Tagg: terass
Här samlar vi allt om terass.
Andra taggar som innehåller ordet terass är: terasspool, terassmarkis, takterass, terasslasyr, terass-tak-altan, stenterass, terassfot, gräsmatta-på-terass, terasskjol, gångjärn-i-terasslucka
-
Å
Altan som sjunkit, justerbara stolpskor
Min altan som är byggd på gjutna plintar har sjunkit. Marken består av lera och jag köpte justerbara stolpskor när jag byggde altanen, ifall det... -
B
Beräkning utstick/dimension på altan/terrass/balkong
Hej! Jag har en 6,6m bred infälld betongbalkong på 160cm "in i huset", och har ca 16cm från balkonggolvet till balkongdörren. Jag rymmer alltså... -
Genomskinligt vindskydd
Hej. Vi har en balkong och terass som stundtals är väldigt blåsig, så på vår/höst blir det ofta för kallt att sitta ute, även om det är full sol... -
S
Hur har de fäst detta räcke?
Jag tycker att detta räcke är väldigt snyggt, det känns som en ny tagning på det gamla klassiska spjälräcket men att man dessutom får lite extra... -
Hur plinta där reglar möts?
Håller på att fundera lite på hur terassens grund ska konstrueras. Är ingen snickare så försöker lära mig. Har kollat på videor på youtube, läst... -
E
Tips på entreprenör för terassbyggnation i vindslägenhet?
Hej, vi ska bygga till en terass i vår vindslägenhet. Den kommer att skäras ut i taket och ta av befintlig golvyta. Någon som har erfarenhet på... -
Frågor angående erhållen offert för altaner och terasser
Hej Vi skall göra om stenbeläggningen på ett par terasser runt huset. Jag har tagit in en offert från en firma som bland annat min granne... -
M
Brännmärken i bord nonwood
Hej, Vi har ett nytt bord i sk "nonwood" från Brafab. Idag har solen legat på hela dagen. Vi hade ett par vinglas som stod framme runt lunch ca... -
S
Bästa fuktsäkra konstruktionen? Sovrum under terass med betongbjälklag
Vi är i färd med att bygga ett nytt hus där vi kommer ha en terass med sovrum under. Huset är ett sluttningshus där vi murar väggar i... -
Vad gäller för tätskikt för terass med boyta under? Det är ju ett tak...eller? :)
Jag har ställt frågan tidigare utan att få svar här...