanna från 1965, märket CTC med serie 260. En pelletsbrännare har kopplats till efteråt av förra... -
T
Källaren luktar vidrigt-avloppet som strular?
Hej, vi bytte avlopp i mars/april 2021. Vi hade förut en gammal stenkista som ”avloppsbrunn”. Den var väldigt nedgången och var bokstavligt talat... -
N
Elpatron i äldre vedpanna
Hej! Vi värmer vårt hus med en vedpanna som stod i huset när vi flyttade in för 3 år sen. Pannan är en Diom DV 20 B om jag läser rätt. På den...