Tagg: vattenburen-värme
Här samlar vi allt om vattenburen-värme.
Andra taggar som innehåller ordet vattenburen-värme är: vattenburen-värme-vedeldad, vattenburen-värme-med-solfångare
-
B
Stänga av en slinga tillfälligt
Vill sätta fler element på nedervåningen. Byggde ut köket tog bort ett element i somras. I vår värmepump delar sig rören till flera slingorbakom... -
Lunna tekniks LT-1230 bara jag ?
Hej jag är nu inne på tredje vintern med min Lunna tekniks LT-1230 luftvattenvärmepump och den blir bara sämre ibörjan klara den inte att ge ut 55... -
K
Förbereda vattenburen värme för handdukstork
Innan jag lägger vattenburen golvvärme i huset tänkte jag dra en slinga till badrummet för framtida handdukstork. Undrar hur och vilka rör är att... -
Uppskattad kostnad konvertering till vattenburen värme
Vi är i taget och planering för att installera vattenburen värme via hantverkare. Vi har tänkt sätta in radiatorer över hela huset i kombination... -
K
Återfyllnad och luftning av vattenburen värme i höghus.
Nu vänder jag mig åter igen till VVS experterna här på forat..... Det gäller ett i sammanhanget rätt stort vattenburet värmesystem, 260... -
M
Ta loss värmespridning
Hur lossar jag dessa utan att det hamnar vatten överallt? Jag måste få loss den så att jag kan riva väggen bakom! -
A
Byte radiator vattenburen värme, utan bryta ström till elpanna eller tömma ut radiatorvatten?
Det gäller ett enfamiljshus byggt ca 1960 med vattenburen värme med elpanna. Nu ska en liten vattenradiator bytas mot en ny med större... -
Vad för fel? Säkring elpatron behöver återställas flera ggr/vecka
Hej, jag har både vedpanna och elpatron plus solfångare, vattenburen värme. Använder endast elen (och solfångare) till uppvärming eftersom jag... -
Stänga av elpatron för vattenburen värme?
Tänkte ta hjälp av er då jag fått otroligt bra respons här på andra nybörjar (och dumma) frågor. Jag har alltså en panna från 80 talet som just... -
1 bar i värmesystemet?
Hej! Har luftat två radiatorer på ovanvåningen. Fick fylla på vatten i värmsystemet så trycket steg från 0 till1,0 bar. Vet inte vad mätaren stod...