IdaBo
Hej!
Luftade hydroforen idag eftersom vattennivån var alltför hög. Allt funkar som vanligt men efter luftningen har vi plötsligt jättelågt tryck i duschblandaren. Det är som att trycket ”dör ut” efter en kort stund, blir lite mer om man ändrar värmen men inte mycket. Vad kan ha hänt? Alla andra kranar har fullt tryck på både varm- och kallvatten.

Tippar på att det har kommit smuts/partiklar i inloppsfilterna på duschblandaren.
Stäng av vattnet till duschblandaren å skruva bort den och rensa filterna.

Rensa filtren i inloppen till blandaren och när du har den av så spola ur rören, det är troligen skit som ligger och åker fram i rören.

• Gilla
IdaBo
  • Laddar…
IdaBo
Tack! Blandaren ser ut såhär - det är inte så att jag kommer åt några filter genom att lossa dessa skruvar? Eller behöver jag ta bort hela blandaren?

• Bilden visar en närbild av en blandare med två synliga skruvar på en vägg i ett kaklat badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
IdaBo IdaBo skrev:
Eller behöver jag ta bort hela blandaren?
Ja det är blandaren som måste demonteras.

Silarna sitter i anslutningen på blandaren.

Se min ritning i AutoCAD nedan:

Bilden visar en duschblandare med inskrivna röda pilar som pekar på dess anslutningar där silarna sitter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IdaBo
Krilleman Krilleman skrev:
Ja det är blandaren som måste demonteras.

Silarna sitter i anslutningen på blandaren.

Se min ritning i AutoCAD nedan:

[bild]
Tack! Hade hem röris igår som visade hur man gör och var alla ballofixer sitter, så ni kan jag ordna själv om det händer igen :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.