Tagg: tryck
Här samlar vi allt om tryck.
Andra taggar som innehåller ordet tryck är: tryckimpregnerat, vattentryck, högtryckstvätt, tryckt, tryckluft, tryckströmbrytare, tryckfall, övertryck, undertryck, trycken
-
Hur trycker man tillbaka vatten i ledningarna inför vintern?
Jag har lånat ett hus där jag behöver "trycka tillbaka vattnet". Förut har en rörmokare gjort detta inför varje vinter, men det är ganska dyrt och... -
Tryck i hydrofor och påfyllning av luft
Flyttade till, för oss, nytt hus för ca 6 månader. Huset har eget avlopp och vatten, vilket jag har dålig kunskap om. Har googlat för allt jag är... -
F
Lågt tryck i brinekretsen. Fylla på luft?
Jag har en nibe värmepump med frikyla och det verkar vara alldeles för lågt tryck i brinekretsen. Jag försökte lufta konvektiorn på övervåningen... -
Takdusch med bra tryck, vilken ska jag välja, spelar det någon roll?
Jag letar efter en takdusch till badrummet nu när jag ska renovera denna. Min nyvarande duschblandare har dåligt tryck och vill gärna ha en med... -
F
Lågt tryck i värmesystem.
Hej jag har lågt tryck i värmesystemet. Och vet inte vilken kran jag ska vrida på för att öka det? Den blåa kranen i bild tömde så att det gick... -
P
Utrymme tryck impregnerat
Har detta utrymme vid uteköket tänkte göra ett växthus av det men det är tryckimpregnerat runt. Om man tar markväv och spikar på en brädor så att... -
P
Lågt tryck i Bosch bergvärmepump
Nu när det blev varmt ute och behovet av värme i vårt golvvärme system minskade så upptäckte vi att trycket i bergvärme pumpen var nästan på 0. I... -
J
Tryckvakt för hydrofonpump 3.5-4.5 bar?
Har letat och letat efter en tryckvakt som man kan ställa min 3.5bar och max 4.5bar och helst med torrköringsskydd och inline montering 1 tum in... -
N
Ny panna tappar tryck
Jag har en fråga om trycket i mitt värmesystem. För två veckor sedan bytte vi elpanna och expansionskärl. Systemet tömdes och fylldes med nytt... -
B
Dåligt tryck i blandare
Har en FMM 9000 badkarsblandare som jag inte får någon fart på vattnet i. Släpper jag på max så fis-rinmer det bara lite. Monterat isar den i alla...