560 läst ·
4 svar
560 läst
4 svar
Fukt krypgrund - bättre känsla med byte av tryckt virke med påväxt
Hej,
Står inför ett dilemma. Har bestämt mig för krypgrundsavfuktare i grunden får att få bot med hög fuktighet. Har även tryckta trossbottenbrädor med lite påväxt på. Oavsett firma så verkar de landa på ca 45 000 inklusive plastning etc och med Corroventa.
Tycker ändå det känns hlvadant att lämna tryckt virke (100m) med påväxt på där under. Jag är k förstådd med principen hur det kommer fungera men än så.
tig kontakt med byggnader som kan tänka sig attt byta det tryckta och påväxta virket för ca 17 000 sek.
Klart tråkigt att lägga än mer pengar men tycker ändå ett sådant tillägg lyfter hela upplägget till en ny nivå. Speciellt om man ska sälja. Vingar ett annat hus med avfuktare och får har känslan alltid varit att problemet hänger kvar lite istället för att man tar upplägget till en moderna nivå.
Sen är det ju pengarna som sagt 😀.
Något som gått i samma tankar och gjort ett val endera hållet?
Mvh,
Står inför ett dilemma. Har bestämt mig för krypgrundsavfuktare i grunden får att få bot med hög fuktighet. Har även tryckta trossbottenbrädor med lite påväxt på. Oavsett firma så verkar de landa på ca 45 000 inklusive plastning etc och med Corroventa.
Tycker ändå det känns hlvadant att lämna tryckt virke (100m) med påväxt på där under. Jag är k förstådd med principen hur det kommer fungera men än så.
tig kontakt med byggnader som kan tänka sig attt byta det tryckta och påväxta virket för ca 17 000 sek.
Klart tråkigt att lägga än mer pengar men tycker ändå ett sådant tillägg lyfter hela upplägget till en ny nivå. Speciellt om man ska sälja. Vingar ett annat hus med avfuktare och får har känslan alltid varit att problemet hänger kvar lite istället för att man tar upplägget till en moderna nivå.
Sen är det ju pengarna som sagt 😀.
Något som gått i samma tankar och gjort ett val endera hållet?
Mvh,
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Vad är det för påväxt?
Får du ned luftfuktigheten kommer ju inte möglet fortsätta växa utan dö av det torra klimatet. Kan dock förstå att det känns sådär att lämna det där nere. Men rent hälsomässigt gör det inget. Är ju rätt segt att byta trossbotten dessutom.
Absolut - det är resonemanget. Likaså blir det nog aldrig av senare om man sätter in avfuktare och plastar.A anderslofwall skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden